Resetips - Mera påsk i Grekland

 Ni trodde väl inte att det bara är kyrkan som är viktig under påsken i Grekland?
På påskdagen samlas man för att äta och dricka gott samtidigt som man ofta tar danspauser också för att få plats med lite mer mat sen!;)
 
//You didn't think that church was the only important thing during Easter in Greece did you?
On Easter sunday family and friends gather to eat and drink and take a lot of dance breaks in order to make room for even more food!;)//
 
Redan klockan 7 på morgonen så tänds grillen och sedan grillas lammet under många timmar så det är riktigt mört när det börjar bli dags att äta runt 14.
 
//As early as 7 in the morning the grill is lit in order to cook tha lamb for several hours to make it really tender in time for the big meal around 2 am.//
 
 
 
Mänder av mat dukas upp och man äter tills det är slut. Även kokta ägg finns i flera färger (men de ska helst vara röda) som knackas mot varandra i en form av tävling. Den som är sist kvar med ett helt ägg vinner!
 
//A lot of different food is made and you keep eating until it's all gone. Even in Greece you boil and color eggs (preferably red) and then you tap them together in a small contest. The one last standing with his or her egg still whole is the winner.//
 
 
Ni har väl inte missat att jag efterlyser gästbloggare va?
#1 - - JoJo:

kul att få veta lite mer om påsken på grekland :)

sv; ja det ska bli så himla kul att få åka till new york. vet redan nu att jag kommer bli kär i staden! *.*

det är många som säger att grekland är ett vackert land :)

#2 - - Gabiella:

Så trevligt det låter!!

#3 - - Anita:

Charmigt med alla danspauser :D

#4 - - MADDISENJ.SE:

Härligt tips

#5 - - Ebba:

Det grillade lammet.. ser så hemskt ut, haha! xD

#6 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Läskigt det ser ut med fåret även om man vet att det är så där det går till :).

#7 - - Tilda Barkselius:

Men så gott det såg ut!

#8 - - natalia:

Vi ska till Laganas :) Självklart kan ja gästblogga :)

#9 - - Annie:

Härliga bilder som vanligt! ;)

Sv: Jag älskar bakningen, min kreativa får komma fram då ;)

Ha en fin lördag :)

Kram

#10 - - trisiaa:

SV. Åh va kul att du gillar dem :)

Absolut kan jag det :) Vad är din idé :)?

#11 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag äter lamm, äter allt egentligen. Men jag tycker fortfarande att det ser läskigare ut när djuret inte är styckat. Antar att jag gillar att leva med huvudet i sanden ;) Det verkar helt otroligt att fira påsk i ett religiöst land :D

sv: Grease är så himla bra. Vi satte upp den musikalen när jag gick i åttan. Jag var Rizzo ^^

#12 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Ooops, missade din fråga också! Mina topp tre är deathproof, fight club och pulp fiction. Jag gillar också Skönheten & Odjuret, Little miss Sunshine och Amelie från Montmartre, men de kan jag bara se om jag är på ett visst humör :P

#13 - - Zaisha <3:

åhh lammet ser ju så gott ut :)
sv: ja, skulle bli jättekul att gästblogga under vintern :D

#14 - - Days by Johanna:

Ja men då lovar jag hojta till om vi åker någonstans i Sverige :)

#15 - - MALIN:

Vilka härliga bilder! Det ser riktigt mysigt och gott ut! Kram

Svar: Tackar så mycket!:) Kram
Kattis