Resetips - Parga - Taverna To Souli

Första kvällen på plats och det kräver verkligen ordentlig grekisk mat och vacker utsikt. För maten finns det många härliga tavernor att besöka i Parga och majoriteten håller en hög standard. För vacker utsikt är det någon av tavernorna längst strandpromenaden eller de uppe vid borgen som gäller. Denna första kväll valde vi strandpromenaden och tavernan To Souli.
 
Jag vet att jag sa grekisk mat men vårt sällskap är lite (läs extremt) kräsen med maten så han valde (enligt menyn) en Kycklingsallad som påminde iaf mig om en Ceasarsallad. Hur som helst smakade den gott.
 
För min del blev det efterlängtade Kalamari...jag får verkligen inte nog av bläckfisk när jag är i Grekland och denna var riktigt god!:D
 
Sambo beställde den klassiska rätten Beef Stifado som är en köttgryta med nötkött och ganska mycket lök. To Souli serverade perfekt tillagat kött med potatis och ris som tillbehör och sambo var väldigt nöjd med smaken. Med andra ord fick vi tre väldigt goda rätter och en trevlig första kväll ute i Parga och vi kan rekommendera ett besök hit.
#1 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

mums

#2 - - Linda:

Men gud så mkt god mat!!!!
Svar: Mohaha ja det kan man säga att vi är!! Vi får la ta tag i saken både jag & du*S*
Jaaa hoppas att ngn affär har dem skall komma på Ica Maxi här ifall de finns de kanske inte har kommit ut än då*S*

#3 - - beccalundin.blogg.se:

Åh allt såg så gott ut🙂
Ja praga kanske man skulle besöka!?!

Svar: Supergott!:)
Kattis

#4 - - Fanny:

ååå blir alltid så hungrig av dina bilder, så gott!!


sv: vet tyvärr inte när :(

Svar: haha då gör jag något rätt med andra ord!;)
Kattis

#5 - - Tuva Björnwall:

Gott :D

#6 - - Days by Johanna:

men åh så gott nu blev jag ju hungrig.

Svar: hehe hoppas du hade något gott att äta hemma då!:)
Kattis

#7 - - Julia Johansson:

Bra inlägg :D

Svar: Tackar!:D
Kattis

#8 - - Znogge:

Bläckfisk är inget för mig. I Kalamatatrakten beställde vi nästan bara olika smårätter som vi delade på. En grekisk sallad ingick alltid. Jag tycker inte om oliver men just i Kalamata lyckades jag få i mig en. Omgivningen gör mycket ;-) Biffrätten har jag smakat och blev inte besviken! Nu blev jag däremot nästan hungrig...

Ha en bra kväll!

Svar: Kalamata oliverna är mina favoriter lär jag säga!:P
Kattis

#9 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet:

Det är kärlek till grekisk mat 😍.

Svar: Grekisk mat är kärlek!:D
Kattis

#10 - - Gabriella :

Ser såå gott ut!!

Svar: Det var det verkligen!:)
Kattis

#11 - - jessy:

Men mums va gott!

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#12 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så gott det ser ut :D

Svar: :)
Kattis

#13 - - Sofie:

Såg väldigt gott ut alltihopa! :)

Svar: Precis vad det var å!:P
Kattis

#14 - - Annorlundadiganos:

Min presentation! Hej! Jag heter Mia Kommer från början från ? Jag är sjuk pensionär på dagtid. Två dagar i veckan så har jag en sysselsättning som jag bruka går till och det är genom kommunens psykatrin! Är det något ni undra så hör av er då!
Älskar att skriva och jobbar på att få ut information om Aspergers Syndrom, Autism, psykisk ohälsa till allmänheten! Om det blir verklighet vet jag dock inte! Håll tummarna att det lyckas!
Här blandas vardag, diagnos, bilder (både systemkamera och mobil) med tankar och funderingar om mina diganoser m.m.
Mer får du veta efterhand om ni fråga mig!
Kontakta mig gärna om ni vill! Jag har en E-mail adress: ?
Vågar du följa med på resan i min blogg? Nu drar vi i gång vetja! //Mia.
Bloggadress: http://nouw.com/annorlundalivdiganoshttp%3A//nouw.com/annorlundalivdiganos

#15 - - Henrik Olsson:

Oj, det var mycket gott på tallrikarna där!! :P

Svar: Eller hur!?:D
Kattis

#16 - - linda:

Gud så gott med köttgryta!

Svar: Verkligen gott!😀
Kattis

#17 - - Hanna Karlsson:

Det ser verkligen gott ut alltihop.

#18 - - my:

Gott det ser ut :D

Svar: precis vad det var också!:D
Kattis

#19 - - VERONICA - fashionblog:

Åh yum!!! :) Ser så gott ut!

Svar: Det var det verkligen!:D
Kattis

#20 - - Amanda:

Nu blev jag hungrig.. haha!

Svar: haha helt min mening!;)
Kattis

#21 - - Julia Svensson:

Åh så mycket gott!!

Svar: Verkligen!:D
Kattis

#22 - - Frida:

Åh vad gott!

#23 - - Carolina Thoor:

Alltså Cesarsallad.. Alltså wow vad gott det är! :D

Sv; kommer och går. Alltså mitt illamående. Främst på kvällar och morgonar, men även under dagarna. Det är hemskt faktiskt, men så är det väl ibland? :P
Ja, mysfredag var en underbar medicinering. Det behövs att umgås med sina nära och kära och ha sin underbara killes beskyddande armar runt mig! :)

#24 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

mums

#25 - - Lena i Wales:

Härliga matbilder! Älskar mat, så det här föll mej verkligen i smaken!
Ha en fin lördag!

Svar: Tackar så mycket!:)
Kattis

#26 - - Tove Arvidsson:

Hoppas att allting är bra idag :)

Svar: Det samma till dig!:)
Kattis

#27 - - Tove Arvidsson:

Har veckans blogg på min blogg, vore kul om du ville delta :D