Resetips - Kefalonia - Finikas taverna i Agios Efimia

Dessa tidiga mornar när jag kan sitta en stund med mysbelysning i köket, dricka mitt kaffe och drömma mig bort...
Agios Efimia är ett populärt stopp för turistbussar och varje buss har avtal med en av ortens tavernor. Vi kom hit med buss och hade tydligen avtal med Finikas som satte en väldig fart när en busslast hungriga turister rullade in. Väldigt trevlig personal som suckade lite lätt när hälften av sällskapet (holländare och britter) bara ville ha smörgåsar...som inte fanns på menyn.
 
Oss serverade dom dock glatt och fisken var perfekt tillagad...köttet föll av benen utan att vara torrt.
 
Vad är din absoluta grekiska favorit på matbordet? För mig är det så ofantligt mycket att det inte går att välja bara en sak....men kan ju avslöja (om ni inte räknat ut det än) att jag bara älskar grekiskt mat och skulle kunna äta det jämt!
#1 - - Nettan:

Älskar allt i det grekiska köket ;D
Kika gärna in på min bloggtävling :)

Svar: Haha blir lätt så!😉
Kattis

#2 - - Anita:

Gott! :D

#3 - - Linda:

Gud så gott med maaaat <3

#4 - - N a t h a l i e:

Mums så gott, ser riktigt smarrigt ut!

#5 - - Linnea Aurora:

Alltså min bästa grekiska rätt är nog tzatziki??? Bästa som finns ca? Räknas det som en "rätt"? Jag räknar det som en rätt nu, hahaha

Svar: Tzatziki är ju en klassisk förrätt...alltså en rätt även i min bok!😉
Kattis

#6 - - Ebba:

Bra tips!

#7 - - Amanda Forsman:

Maten ser såå god ut!

#8 - - Fanny:

jag älskar grekiska biffar med potatis å tzasiki. Väldigt simpelt men stor favorit!

Svar: Så bra val...biffarna brukar vara gudomliga!☺
Kattis

#9 - - Veiken:

Grekisk mat är gott! "muskaka" som mina barn sa är himla gott. Det finns mycket mycket mer. Självklart ska man "gotta" sig i traditionell mat när man är ute och reser!

Svar: Haha "muskaka" är verkligen supergott!
Kattis

#10 - - N:

Ser gott ut!

#11 - - Sandra:

Fisken såg verkligen god ut! Min favorit är nog tzatziki!

Svar: Tzatziki är verkligen en favorit hos mig också!
Kattis

#12 - - Gabriella :

Åh såå gott!!

#13 - - Amanda:

Åh gud så gott!! Älskar också grekisk mat :)

#14 - - Sofia Werlin - mammalivet & hälsolivet:

Finns ju så mycket gott!
Men inget slår en äkta grekisk sallad 😍.

Svar; visst är det? :)

Svar: Mmmm grekisk sallad!😀
Kattis

#15 - - MALIN:

Åh vad jag saknar Grekland.... Världens bästa ställe! Kram

Svar: Verkligen!!😀 Kram
Kattis

#16 - - Hanna:

Ja verkligen! Inte ofta de händer haha :D

#17 - - Angelix:

ÅÅ så gott!!

#18 - - Julia Svensson:

Åh vad gott det ser ut!!

#19 - - Lillgarden:

Jag så mesig med mat! LIvrädd att testa nya och okända saker, haha!

Sv: ja nej det är klart har man möjlighet så klart man ska ge sig ut i det okända och titta!
En sån möjlighet hade man bara ångrat sig om man inte tagit men ändå uj så läskigt med grotta!

Hoppas ni haft en fin dag!

#20 - - Tilda Barkselius:

Jag håller med dig om att grekisk mat är sjukt gott verkligen!!

#21 - - Ida Lindborg ♡:

åh gott!

#22 - - Ida Lindborg ♡:

åh gott!

#23 - - Anonym:

Åh va gott det ser ut :)

#24 - - moamedalicia.blogg.se:

Såååååå otroligt gott. Jag har nog aldrig ätit grekisk mat fy skäms på mej :O står på min att göra lista nu verkligen.

Svar: Haha ja det måste det verkligen!☺
Kattis

#25 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Det där såg verkligen så gott ut!

#26 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Fetaost i olika former, det serverades ett bröd med tomat och feta som hette något härligt grekiskklingande namn som var himla gott. Sedan frukt med yoghurt. men middagarna vet jag inte om jag föredrar så värst, men dessa ovan verkar sagolika!!

Svar: Fetaost är verkligen jättegott!☺
Kattis