Två fridfulla helger

Två helger i rad har vi varit ute på isen och fiskat lite, eldat lite och fullständigt njutit av lugnet.
 
 
Första helgen kan jag väl erkänna att vädret inte var det bästa...vi hann precis få i alla spön när det började snöa i sidledes och sikten var snudd på noll. Tur att det gick att värma sig vid elden!:)
 
 
Men bästa tipset är ändå att borra ett nytt hål när du fryser...jäklar vad svettigt det kan vara!

  
 
Har ni varit ut och fiskat nåt på isen? Och hört när det knakar under fötterna!?:P Mysigt och läskigt på en och samma gång.
#1 - - ebba:

åh så mysigt!
svar: det kommer förmodligen att bli en resa till Grekland, blir så himla lycklig om det blir så! haha ja förmodligen blir det de, men ska bli skönt att bli av med den :)
kram

Svar: Va riktigt mysigt!:)
Håller tummarna för att ni kommer iväg till Grekland!
Kattis

#2 - - Karin:

Så vackert!

Sv: Ja med den kärleken jag har till djur kunde jag bara inte låta bli att adoptera henne, det var kärlek vid första ögonkastet. Egentligen var det mitt jobb att omplacera henne men när jag själv fallit för henne så och ingen vettig familj till henne fanns kändes det inte som det fanns nått annat rätt. Sedan tanken att hon skulle avlivas skaver fortfarande i mig.. Att det ens finns såna idioter!

Jag var på ön Sal på Kap Verde, vet att det finns resor till Boa Vista också. Men jag älskade Sal!
Men är du ute efter äventyr/utflykter så är Kap Verde inte rätt ställe eftersom det inte är så anpassat för turister än. Dessutom rekomenderar jag all inclusive som vi hade eftersom det som sagt inte är så anpassat än så det finns inte direkt nått utbud av restauranger :)

Svar: Tackar!:)Förstår precis varför du adopterat henne...vi skulle egentligen "bara" vara akuthem till vår honkatt men fanns inte en chans att jag skulle släppa iväg henne efter att jag träffade henne första dagen och hon är kvar här hemma än idag!:)

Aha, bra tips! Mycket bra att veta...låter som det kan bli Kap Verde när man är ute efter en riktig slapparsemester då!:)
Kattis

#3 - - lucydee:

Fina bilder :D

Svar: Tack snälla!:)
Kattis

#4 - - Klara Andersson:

fina bilder!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#5 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Men mysigt!:)

#6 - - Aschmanda:

Fina bilder :D och fin blogg! <3


- Glöm inte och vara med i min Veckans blogg tävling, vinnaren få en länk och få synas i min vänstermeny i en vecka ! <3 Gogogo!

http://aschmandas.devote.se/blogs/29664567/winnerblog-of-the-week-4.htm#WriteComment

Svar: Tack så mycket!:)
Kattis

#7 - - sarah:

Visst är dom fina :) aaa du kan läsa om min ben på inläget

Svar: Okej, hoppas det funkar att jobba med foten!:)
Kattis

#8 - - Ninni - Vimsiga mamman:

så vackra bilder :)

Svar: Tack så mycket!:)
Kattis

#9 - - GoForFit:

Så himla mysigt! :)

sv: Vi åkte genom många, men de vi stannade i och besökte var Tyskland, Italien (4 olika ställen), Frankrike (3 ställen), Nederländerna (Amsterdam).

#10 - - AW - Fotograf:

Tack snälla :) Är utanför Oslo :)

#11 - - MADDISENJ.SE:

Härligt det låter!

#12 - - CAICAIS.BLOGG.SE ~ :

Låter mysigt :)

Svar: Va riktigt härligt!:)
Kattis

#13 - - ♀ THE REVOLT ♀:

Jag har aldrig fiskat faktiskt :o vill testa men är rädd för fiskar :/

Svar: Nämen, du får fiska tillsammans med någon som inte är rädd för fiskar då så du slipper ta i dom!:)
Kattis

#14 - - milina.blogg.se:

skulle aldrig våga gå på isen haha! hört så mycket skräckisar

Svar: haha ja det gäller att ha med sig rätt grejer om man ska ge sig ut på isen!:)
Kattis

#15 - - Malin Thorell:

Fiske är absolut inte min grej, haha.

svar: Ja imorgon ska vi äntligen hämta henne :D

Det är lite bättre men inte helt bra, men ska jobba idag och imorgon iaf.

Svar: Hehe nä, fisket är egentligen mer min sambos grej...men jag älskar att vara ute och göra upp en eld och fota i naturen så brukar gå bra att kombinera!:)
Kattis

#16 - - Ida - foto & häst:

åh så härliga bilder! :D låter mysigt :)

Svar: Tack så mycket!:)
Kattis

#17 - - malin:

Brukar vara rätt mycket på våren och pimpla, så mysigt.

Svar: Härligt!:)
Kattis

#18 - - Ida Lindborg ♡:

fantastiska bilder!

Sv: ååh ja ellerhur haha, det är inte fel på oss, fel på busskorten ;) kram

#19 - - Julia:

mysigt :)

Svar: Väldigt!:)
Kattis