Peloponnesos är poppis

Inte bara jag som tjatar om att Pelopnnesos är värt ett besök tydligen!:)
 
Lonely Planet har listat de 10 bästa platserna i Europa att besöka under 2016:
1. Peloponnesos, Grekland
2. Aarhus, Danmark
3. Venedig, Italien
4. The Dordogne, Frankrike
5. Lviv, Ukraina
6. Warwickshire, England
7. Extremadura, Spanien
8. Teneriffas östra kust
9. Texel, Nederländerna
10. Northern Dalmatia, Kroatien
 
  
 
Vad säger ni om listan? För mig var många av platserna nyheter men inte mindre intressanta för det. Än så länge har jag bara hunnit besöka två av dem, någon av er där ute som besökt någon av dessa platser?
 
#1 - - Annie:

Ja några platser var nya för mig med ;)Har bara varit på nr 3, Venedig :)

Sv: Tack så mycket :)

Kramar

#2 - - CamillaEsi:

bra tips på reseställen :)

#3 - - natalia:

Kul inlägg, listan ska jag spara!

#4 - - Boel:

Härlig lista :D

#5 - - Sarah:

Ja har inte varit på nån av dom platserna :)

#6 - - Tilda Barkselius:

Åh vad kul att det resemålet hamnar så högt upp på den listan :)

#7 - - MALIN:

Kul att se :) Dit kanske man får åka nästa sommar! Kram

#8 - - jessy:

Inte varit på någon av de platserna :)

#9 - - Days by Johanna:

Låter som en härlig lista.

Tack rä jätte glad för jobbet

#10 - - Veiken:

Ukraina utgår direkt av ren självbevarelsedrift! Aarhus ligger ju nästan granne med oss, men bara nästan. Vi kanske skulle ta oss dit en dag i sommar! :)

#11 - - Ida Lindborg ♡:

åh bra tips! :)

#12 - - Johanna Utterberg:

Inte besökt någon av platserna faktiskt! :)

sv: Jag säljer inredningsprylar och saker till hemmet :)

#13 - - JoJo:

jag har inte besökt ett enda av dessa ställen :P

sv; ja den låten är riktigt bra :) haha är kanske inte alla som har nåt minne till den låten.

hoppas att du har en fin kväll :)

#14 - - Linda-Mamma till Alfred:

hm jösses vissa har man ju inte hört talas om faktiskt. Venedig, check!
Svar: Exakt, man vill ju dit men finns ju så jäkla många olika ställen att välja på i Kroatien Split, Dubrovnik och många fler, vad tusan skall man välja?!
Åh har du det, vart går dom resorna då?

#15 - - Sussi:

Jag har inte besökt någon av dom platserna, tyvärr..

#16 - - Gabriella :

Åh jag vill till Italien!!

#17 - - Lina Lingman:

Vilken mysig blogg!

#18 - - Johan:

Tror inte att jag har varit på någon av de platserna... Vad grundade sig listan på? Varför hamnade just de ställena på listan liksom? Ska klicka in på länken och kolla också... :)

SV: Det tror jag också att den kommer göra! Kan kanske bli lite uttjatad mot slutet av sommaren, men just nu är den grym!

Ja, det gör ju det... Får kolla Fritidsresor också då! :)

#19 - - Linnea Aurora:

Har varit i Aarhus! Ingen av de andra dock, men vill verkligen besöka!

#20 - - Celine:

Så nice! Jag har inte varit på någon av de platserna haha :)

#21 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Spännande :D