Resetips - Parga - Zorbas taverna

Efter en lång dag med bilkörande slog vi sedan ner våra rumpor på Zorbas taverna som ligger längst med strandpromenaden i Parga. Zorbas måste för övrigt vara ett av de populäraste namnen på tavernor i Grekland, varje stad har garanterat en taverna med det namnet.
 
Här beställde jag in lite av husets vin till maten (går däremot inte att jämföra med de underbara viner jag drack på Kefalonia), sambo valde en Stuffed Beefburger och jag en pizza och det satt riktigt fint efter vår dag ute på vägarna. 
 
Zorbas i Parga är en taverna med en av de "inkastarna" som är mest på och då är han ändå väldigt lindrigt på jämfört med t.ex. inkastarna i Platanias på Kreta, men det räcker för att han ska sticka ut lite. Du får även en ouzo med notan och kan verkligen ha en trevlig kväll här med sång och dans.
 
Av mig får denna taverna ett helt ok betyg som gör det värt ett besök men de charmade oss inte tillräckligt för att det skulle bli ett återbesök.
#1 - - Tuva Björnwall:

åh vad gott!!

#2 - - Sandra:

Haha jag är sån typisk person som tycker att det är jättejobbigt med inkastare!

Svar: I vanliga fall är jag precis lika men ville ändå testa deras pizza!😋
Kattis

#3 - - Natalia:

Blir sugen på att boka resa ;D

Svar: Boka boka boka!:D
Kattis

#4 - - freja:

det ser jättegott ut ! :)

#5 - - Elsa:

Var gärna med i min tävling som jag har på bloggen just nu! :)

Svar: Får kika på det!☺
Kattis

#6 - - Henrik Olsson:

Nu blev jag ju om möjligt ännu hungrigare! :P

#7 - - Julia Svensson:

Åh så gott!!

#8 - - Julia Jansson:

åhh vad gott!!

#9 - - Amanda:

Såå gott det där såg ut!

#10 - - Fanny:

finns en restaurang nära mig som heter Zorbas ;) gissa vilken mat de serverar?

Svar: Haha ja du ser, till och med utanför Grekland ska restaurangerna heta Zorbas!:P
Kattis

#11 - - Anonym:

Ser gott ut :D

#12 - - Gabriella :

Åh maten ser ju såå god ut!!

#13 - - jessy:

Men mums va gott!

Svar: :)
Kattis

#14 - - NICOLE:

Ser väldigt gott ut :) Synd att det inte var lika gott som det ser ut =)

#15 - - Tilda Barkselius:

Lät himla gott, synd bara att den inte var så bra :/

#16 - - Julia Johansson:

Härligt!!

#17 - - MALIN:

Sååå härliga bilder :) Allting ser så gott ut! Kram

#18 - - linda:

Åh, nu blev jag sugen på vin såhär på tisdagsmorgonen haha :-)

Svar: Haha inte helt fel till frukost!😉
Kattis

#19 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Åh, vill verkligen också resa och få lite ljus... men jag bokade en skidsemester istället, haha >.< Nåväl, den ser jag fram emot också ^^

#20 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Man får skriva ner alla dina tips så man vet vart man ska gå och inte gå när man själv besöker Parga :)

Svar; så dumt att ställa om klockorna, bättre att köra på en och samma tid 🙈

Svar: Hehe åker du dit så kan jag göra en sammanfattning åt dig!😉
Kattis

#21 - - Anita:

Gott :)

#22 - - Frida:

Åh såå god pizzan såg ut!

#23 - - Days by Johanna:

Åh nu blev jag sugen på både pizza och vitt vin!

Svar: Hihi samma här!☺
Kattis

#24 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Tråkigt att det bara blev ett okej för besöket :/

#25 - - sandra':

Ser gott ut :) och kul att du blev nöjd ändå om du inte skulle göra ett återbesök :) fina bilder med!

Svar: Tackar!☺
Kattis