Resetips - Lefkada - Seven islands taverna

Lagom till lunch var vi framme i Lefkas stad, eller Lefkada town, och min matklocka ringde högt kan jag säga så första uppdraget var att hitta en plats att äta på. I närheten av hamnen fanns så klart en hel länga med fik och tavernor och jag fastnade helt för färgen på dessa stolar och dukar!:P Sen hade de Souvlaki på menyn som sambo var rätt sugen på.
 
Lite förrätt i form av stekt aubergin och saganaki fick starta måltiden och det smakade bra!
 
Medan vi väntade på våra souvlaki insåg vi dock att personalen på tavernan var tyngda av någon form av problem och det gick tyvärr inte att dölja för gästerna så bra. Ena kvinnan var väldigt upprörd efter lite telefonsamtal och började gråta i diskussion med sin kollega...detta förstörde stämmningen lite grann men jag hoppas det löser sig för dom.
 
Våra souvlaki kom till slut och maten var bra tillagad, smakade okej men kärleken och glädjen till skapelsen saknades. Utifrån vårt besök kan jag se att det finns potential att vara en riktigt mysig taverna med bra mat, men som läget var när vi var där så skulle jag rekommendera er att prova en av de andra tavernorna om ni besöker Lefkas stad.
#1 - - Emma Engström - Skönhetsbloggare:

Jobbigt när det blev lite dålig stämning, men tur att maten smakade okej i alla fall! :)

Svar: Ja lite trist med stämmningen!😐
Kattis

#2 - - znogge:

En sådan stämning påverkar självklart. All mat är inte lagad med kärlek men slinker oftast ner ändå!

Trevlig helg :D

#3 - - Frida:

Åh vad härligt! I Malmö är det grått och trist väder!

#4 - - Carolina Thoor:

Hihi nästan alltid matinlägg. Love it! Härligt att ni stannade där pga färgerna på stolarna. Något jag också gör haha!
I augusti var vi på hotell i Östersund. Mitt nöje vid frukostbordet var att testa olika färger på stolarna varje dag. En gång satt jag på en orange och en gång på blå, mina två favoritfärger. Det gjorde mig gott haha! ^^,

Sv; ja, det är underbart med bra kollegor. Och kollegor som bryr sig, det är det här lilla extra. Älskar det!
Ja, det ska man verkligen göra. Jag och Niclas skämde bort oss med en sovmorgon till 9.33 idag. Så det kommer inte alls kännas jobbigt att ta sig upp på söndag morgon sedan, då idag samt imorgon blir det sovmorgon ;)

#5 - - Julia Johansson:

Härligt!! :D

#6 - - Julia:

tur det smakade okej iaf :)

Svar: Jamen visst!:)
Kattis

#7 - - Josefine:

Men så himla mysigt! :)

Svar: :)
Kattis

#8 - - Natalia:

Jättefint!

#9 - - Anonym:

åh va fint :D

#10 - - Days by Johanna:

Lefkas har jag varit på eller i? Men vi åkte aldrig in till stora staden

Svar: På ön Lefkas, i staden Lefkas...tror jag!
Kattis

#11 - - Sandra:

Stackars hon som grät! Det såg gott ut men va synd att det inte var så bra!

#12 - - jessy:

Ser ut som ett mysigt ställe :)

#13 - - Henrik Olsson:

Det var riktigt fina stolar! :)

#14 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Grekisk mat alltså 😍😍

Svar: Verkligen!😍
Kattis

#15 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!!

Svar:
Kattis

#16 - - Tuva Björnwall:

ser gott ut!!

Svar: 😊
Kattis

#17 - - Karin:

Så tragiskt att personalen hade problem. Alltid tråkigt när det går ut över andra. Men åhh, vad jag saknar souvlaki. På rätt restaurang och rätt tillagning är det min favoritmat i Grekland!

Svar: Längtar ofta efter souvlaki!:)
Kattis

#18 - - Linda:

Åååå jag ser dina bilder & längtar verkligen till värmen nu, men föredrar att åka när det är riktigt kallt här, januari som är så mörk kanske..vem vet;)
Svar:Jamen eller hur, helt galet, jag blev som sagt lite tagen och utbrast WOOOOW men Alfred GUUUD vad du är duktig! Han stirrade på mig och trodde jag var galen eller nått*S*
Jamen gud se nu på lördag, så rörande vissa avsnitt alltså!

#19 - - Gabriella :

Så synd att stämningen blev lite förstörd pga personalen!!

#20 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh jag älskar souvlaki :D. Blev väldans sugen nu :)

Svar: :D
Kattis

#21 - - MADDISENJ.SE:

Tack för tipset, är så ressugen!

Svar: Hehe det är jag alltid!😋
Kattis

#22 - - Fanny:

läste ordet souvlaki å jag fick sån hatkärlek känsla?? Vet inte varför...

#23 - - linda:

Jag måste boka en till resa snart känner jag, gärna till Grekland :)

Svar: Låter som en väldigt bra idé!:)
Kattis

#24 - - NICOLE:

Ser mysigt ut :) Synd att det inte var en riktig tiopoängare :)

Svar: Man kan inte alltid träffa rätt tydligen!😋
Kattis

#25 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Fast jag blir fortfarande sjukt sugen på att käka när jag ser era foton :) Trots recensionen :)


Svar: Hehe men maten var inte helt katastrofal!:)
Kattis

#26 - - CAMILLAESI:

vad gott det ser ut :) tråkigt att den inte höll upp till sina förväntningar

#27 - - Tilda:

Åh vad mysigt det ser ut! <3

Svar:
Kattis

#28 - - Lena i Wales:

Miljön såg härlig ut, så även maten, synd att den inte smakade lika gott som det ser ut. Gillar de blå stolarna!
Ha en bra weekend!

#29 - - Olivia:

Härligt med resetips :D

sv: hihi ja :D
kramis

Svar: :D
Kattis

#30 - - Amanda:

Så härliga tips du lägger upp!! :)

Svar: Tack så mycket!:)
Kattis

#31 - - Tove Arvidsson:

Super kul att du är med i veckans blogg! Ha en fin kväll :)

#32 - - Sarah:

hej allt bra

#33 - - Beatrice:

Souvlaki är det godaste som finns, tråkigt att det inte smakade lika bra som det brukar :(

Svar: Är ju verkligen det!:D
Kattis

#34 - - MALIN:

Muuums! Vad gott det ser ut! Kram

Svar: :)
Kattis

#35 - - Veiken:

Allt är inte alltid lika mysigt och bra som det ser ut att vara!:)

#36 - - Sandra SG:

mums så gott det ser ut!

sv: ja det är otroligt roligt att göra denna satsningen på en ny livsstil tillsammans med sin älskade pojkvän! Det kommer bli oerhört spännande att följa tycker jag, se resultat sen!

Svar: Verkligen! Alltid roligare att göra sånt tillsammans med någon annan!:)
Kattis

#37 - - eva linah:

fint! <3

#38 - - Tilda Barkselius:

Synd att maten inte var så bra som ni hoppats :/

#39 - - Amanda:

Va jobbigt att det var något så jobbigt om hänt så det märktes av er gäster!