Resetips - Sivota - The blue coast

Vi har strax tagit oss halvväg igenom denna vecka och jag hoppas ni har en massa skoj för er. Själv ägnar jag morgonen åt att tänka tillbaka på den mysiga uteserveringen vi åt lunch på när vi besökte Sivota, man blir hungrig av att strosa och fota!:) Hela uteserveringen täcktes av ett vackert tak av klängväxter, vilket senare skulle visa sig vara utmärkt lockbete för insekter.
 
Deras version av kebabtallrik (supergott) ovan och kycklingbröst med potatismos och svampsås (också gott) nedan.
 
Själv valde jag det klassiska Moussaka och jag blev inte besviken (hade dock klarat mig utan stripsen).
 
Här hade jag sett fram emot lite efterrätt (dom hade baklava!!!!) men grabbarna blev så störda av vissa flygfän att dom inte ville sitta kvar...lite kinkiga om ni frågar mig!;)
#1 - - Henrik Olsson:

Det fanns mycket gott där, men för en gångs skull blir man inte hungrig eftersom man precis ätit en rejäl hotellfrukost! :P

#2 - - Tuva Björnwall:

åh vad gott!!

#3 - - Jessica Högberg:

Ha ha, typiskt killar!

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#4 - - Julia Johansson:

Ser gott ut :D

#5 - - Alice:

Men fy vad gott!!

#6 - - MartinaOlsson:

sv; tack så mycket! :)

#7 - - NICOLE:

Men herregud så gott det såg ut :) Och jag börjar bli så hungrig, snart dags för mig att göra mat med andra ord ;)

#8 - - Sandra:

Tak med klängväxter kan ju va det vackraste som finns! Synd bara att det blev så mycket insekter på grund av det!! Vill säga att jag hade suttit kvar men jag misstänker att jag hade gett upp ändå haha

#9 - - Mikaela:

Åh nu blev jag riktigt hungrig :D

#10 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Gott allt ser ut! Fast pommes till moussaka var något nytt ;-)

Svar; Ja fy inget roligt alls och "glad" att det bara var slem, så nu blir det lite slemlösande ikväll innan läggdags för att vara på säkra sidan

#11 - - Lillgarden:

Sv: Åh hon hade planerat allt! Maten, tårtan, kakorna. Allt hade hon planerat och bestämt. Så hoppas vekrligen hon blev nöjd!

Ha en fin dag!

#12 - - Znogge:

Insekter är ingen hit men maten såg i alla fall verkligen god ut. Hoppas det blev efterrätt någon annanstans!

Ha en bra kväll :D

Svar: Jodå, jag krävde efterrätt till middagen sen!😊
Kattis

#13 - - Carolina Thoor:

Just den nedersta såg inte så god ut, men dem två ovanstående rätterna ser super goda åt! :D

Sv; ja, det är helt underbart att ha en pojkvän som är så duktig i köket. För att jag själv är inte ett dugg sugen på att laga mat, haha.
Nja, det har inte blivit mycket till träning nu på en vecka och lite till. Lite igår, men inte tillräckligt om man säger så! Det är trist att träna själv. Finns liksom ingen motivation :P
Härligt! Kan tänka mig att ni har fått ännu mera snö nu? Här har det snöat hela dagen och hela dagen igår. Riktigt snökaos ute!

#14 - - Amanda:

Deras version av kebab såg super god ut!! :)

#15 - - Erika:

Men åh så god maten såg ut :)

#16 - - Fanny:

alltså kebabtallriken såg verkligen så himla gott!!!!

#17 - - Johanna Utterberg:

Åh vad smarrigt det ser ut, kul att sitta och minnas tillbaka till härliga stunder! :) sv: Jag hoppas att webbutiken (www.stylemood.se) funkar nu, kan ha varit att jag var inne och redigerade sidan igår som gjorde att den la ut. Säg till annars så felsöker jag problemet! :D

#18 - - Heléna:

Så gott det ser ut! Jag har aldrig sett någon äta strips till moussaka innan - passar det ihop??? Känns som att det är två saker som jag helst skulle äta var för sig :D Kebabtallriken ser helt gudomlig ut!!! Kram <3

#19 - - jessy:

Men gud va mycket gott :D

#20 - - Julia:

ser gott ut :)

#21 - - Natalia:

Gud så gott :D

#22 - - Linda:

Men åh så gott!
Svar:Ja men så är det ju, ju mer konkurrens desto svårare blir det för alla i samma område så varför liksom?
Jamen guuuud tänker mig bort!

#23 - - Gabriella :

Åh såå gott!!

#24 - - Tilda Barkselius:

Men så gott det såg ut!!

#25 - - Lena i Wales:

Underbar mat!
Jag bor i Spanien nu för en tid och gillar verkligen maten här, speciellt fisken.
Det har varit en hektisk vecka med jobb 6 dagar i rad, nu ledig 2 dagar. Skönt!
Ha det bra!

#26 - - Petra:

Sv kommer nog satsa på det tror jag ska fråga frisören och ser vad hon tycker om jag passar i det. Är faktiskt lite skeptiskt om jag passar i det eller inte. Ja precis

#27 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh förstår att du tänk på det där! Hur gott ser det inte ut att vara :D

#28 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!!

#29 - - Linda:

Du gör mig så hungrig haha!

Svar: Haha sorry!😋
Kattis

#30 - - Frida:

Tack :) jag kommer att behålla det :)
Åååh vad gott det ser ut! att äta en massa gott och testa ny mat är en av de bästa sakerna med att resa :)

Svar: Åh absolut...försöker alltid prova så många ställen som möjligt!☺
Kattis