Vackra Uppsala

Så igår satte vi oss på tåget till Uppsala för att möta upp min familj och mina kusiner som nu är på plats i Sverige och har än så länge fått njuta av klassiskt svenskt sommarväder. För att citera Alex: "It's very cold and wet here!"
 
 
Hur som helst så var vi på plats för att fira ena kusinen som fyller 18 år idag och vi ville visa dem den vackra staden Uppsala när vi ändå hade vädergudarna på vår sida!
 
 
Mina härliga kusiner vid ån.
 
 
Vi promenerade runt i solen och passerade både Domkyrkan och Linnéträdgården.
 
 
Vår soliga promenad avslutades självklart med varsin glass vid ån. Efter allt frossande i glass så shoppade vi lite innan vi avslutade besöket med middag, men den får ni läsa mer om i nästa inlägg. Hur var er helg?
#1 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Låter som en härlig dag :)

Svar: Väldigt lyckad!:)
Kattis

#2 - - jessy:

Va mysigt :D

#3 - - Boel:

Min fina stad! Den är himla fin faktiskt, en inser det verkligen på sommaren <3

Svar: Ja du har en väldigt vacker hemstad!:D
Kattis

#4 - - ISA:

åh nu saknade jag Uppis, så himla mysig stad ju!

Svar: Väldigt mysig stad...måste se till att åka tillbaka oftare!:)
Kattis

#5 - - Cajsa Lindahl:

tack detsamma fast jag antar att du menade vecka. ;-) helgen tog ju precis slut. ;-P

#6 - - Misstossequeen:

Svar: Ja hela världen är nog det.. Både på gott och ont haha.

#7 - - MALIN:

Uppsala har jag faktiskt aldrig besökt.... Ser jättefint ut! Kram

Svar: Har du chansen så gör ett besök!:) kram
Kattis

#8 - - Veiken:

Så trevligt med släktbesök. Synd om vädergudarna sviker er! Man vill ju visa allt i bra väder - om det går! ;)

#9 - - Gabriella :

Åh såå fint!!

#10 - - Anonym:

så fint :)

#11 - - natalia:

Så vackra bilder!

#12 - - Sarah:

aaa det är det =) åt paj nu

#13 - - Elsa:

Härliga sommarbilder! Och vilken härlig helg du haft :) Jag blev väldigt sugen på glass av den där bilden! Själv har jag jobbat hela helgen så det blev tyvärr inte mycket till fritid för mig...

#14 - - Bambi:

Uppsala är verkligen galet vacker stad <3

Svar: Att den är ja!:)
Kattis

#15 - - MADDISENJ.SE:

Tack du!! Uppsala är himla fint

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#16 - - Ramona:

Uppsala har jag inte varit i :) Ser fint ut. Finns så många fina städer runt om.

Svar: Har du möjlighet så gör ett besök för det det är en riktigt mysig stad!:)
Kattis

#17 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

ååh, men just det här inlägget ser soligt och fint ut i alla fall :D

Svar: In deed it was! Denna dag hade vi fint väder!:)
Kattis

#18 - - Anita:

Åh, gott med mjukglass!!

Svar: Massa mjukglass!:D
Kattis

#19 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Såg härligt ut :)

Svar: Det var en fin utflykt!:)
Kattis

#20 - - Sandra:

Ser ut som att det var jättefint och härligt!! I London var det sjukt varmt i helgen!

Svar: Det var precis sådär lagom varmt så man orkade promenera runt ett tag!:)
Kattis

#21 - - Days by Johanna:

Så härliga bilder, nu gjorde du mig sugen på mjukglass

#22 - - ♀ Sara Ben's ♀ :

Grattis till din kusin!:D låter som en bra dag det där ^^

Svar: Hon tackar så mycket!:)
Kattis

#23 - - Sarah:

Haha jaa de e verkligen kallt nu för o va sommar :/
Va mumsigt me glass :)

Svar: Mmm glass!:)
Kattis

#24 - - Pauline Hurtig:

vad roligt!

#25 - - Johanna Utterberg:

Låter som en härlig dag! :)

#26 - - Julia:

Åh vilka fina bilder!!

Svar: Tack så mycket!:)
Kattis

#27 - - Anita:

Uppsala är verkligen fint :D

#28 - - Carolina Thoor:

Vilken härlig helg och att få visa upp vackra Uppsala. Det är väldigt fint där! :D
Vart bor du annars?
Min helg var jätte bra. Även fast att jag arbetade :)

Sv; yes, jag har verkligen haft fullt upp i helgen haha! :)
Jag och mina föräldrar och jag tränade kondition! :)

#29 - - JoJo:

jag har aldrig varit i uppsala så, men det verkar vara en riktigt fin stad :)

sv; choklad och lakrits är det bästa godiset! :D
ja det tycker jag faktiskt. är kul när man växer upp i en stad som arrangerar en festival. :)

#30 - - linda:

så fint! :)

#31 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Grattis till kusinen. Mysigt med Uppsala, det är en sån där stad jag tycker om :)

Svar: Hon tackar så mycket!:) Uppsala är verkligen mysigt!
Kattis

#32 - - Lillgarden:

Härligt ni ser ut att ha haft! Underbart väder i en fin stad!

SV: Ja det enkla är oftast det bästa. Man behöver inte krångla till det eller betala en förmögenhet!

Ha en fin dag!

#33 - - Hanna Sahlqvist aka Hannavic:

Men OJ OJ OJ vad vackert!!!

Många kramar från Hanna <3
www.hannavic.se

Svar: En riktigt fin stad lär jag säga!:)
Kattis

#34 - - Johan:

Uppsala har jag faktiskt aldrig varit i...
Var är kusinerna ifrån? :)

SV: Ja visst är det? Kändes väldigt bra får jag erkänna, särskilt som ben som sagt alltid har varit min akilleshäl när det gäller styrka sådär, så jag var väldigt nöjd efteråt :)

Haha ja, det är det ;)
Hög musik blir det åtminstone, vin blir det betydligt mer sällan... har inte så många vänner som dricker vin heller, och inte sambinn heller då som sagt, så jag får pimpla själv, men att dra i mig en hel flaska själv känns sådär :P haha, så det får oftast bara bli musik :D

En del av hans vettighet ligger nog allt i hans val av lagtillhörighet ;) haha

Det blir ju spännande!
När åker ni dit då?