När solen går ner

Ja då blir det mer eller mindre mörkt helt enkelt! På somrarna älskar jag verkligen att det blir så mörkt på nätterna nere i Medelhavet eftersom jag har sånna problem att sova när det är för ljust. Nu när det är bäcksvart här hemma under hela min sovperiod så tycker jag det är för mörkt...jag kommer nog aldrig vara nöjd på den fronten. Och varför tjatar jag om mörker såhär en onsdagsmorgon kanske ni undrar nu. Jo det är ju mörkt innan solen går upp också (sådär vid lunchtid om man har tur) nu för tiden vilket innebär att det är mörkt när jag lämnar hemmets värme på morgonen. Detta vore inget konstigt om det inte vore så att jag är klappkass på att ta med lampan som ska sitta på cykelstyret. Så frågan är nu, kommer jag komma ihåg den idag och både se och vara synlig eller glömmer jag den igen och förblir en vinglande knas i mörkret som ingen ser?
 
Solnedgången nedan ägde för övrigt rum en av kvällarna i Parga tidigare i år!☺
 
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

SNART VÄNDER DET!!! Mörkaste dagen på året är 21/12, det är ju väldigt väldigt snart. Då är solen uppe i 4 h 16 min här i Umeå... fy i helvete så mörkt! Men snaaaaaaaaaart blir det ljusare och ljusare för varje dag som går. SÅÅÅÅ PEPPAD!

Svar: Ja ja ja för vändningen!!!:D
Kattis

#2 - - Emma :

Så fina bilder

Svar: Tackar!☺
Kattis

#3 - - Linda:

Är det väldigt vackert!!

Svar: Ja det är ju det!!😄
Kattis

#4 - - Lena i Wales:

Jag gillar mörkret på kvällarna, man kan ju alltid tända ljus. Men solen kan du inte stänga av.
Konstigt är att jag gillar mörkret, fast jag egentligen är mörkrädd, går liksom inte ihop!

Svar: hehe det var en intressant kombo...att både gilla och vara rädd för något!:P
Kattis

#5 - - Mikaela:

Underbara bilder :D

Svar: Tackar!😀
Kattis

#6 - - jessy:

Så fint!

Svar:
Kattis

#7 - - Emma Broberg :

Finaste som finns är ju solnedgångar!

Svar: Ja verkligen!😀
Kattis

#8 - - Henrik Olsson:

Ja, mörkt blir det - men det är ändå behagligt att se solen gå ner :)

#9 - - Sandra SG:

underbara bilder! Jag älskar vattnet!

sv: Vad roligt att du vill läsa om min plan/mål med mig och Hailey. Kan hinta om att det kommer upp senare mot kvällen idag på bloggen! :D

Svar: Tackar!:D
Kattis

#10 - - Sandra:

Åh nej, glöm inte cykellampan, jag blir orolig ju :P! Så vackra solnedgångsbilder!

Svar: Tackar!:D
Kattis

#11 - - znogge:

Jag tycker det är skillnad på sommarmörker eller vintermörker. Förmodar att det har med temperaturen att göra...

Kram

Svar: Absolut, det håller jag med om!:) Kram
Kattis

#12 - - Emma Grann Fotografi:

Så vackert :)

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#13 - - Therese:

Fina bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#14 - - Boel:

Så himla svårt det där med mörkret, en är aldrig nöjd.
Antingen för mörkt eller för ljust haha.

Svar: Haha eller hur!?
Kattis

#15 - - Dixi Wonderland:

Jag måste också ha mörkt när jag sover :P

#16 - - Veiken:

Solnedgångar och soluppgångar är magiska. Jag är helt betagen av att bara titta på....

#17 - - MartinaOlsson:

sv; vad roligt att du gillade idén! hoppas du kommer att gilla inläggen :)

#18 - - Julia Svensson:

Såå fina bilder!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#19 - - H:

Wow vilka fina bilder :)

Svar: Tack så mycket!☺
Kattis

#20 - - Gabriella :

Jättefina bilder!!

Svar: Tack snälla!!☺
Kattis

#21 - - Fanny:

hahah har samma problem när det gäller att sova.. är det ljust vill jag ut men är det för mörkt blir jag obekväm.. hahah!!

#22 - - Lillgarden:

Detta mörker! Man får verkligen jaga solljuset just nu!

SV: Tack! Hon var nöjd och det räcker för mig!
Huvudvärken släppte tack och lov till dagen efter!
Ha en fortsatt fin vecka!

#23 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh gud så vackert. Håller så mycket med dig om att det är för mörkt nu :/.

#24 - - Marianne :

Det är något särskilt med solnedgången...så rofyllt.
Du får lägga lampan i fickan eller i en av de skor du ska använda, det är mina knep för att inte glömma.

Sv: Stunden ute var underbar och värt det onda, men det blev vila idag

#25 - - Ida ❉:

Vad fina bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis