Vinnaren är...

...Sussi!
 
Spanjorerna äter 12 vindruvor vid klockslaget på nyårsafton och bär gärna röda underkläder för att bringa lycka inför det nya året och detta tog Sussi reda på och svarade helt rätt i tävlingen. Detta betyder att hon förutom äran också vunnit en souvenir från Barcelona som jag kommer att välja ut på min resa.
Skicka din adress till min mail: [email protected] så kommer ditt pris i början av januari hem till dig.
 
Sussi var dock in den enda som kunde svaret på båda frågorna utan även dessa brudar hade koll:
Helena
Sedan var ni några som visste att vindruvor var frukten jag sökte:
Och slutningen var ni två stycken som kunde svaret på bonusfrågan och också förtjänar en länkning tycker jag:
 
Tack till er alla för era gissningar och till er som inte vann denna gång så lovar jag att det inte är allt för långt kvar innan det är dags för ännu en tävling här. Ha nu en fortsatt trevlig julhelg!
 
#1 - - Henrik Olsson:

Haha, jag hade inte en aning om det! :P

#2 - - Tuva Björnwall:

det hade jag ingen aning om :D

#3 - - Znogge:

Grattis till vinnaren och god fortsättning!

#4 - - elin:

Sv: Ja verkligen jätte roligt! Åh tack detsamma! :)

#5 - - NICOLE:

Vad roligt! Och vilken tradition med :)

#6 - - Gabriella :

Stort grattis till vinnaren!! :D

#7 - - jessy:

haha va kul :D

#8 - - Annie:

Aha där ser man :)
Hoppas Du hade en trevlig julafton och God Fortsättning till dig! :)

Kramar*

#9 - - SOFIA:

Va kul :D

#10 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Grattis till vinnaren :)

#11 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Så roligt :). Grattis till vinnaren!

God jul :)

#12 - - Erika:

Så roligt! :) Kul att man fick lära sig något nytt genom att ta reda på det också ^^

Hoppas du också haft en fin helg :)

#13 - - Petra:

sv tack så mycket för hjälpen

#14 - - Julia Svensson:

Grattis till henne!

#15 - - Julia Persson:

Grattis till vinnarna!

#16 - - Lissen:

Nu fick jag lära mej något nytt

#17 - - Sara Ekman:

Grattis :D

#18 - - A M:

Grattis! :D
sv; ellerhur, klicka gärna in på länkarna och hitta dig en fin bikini!

#19 - - Veiken:

Tack för länken och Grattis till Sussi!

#20 - - marianne cargus:

Grattis Sussie :)
Undrar om min kommentar försvann?! Eller du kanske inte räknade upp alla som svarat?

#21 - - ullie:

hahah ja glömde nog skriva tolv för det viste ja :D men men kul tävling ändå o grattis sussi

#22 - - Sussi:

Jippie!! Vilken härligt lite försenad julklapp det här blev. Tack för att du precis drog mitt namn. Ska bli spännade att se vad du hittar på för något :)

Svar: 😄
Kattis