Resetips - Parga - Bacchos taverna

Ännu en helg är förbi och jag hoppas ni är laddade inför en ny vecka med massa energi från trevliga aktiviteter under helgen. Min helg har bestått av lite träning, god mat, lite vin, snö och stormblåst, vila och synen av att våra grannar förlorade sitt hem till eld. De bodde i en friliggande villa och brandkåren kunde snabbt förhindra spridningsrisken men deras hus med allt i är borta. Vi känner inte dessa människor men det gjorde inte känslan mindre hemsk, alla minnen för alltid borta. Senare läste vi i tidningen att deras hund kan ha brunnit inne och det gjorde mig ännu mer sorgsen. Men nu ska vi inte dra ner stämningen helt såhär en tidig måndag (men man får sig en tankeställare om hur fort saker kan förändras) utan innan vi kickar igång veckan helt tänkte jag tipsa om ett trevligt ställe att äta middag på alla dagar i vecka...om man är i Parga vill säga!:P
 
Lite meze först i form av friterad aubergin, tzatziki och saganaki.
 
Lite huvudrätter i form av grillad fisk (som servitören rensar åt dig om du vill) och stuffed beef burger.
 
Mycket trevlig personal här som inte är för påträngande utan de låter maten tala för ett besök här. Ser de att du har en kamera som du t.ex. fotar maten med så frågar de om de kan hjälpa till och ta en bild på hela sällskapet. Trots sent på säsongen så var denna taverna ofta fullsatt på kvällarna och jag förstår varför med deras goda mat, trevliga personal och utsikt över havet och strandpromenaden.
#1 - - znogge:

Vilken tragedi för era grannar att helt förlora allt så. Fruktansvärt dessutom om deras hund brunnit inne. Jag var med om en brand i mitt föräldrahem men tack och lov så slutade det inte så illa.

Desto trevligare att fokusera på den goda maten som du visar. Sällan som man blir besviken på maten i Grekland!

Svar: Ja verkligen hemskt för dom att förlora allt!
Kattis

#2 - - jessy:

Men va härligt med så hjälpsam personal :D

#3 - - NICOLE:

Låter som du haft en bra helg, och mums så gott det ser ut :) Min helg var också såå bra, riktigt taggad på ny vecka och ny kurs i skolan :)

#4 - - sandra'':

Men gud så himla hemskt det där med branden :( stackars dem alltså att förlora allt dem har i branden, och om det med hunden stämmer blir man ju så sjukt ledsen :(

Svar: Verkligen!😐
Kattis

#5 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Usch stackars familj :(. En av ens värsta mardrömmar! Hoppas att de får bra stöd och hjälp med att hitta ett hem

#6 - - Erika:

Lät som ett bra ställe :)

Svar:
Kattis

#7 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!!

Svar:
Kattis

#8 - - Natalia:

Gud vad gott :D

#9 - - Johan:

Usch, det måste vara bland det värsta man kan vara med om. Att ens hus brinner ner (upp?) vad säger man?
Det är iaf en av mina största fasor. Tänk att allt, hela ens liv, bara försvinner. Jag blir helt kall bara av tanken...

Haha ja, förra veckan var det väldigt mycket att göra, men det var mycket kul, så det gjorde inte så mycket :)
Riokollekionen har jag inte hunnit titta igenom hela än, men mycket och precis som från Sotji är det kvalitetsgrejer rakt igenom. Nice! :)

Ja precis, jag tror nog det kan ligga något i det faktiskt... Sedan går det ju i en cirkel. Har man föräldrar som röker och matvanorna där hemma inte är de bästa, då hamnar man lätt i samma hjulspår själv när man växer upp. Kan vara svårt att bryta något sådant, i synnerhet om man har växt upp med det hela livet...

Du ser, lite koll har jag när det gäller ljud ;)

Haha, lätt att jag ska! :D

#10 - - Veiken:

Det ser verkligen gott ut! Jag har aldrig kunnat vänja mig vid att en grillad fisk ligger hel på fat och stirrar på mig! Jag vill att huvudet ska bort! ;)

Svar: Hehe själv har jag fiskat så mycket själv så huvudet stör mig inte det minsta!😋
Kattis

#11 - - Johanna Utterberg:

Vad gott det ser ut på bilderna! :) Men fy vad hemskt med era grannar :(

Svar: Verkligen!:(
Kattis

#12 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

jag ääälskar hela grillade fiskar, underbart :D :D Och aubergine är fan bäst i världen!

Svar: Såååå goooott!!:D
Kattis

#13 - - Fanny:

MEN NEJ, stackars grannarna :( Åh fy, fick ont i hjärtat. Kramar till dem

Svar: Ja vet...gjorde ont i hela mig när jag såg att det brann...bara stod och stirrade ett tag!:/
Kattis

#14 - - Carro:

men mums vad gott!

#15 - - MartinaOlsson:

sv, tusen tusen tack! :)

#16 - - Henrik Olsson:

Vad är det för fisk som ligger där? :)

Svar: Sea bass är det!☺
Kattis

#17 - - Days by Johanna:

åh så mycket gott, blev inte alls hungrig nu!

ja fick tid nästa vecka, så det skall bli skönt och prata av mig lite.

#18 - - Gabriella :

Åh såå gott!! Utsikt över havet är inte helt fel!!

#19 - - Anita:

Men mums...!!

Svar:
Kattis

#20 - - Boel:

Ser super gott ut!

Svar: :D
Kattis

#21 - - Anonym:

mumsigt :D

Svar: 😀
Kattis

#22 - - Frida:

Bra tips! Kram

#23 - - Petra:

gott det ser ut.

sv ja det var roligt att komma i väg lite men är nu helt slut efter dagen. tack så mycket hoppas läkaren hittar rätt medicin på mig snart

#24 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Men nej så fruktansvärt :(, att förlora sitt hem och upp på det dessutom sin hund. Gud gör ont i hjärtat :(

Svar: Verkligen!:(
Kattis

#25 - - Tilda Barkselius:

Nej men vad läskigt att grannhuset brann ner!

Svar: Verkligen!😐
Kattis

#26 - - Julia Johansson:

Ser supergott ut!

Svar:
Kattis

#27 - - FREEDOMtravel:

Ser väldigt gott ut! Särskilt fisken och auberginen :)

Svar: Såå gott var det!:D
Kattis

#28 - - Heléna:

Så god maten ser ut!!!

Vad hemskt att se hela sitt hem brinna ner :( Det är nog en av de värsta saker man kan råka ut för :(

Jag har jobbat idag, men nu väntar semester under resten av veckan - ska bli så himla skönt! Har tagit ledigt bara för att få vara och koppla av - tror det är viktigt att unna sig det ibland :D

Kramar <3

#29 - - linda:

Måste besöka en grekisk restaurang snarast känner jag haha :-)

Svar: haha ja det är ju aldrig fel med grekisk mat!:)
Kattis