Resetips 2.5 - Rom - Spiriti e Forme

Så till det sista restaurangtipset för denna resa och självklart har jag sparat det bästa till sist, denna lilla pärla ligger i närheten av Fontana di Trevi och har mycket gott på sin meny!:) De har även en vinlista med 6 viner att välja mellan och först låter det väldigt lite men de byter ut sin lista varje vecka så därför tycker iaf jag att 6 st räcker. Jag fann både deras Chardonnay och Sauvignon blanc gott och sambon gillade verkligen deras Primitivo!
 
Superfräch förrätt med tomat, basilika och buffelmozzarella...mums!
 
Äggplanta med mozzarella och parmesan till förrätt? Suuuupergod!
 
Riccottafyllda ravioli toppade med päron och ädelostsås...nomnomnom!!!
 
Perfekt tillagat lamm med stekt potatis! Yummy!
 
 Enda besvikelsen var deras variant av hamburgare...den smakar inte illa men däremot lite smaklös och tråkig tyckte vi...trist med ett stort pizzabröd under. Så välj inte hamburgaren när ni är här utan ta något av allt det goda som de faktiskt har på menyn, för det kommer ni inte ångra!
 
Personalen är även jättetrevlig här så ställ in er på en väldigt trevlig kväll när ni besöker Spiriti e Forme!:)
#1 - - Tuva Björnwall:

gott det ser ut!! :D

#2 - - Linda:

Men gud ser ju verkligen sååå gott ut, måste vi ju besöka när vi är där!
Svar: Jamen eller hur, ja det hoppas jag,för jag älskar marknader!!Mycket jag måste göra i Rom nu känner jag*S*

#3 - - Days by Johanna:

Mycket gott och så blev jag sugen på vin! :)

Ja hoppa också tumören aldrig mer kommer tillbaka

#4 - - Nicole Svensson:

Åh vad det ser gott ut! :D

#5 - - jessy:

Men gud va gott det ser ut!! :D

#6 - - FREEDOMtravel:

Förrätterna ser supergoda ut, helt i min smak! Sv: Vi har varit lite här och där i Italien faktiskt. Bland annat har vi åkt runt i norra Italien: runt Gardasjön och Iseosjön, Valpolicella-dalen, Milano, Verona, Bergamo, Venedig… Vi har också åkt runt hela Sardinien och hela Sicilien och så har vi varit längst ner i Italien, både i klacken och i tån 😉

#7 - - Gabriella :

Åh såå mycket gott!!

#8 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Första rätten! Gud så gott :D.

Svar: Kan jag lova!!! :D
Kattis

#9 - - Maria:

Ser jättegott ut.
Kram

#10 - - Cajsa Lindahl:

ja, det är ju det. Har inte så mycket att skriva på bloggen heller så det passar ju att jag tar en liten break.

#11 - - Anita:

Ser helt underbart ut :D kram

Svar: Sååå gott var det!:D
Kattis

#12 - - linah:

åhh så gott! <3

#13 - - Tilda:

Mums! :)

#14 - - Annie:

Ser gott ut :)

Sv: Tack för omtanken!

Kram

#15 - - sandra.:

Kul att ni blev nöjda med maten :) den såg jätte god ut faktiskt!

Svar: Så jättegott!:)
Kattis

#16 - - Veiken:

Vilken tur att jag redan är mätt! Buffelmozzarella kan jag inte motstå. Min nya favorit är spenatgratäng med ett tjockt täcke av buffelmozzarella. Mmmm

Svar: Mums det låter verkligen jättegott!! :)
Kattis

#17 - - Sarah:

Va konstigt me pizzabröd under hamburgare :)

Svar: Mycket konstigt tyckte jag också!!
Kattis

#18 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Gott ^^

#19 - - Yasameen:

Det ser så himla gott ut! njut :)

Svar: Njöt av varje tugga!:)
Kattis

#20 - - Maria:

Oj så gott det ser ut.
Kattis, du är med på en utmaning inne hos mig. Gå in o kolla,
Om du vill...
Kram

Svar: Va verkligen supergott!:) Självklart hakar jag på utmaningen!
Kattis