En påskresumé

Som så många andra har jag nu njutit av fyra dagars ledighet i samband med påsken och idag bär det återigen av till jobbet. Jag tänkte dock ger er en snabb återblick över helgen och dela med mig av utvalda aktiviteter och vi börjar på Skärtorsdagen.
 
Arbetsdagen blev endast halv i torsdags och jag hann vila en stund innan det var dags att möta upp vänner på stan för trevligheter. Middag på Kalles här i stan och den grillade tonfisken smakade utmärkt.
 
Middagen avslutades med lite efterrätt och sedan gick vi vidare till Söders Källa för bubbel till tjejerna och whiskey till grabbarna. En kväll med mycket skratt och snack!
 
Långfredagen kom och planen var att kliva upp och riva av ett träningspass men ibland när man varit ute och roat sig så vill kroppen hellre återhämta sig så istället blev dagen lugn med lite matshopping, promenad och förberedelser inför stundande Påskafton. En afton som inleddes med träning och strax efter lunch anlände min bror så medans vi pratade ikapp oss förberedde jag allt inför vår middag, hel kyckling i lergryta med rotfrukter, rödbetor med fetaost och klyftpotatis. En mycket trevlig middag som avnjöts till filmen Fantastiska vidunder och var man hittar dem och självklart toppades allt med lite påskgodis.
 
Påskdagen gav ytterligare ett träningspass och sedan bar det av till sambos bror för några timmar grillning och umgänge med släkten. Som ni kanske börjar märka så äts inte mycket av den "traditionella" påskmaten varken hemma hos oss eller hos våra nära och kära.
 
En ny vecka dök sedan upp men det kändes mer som söndag igår på Annandag Påsk så det var ungefär så dagens aktiviteter utformades också; träning, mat, bloggning, läsa, dricka kaffe, göra lite matlådor, kolla på film och dricka ett glas vin till som avslut på denna härliga ledighet. Jag känner mig laddad inför en kortvecka på jobbet, gör ni?
31 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Foto, Helg, Mat, Påsk, Restaurang, Träning
#1 - - Sara Ekman:

mums :)

#2 - - Linda:

Guuuud så gott det ser ut!! <33

#3 - - marianne:

Traditionell påskmat är inte så viktig för mej, vi äter lamm relativt ofta då vi köper från uppfödare....
Tonfisk är så gott...och det lät som ni startade påskledighet en med en trevlig kväll på stan, förstår att du hoppade över träningen....man behöver "bara vara" efter nattsuddare ;)

Önskar dej en bra start på dennakorta vecka,
kram

#4 - - Bella:

Låter som en bra påskhelg!

#5 - - Henrik Olsson:

Det där såg inte alls dumt ut :)

#6 - - The Queens Diary:

Härlig resume :D Kul att läsa :D

#7 - - Mie Evnice:

Låter som en riktigt bra påsk!

#8 - - Hanna:

Men Gud så mycket gott!
Ja nej folk äter så lite, blir tokig !

#9 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

matshopping verkar underbart, hellre det än träning, lätt!

#10 - - Anita:

Härligt :D

#11 - - Pink Unicorn Metalhead:

Bra tips! Det kan jag verkligen tänka mig att de gör, alla vill dit å kika på kändisar.
Det ser verkligen supergott ut!

#12 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Låter som en härlig påsk :D. Vad tyckte du om Fantastiska vidunder? Jag såg den på bio med sonen, gillade den skarpt :)

Svar: Jag gillar den som fan, såg den 2 gånger på bio och nu har jag köpt den på bluray!😛
Kattis

#13 - - Lillgarden:

Ni verkar ha haft en fin påsk!

SV: ja tids nog har hon nog växt i dom där långa benen. Man känner sig så liten när dom skadar sig dom små barnen....

#14 - - Jessica Högberg:

Då har ledigheten varit bra. Önskar dej en fin vecka

#15 - - Amanda CL:

Tonfisken såg god ut :) har aldrig testat tonfisk på det sättet, är inte alls förtjust i den man brukar köpa på burk, men har hört att färsk ska vara godare och smaka annorlunda :)

#16 - - Netti Starby:

Vilken mysig påsk du har haft och fyra dagar går fort. Kramis

#17 - - Annie:

Åh låter som en underbar ledighet ;)
Kalles är bra, men det var längesen vi var där nu ;) man kanske skulle gå dit snart ;)
Annars är ju Sarahs en av mina favoritresturanger ;) Ska ut och äta i helgen ;)

Hoppas Du har en bra tisdag! :)

Kramar

#18 - - madabouttea.se:

Nu blev jag ju hungrig haha

#19 - - Ida:

Åh vad gott!! :)

#20 - - elin:

Mums så gott det där såg ut<3

#21 - - Sussi:

Jäklar vilka fina bilder du har!

Svar: Tack så jättemycket!😀
Kattis

#22 - - Days by Johanna:

Låter som en härlig påsk! :)

Här har vi påsklov så inget jobb denna veckan för mig :)

Ja det var en så fin stund med hugo, glad vi pratat med honom om det sedan mor blev sjuk

#23 - - NICOLE:

Men åh det lät ju som du hade riktigt fina dagar :) Och ja så skönt med en kortvecka :D

#24 - - Erika:

Låter som massa god mat!
Jag är inte ett dugg taggad på resterande vecka, men nu kör vi :)

#25 - - Gabriella :

Åh så gott med grillning och trevligt att umgås med släkten!!

#26 - - Linnéa:

Nämen tack du, jag har haft en finfin födelsedag. Mini-kalas och paket - lite för mycket tårta <3

Svar: Precis som det ska vara då!😉
Kattis

#27 - - Natalia:

Så gott :D

#28 - - ullie:

skönt me kort vecka. ja det låter som flera dagars mys du haft
Hoppas på bra fortsättning utav veckan då kram på dej

#29 - - åsa i åsele:

Traditionell påskmat ingår inte i vårt påskfirande, ja förutom ägg då men de äter vi ju hela året :)

Låter som Ni haft en härlig påsk :)
Påsk är ju bästa helgen på hela året :)

#30 - - Johan:

Det låter som bra dagar det där och maten lät ju väldigt god får jag säga! Jag är inte heller så mycket för påskmat och det har väl vi i familjen heller aldrig varit. Vi var hos mamma och pappa i söndags och där blev det lamm med potatisgratäng. Däremot blev det faktiskt lite påskmat hos sambons föräldrar i lördags :)

SV: Visst är den och visst är den bra? Klart en av de bästa just nu tycker jag! :)

Haha ja, då säger vi att de var bättre förr då ;)

Ja, du ser, lite minns jag allt från den gamla goda tiden! Minns att Marie Lehmann var proramledare för Lilla sportspegeln, det var ett barn där varje vecka som fick tävla i att svara på några frågor och kasta tennisbollar genom hål som gav olika poäng och så varierade det mellan Tom & Jerry och Zoo olympics. Ojoj, vilka minnen! :D

#31 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Hoppas du gillade fantastic beasts. :) Det låter som du haft en bra påsk. Kram