Resetips 3.6 - Rom - Colusseum, Forum Romanum osv

Återigen på svensk mark efter massa skoj i underbara Grekland och jag har massa nya bilder att visa er och historier att berätta. Men eftersom jag endast hunnit vara hemma nån timme så är inte bilderna redo än så ni får ge er till tåls lite till. Dessutom hann jag inte visa er allt från förra resan så vi kör ett resetips till från Rom så länge.
 
  
 
Ni trodde väl inte att jag skulle missa Colusseum och Forum Romanum? Självklart får ni inte missa dessa platser meeeen det är inte riktigt det jag vill tipsa om.
 
 
Missa för guds skull inte allt det vackra runt omkring dessa platser som faktiskt är gratis att beskåda.
 
 
Men ska ni in till Colusseum och Forum Romanum så glöm inte att det finns fler platser än utanför Colusseum  att köpa biljetter på. Ofta så är det kortare köer vid de andra platserna!:)
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Gabriella:

Fina bilder!!

#2 - - Nicole Svensson:

Himla fint! :)

#3 - - Cajsa Lindahl:

Ja, verkligen! Så skönt! Satt lite i solen nu på förmiddagen men det var lite blåsigt så jag gick in efter typ 20 minuter. :/ Men det va skönt att kunna vara ute på egen hand. ❤️ Kommer bli awesome med lite sällskap. Mys mys! :)

#4 - - Ebba:

Åh vilka fina bilder! :D

Svar: Tackar så mycket!:)
Kattis

#5 - - jessy:

Vilka fina bilder!

#6 - - Annie:

Vackra bilder igen ;)
Vad underbart med grekland resa!

Sv: Ja verkligen .. var så hungrig ;)
var tvungen att äta direkt när jag kom hem och då vart det smörgås och kaffe ;) bara det var himmelskt gott då ;) sen vart det lunch också efter ett tag ;)

Tack för omtanken! :)

Kram

#7 - - linah:

vackert!

#8 - - Netti Starby:

Välkommen hem och vilka jättefina bilder! Kram

Svar: Man tackar man tackar!:) Kram
Kattis

#9 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

ooh, du är tillbaka, välkommen :D

Svar: Tackar så mycket!:)
Kattis

#10 - - Tuva Björnwall:

välkommen hem :)

Svar: Man tackar!:)
Kattis

#11 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh! Jag vill också dit! Varit på kreta är så vackert :).

#12 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Fina bilder, hoppas du haft en fin dag :)

#13 - - Fanny:

Ett otroligt häftigt ställe att se håller jag med om! Jag var där en weekend för några år sedan och jag älskade verkligen staden. Däremot föll jag i några av turistfällorna som att äta mat på en av de turisttäta gatorna, det gjorde jag inte om efter en gång i alla fall. Maten utanför de områdena var däremot fantastisk. :D

#14 - - MALIN:

Jättefina bilder :) Det ser så vackert ut! Kram

Svar: Tack snälla!:) kram
Kattis

#15 - - Anita:

häftiga bilder :D

#16 - - Tilda Barkselius:

Åh vill så gärna besöka Rom!

Svar: Det kommer det kommer!:)
Kattis

#17 - - Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet:

Svar: jag la ut en efterlysning på Facebook med så en släkting ska fixa håret :D

#18 - - Veiken:

En tidsresa bakåt i tiden skulle inte vara dumt så man kunde uppleva hur det var på romartiden! :)

Svar: Skulle vara mycket intressant måste jag säga!:)
Kattis

#19 - - Linda:

Åh bra tips! Köpte ni och gick in? Läst att man kan förboka biljetter hemifrån i olika diverse paket, är det värt det eller är det billigare på plats tro?

#20 - - Linda:

Här kommer mitt svar förresten;)
Åh Grekland har jag inte varit i så mkt faktiskt, en gång på Rhodos.
Åh ush för allergier, vad har ni för typ av allergier?

#21 - - Celine:

Wow så vackert!