Resetips - Kefalonia - Tzogias taverna i Lassi

Denna resa blev verkligen en resa då vi testa många olika restauranger och endast gjorde återbesök på ett par få. På denna taverna stannade vi för lunch en dag då det såg väldigt inbjudande ut och dagens rätt var bland annat svärdfisk.
 
 
Måltiden började fint med mumsig tzatziki och pitabröd (skulle kunna äta detta varje dag) och en rätt trött servitris.
 
 
Så serverades sedan huvudrätterna (svärdfisk och souvlaki) och innan jag ens smakat på min mat så visste jag att detta skulle bli en av de sämsta souvlakis jag någonsin ätit...och jag har ätit ett par stycken kan jag lova. Köttet var alldeles för torrt och smaklöst och resten av rätten var bara tråkig så ja, sämsta souvlakin jag ätit. Vad gäller svärdfisken, ja ni ser de ynkliga skivorna på tallriken ovan...smakade ok men inte mycket mer än så.
 
 
Så där satt vi och ångrade vårt val av lunchrestaurang när vår trötta servitris kommer ut med gratis efterrätt...en blandning av cheescake och glass beskriver den nog bäst och god var den!😀 Så en liten återhämtning på slutet men jag tror ni förstår att vi inte återvände hit en andra gång!
 
För övrigt laddar jag inför en ny jobbvecka med lite mat och film efter en härlig helg. Hoppas även ni haft det bra dessa dagar!?
#1 - - natalia:

Åh vad jag saknar den grekiska maten!

Svar: Samma här!!!
Kattis

#2 - - Johanna Utterberg:

Tråkigt att det inte var en sån bra restaurang! :(

#3 - - Tilda Barkselius:

Spännande att äta svärdfisk!

Svar: Väldigt gott om det görs på rätt sätt!:)
Kattis

#4 - - MALIN:

Mums, vad gott! Jag saknar den grekiska maten såååå mycket! Kram

Svar: Samma här!! Kram
Kattis

#5 - - Linda:

Alltså den där tzatsikin med brödet, blev så sugen!!

Svar: Såååå god var den!☺
Kattis

#6 - - Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet:

Åh vad tråkigt att maten inte levde upp till förväntningarna! :(

Svar; Ja jättemysigt med babysim 😍. Skoj att få göra någon aktivitet tillsammans med henne.

#7 - - Hanna:

Såg gott ut :D

#8 - - Ebba:

Gott! :D

#9 - - Gabriella :

Ser såå gott ut!!

#10 - - Sussi:

Trist att inte maten var bra. Det drar ner helhetsintrycket massvis, även fast dom bjuder på gratis efterrätt. Förstår att du inte vill dit igen..
Det vore underbart att få åka på en höstresa men först måste jag vinna stovinsten på triss ;)

#11 - - Julia Svensson:

Åh vad gott det ser ut!!

#12 - - moamedalicia.blogg.se:

Altså ä, har aldrig smakat svärdfisk förut smakar det fisk? Eller hur smakar det egnetligen? 😁 All mat såg väldigt gott ut 😍 Trist när man inte är nöjd med maten. Hoppas du får en bra start på veckan 💕

Svar: Svärdfisk är gott och lite mer matigt än viss annan fisk!☺
Kattis

#13 - - Ellen Gräntz:

Mhh, tzatziki och pitabröd - såå gott!

Svar: Sååå gott!😀
Kattis

#14 - - Cajsa Lindahl:

Ja, om de har kvar den. Den va på rea-hyllan så tror inte att den kommer komma tillbaka.

#15 - - Pauline Hurtig:

vi brukar alltid hitta en favorit och gå till samma restaurang på resor, lite tråkigt haha

Svar: Så var vi förut också men kom på att man nog missar en del bra också när man inte testar fler!😛
Kattis

#16 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Åh, jag älskar svärdfisk och tycker att jag själv lagar den bättre än någon restaurang hittills. Vad är grejen med att översteka fin fisk!? PÅ EN RESTAURANG!!!???


Svar: Så ofta händer det....fattar inte heller att det ska vara så svårt att inte översteka en bit fisk!
Kattis

#17 - - Anita:

Omnom!!

#18 - - ZTINAS:

Åh, älskar att testa massa olika maträtter :)

#19 - - Fanny:

ååå blir hungrig av dina bilder!!

Svar: 😀
Kattis

#20 - - Carolina Thoor:

Lyxigt med en gratis efterrätt och vilken tur att den var god! Men synd att huvudrätten inte var den bästa :/

Sv; kul att du tyckte om inlägget! Ja, det är dem verkligen :)
Jag förstår det. Då jag bodde i en lägenhet tillsammans med mina föräldrar och min bror då jag var yngre så gick rätt så ofta jag och min mor för att tvätta i en tvättstuga. Som liten var det kul att leka där, men bortsett från det var det både jobbigt och tråkigt. Men vi hade även en tvättmaskin hemma, men ibland behövs det mer tvättande på ett tvättstuga. Men då jag flyttar hemifrån har jag sagt det till min kille att jag absolut kommer att skaffa in en! :)

Det förstår jag! Hoppas du kom hem med en massa roligt från shoppingen också :D