Resetips - Peloponnesos - Areopoli

Så det finns många mysiga byar/mindre städer runt om hela Peloponnesos som är värda ett besök. Vet ni förresten vad som krävs för att en plats i Grekland ska räknas som en mindre stad? Att det finns en kyrka och en taverna så klart! Kan dock inte lova att detta är helt sant men det är vad jag fick höra i alla fall!:)
 
//There are a lot of cozy villages/smaller towns all around Peloponnese that are worth a visit. By the way, do you know what it takes for a greek place to be a small town? A church and a tavern ofcourse! Now I can't promise you this is a 100% true but it's what I was told at least!:)//
 
 
Areopoli är en sådan mindre stad som har minst en väldigt vacker men också väldigt gammal kyrka. Här finns också flertalet tavernor som serverar mycket god mat.
 
//Areopoli is one of these towns that have at least one very beautiful but also very old church. There are also numerous taverns here that serve really good food.//
 
  
 
Här åt vi en av de bästa måltiderna på vår resa och köpte många lokala produkter som fick följa med hem. Vi köpte bland annat salt, oliver, torkade kryddor och honung.
 
//This is where we had one of our best meals during our trip and we also bought some local products to take home. Some of the products we bought were salt, olives, dried spices and honey.//
 
  
 
 
#1 - - Gabriella:

Fina bilder!!

Svar: Tack snälla!:)
Kattis

#2 - - Netti Starby:

Aha det var intressant att få veta och det kan jag skryta med på jobbet idag till en kollega som kommer ifrån Grekland :-D Kram

#3 - - Anita:

Där lärde jag mig ännu något nytt, kul :D

#4 - - natalia:

Jag håller på med min detox till på fredag :)

#5 - - jessy:

Häftigt!

#6 - - Malin:

Jag blir riktigt sugen på att åka till Grekland igen :) Så bra med dessa tips du ger.

#7 - - MALIN:

Kul med resetips! Det ser jättefint ut! Kram

#8 - - MADDISENJ.SE:

fina bilder

Svar: Tack så mycket!:)
Kattis

#9 - - Annie:

Aha det visste jag faktiskt inte ;)

Sv: Tack så mycket! :)

Kram

#10 - - Zaisha <3:

jag tycker att kyrkor är så mysiga! när vi var i aten så hittade vi en kyrka nyp 300 meter upp på ett berg och det var helt fantastiskt :)

#11 - - Vendela:

Åh, mysiga Grekland!

#12 - - Tilda Barkselius:

Hade ingen anig om det där med kyrkan :)

#13 - - Cassandra Haraldsson:

Så härliga bilder! Får mig att längta utomlands :)

#14 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Spännande att det krävs en kyrka för en sån sak :D.

#15 - - Days by Johanna:

Kan tänka mig det stämmer så det är säkert så :)

Klart du skulle nominera dig själv :) Ja jag kände vi mindre bloggar också måste ha en chans

#16 - - Sussi:

Jag hade väldigt gärna åkt till Grekland. Har varit i Grekland 1 gång innan men vill gärna återkomma..

#17 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Alltså åååh, älskar kyrkobyggnader. Alldeles vilsamt.

sv: Tack, jag älskar också de adidasskorna. Älskar typ alla adidasskor ;)

#18 - - sara:

Härliga bilder :)

#19 - - JoJo:

så fina bilder :)

sv; jag undrar också hur hon hade sett ut idag om hon fortfarande levde. jag gissar på att hon fortfarande skulle vara väldigt vacker :)

Svar: Tacka så mycket!:)
Kattis