Få saker gör mig förbannad

Det var egentligen inte detta inlägg som jag planerade att publicera här idag, min plan var att fortsätta visa er vackra vyer från Cannes men precis som er andra nåddes jag av nyheten av lastbilen på Drottninggatan igår eftermiddag. För första gången på mycket länge kände jag ilska, inte för att det hände just i Stockholm utan för att det fortsätter hända lite överallt i vår värld. Självklart känns det lite extra när man har familj, vänner och bekanta i och strax utanför staden men det som gör mig så förbannad är hur vissa individer rättfärdigar dödligt våld med att andra inte tycker som dem. Det händer inte ofta att jag yttrar mina åsikter om aktuella händelser här men denna gång bubblar det på insidan, det är fördjävligt att dessa människor sätter skräck i och delvis begränsar övriga världen.
 
Idag ägnar jag tankar åt gårdagens offer och deras familjer, jag ägnar tankar och tacksamhet åt alla de poliser, vakter, brandmän, sjukvårdare m.fl. som gör och gjorde en enorm insats och jag hoppas innerligt att detta får ett slut nu. Försök att inte låta dessa individer stoppa era drömmar, låt inte rädsla hindra er från att göra det ni vill för det är då de vinner.
#1 - - Sara Ekman:

så himla hemskt!!

#2 - - madabouttea.se:

Det är jättetråkigt det som hänt och att det fortsätter att händer världen över. Känns så egoistiskt av folk att de inte kan samsas utan allt måste ska krig och oro världen över!

Svar: Verkligen!
Kattis

#3 - - Boel:

Det är så fruktansvärt :(

#4 - - Linda:

Det gör ont i mig <3

#5 - - Jessica Högberg:

Kan bara hålla med

#6 - - Bella:

Dte är hemskt, förstår verkligen inte hur man kan göra såhär. Det är helt ofattbart.

#7 - - Moa Kandelin:

Vad fin bild

Svar: Tackar!
Kattis

#8 - - Mirjam Therese:

Så välskrivet inlägg, jag känner likadant <3 Förstår inte hur det här kan fortsätta hända om och om igen.

#9 - - Mirjam Therese:

Så välskrivet inlägg, jag känner likadant <3 Förstår inte hur det här kan fortsätta hända om och om igen.

#10 - - Netti Starby:

Det är fruktansvärt och overkligt. Jag finner inga ord! <3 Kramis

#11 - - Znogge:

Visst är det skrämmande och när det gäller dessa människor och grupper så borde man ta i med hårdhandskarna. Naturligtvis under demokratiska former. Vi borde verkligen vara säkra i vår egen värld och stad.

Kram

#12 - - carolines:

Det är så fruktansvärt det som hänt.. får ont i magen! :(

#13 - - åsa i åsele:

Även om det inte kom oväntat så blev gårdagens attentat en påminnelse om hur hemsk världen kan vara, terrorn breder ut sina svarta vingar och angriper allt utan åtskillnad.
Ärligt talat så skräms jag även utav USAs bombning av Syrien och giftgasattacken i Syrien. Jag får rysningar och tankarna fladdrar i väg och gör mig rädd.

#14 - - Henrik Olsson:

Det här är bara så fruktansvärt!!

#15 - - Natalia:

Helt sjukt!

#16 - - LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Det är fruktansvärt vad som händer i vår värld! Det var bara en tidsfråga innan det skulle ske här...tyvärr. :(

#17 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Ja usch det är vidrigt vilken värld man lever i. :(

#18 - - Amanda CL:

Jag känner likadant! Bor ju här i innerstan o så, men att det ens FÅR hända, oavsett här, i andra länder! INGEN annan människa borde få ta sig rätten att döda andra pga tro (eller andra saker)

#19 - - Amanda CL:

svar på kommentaren också (blev så uppeldad av ditt inlägg):
hahaha ja, jag tror jag skulle äta väääldigt ensidigt då :P

eller hur!

kram

#20 - - NICOLE:

Det är så hemskt alltså.. usch.

#21 - - JoJo:

det är en sjuk värld vi lever i idag. är så tragiskt att det ska hända massa skit överallt :( när ska denna ondska ta slut?

Svar: Ja man undrar ju det!
Kattis

#22 - - Heléna:

Du har så rätt!!! Tillsammans är vi starka och måste visa att vi inte ger med oss för att idioter ger sig på oskyldiga människor och släcker liv och låter anhöriga stå kvar sörjande. Fantastiskt hur många som har hjälpt till under gårdagen för att det skulle fungera praktiskt efter det tragiska som hade hänt. Mina tankar går till de anhöriga som förlorat en av de sina och jag kommer givetvis hedra dem under den tysta minut som kommer att vara om en stund. Kramar <3

#23 - - Linnéa:

Jag ryser verkligen över den där hemska händelsen i Stockholm - vart är vi på väg :(

#24 - - Anonym:

Håller med dig! :/

#25 - - ullie:

jag va ledsen o nu förbannad ja me arg för någon idiot tar sej rätten att sno en bil o köra rakt in i en folkmängd?? Vart ör vörlden på väg ? usch idioter

#26 - - Gabriella :

Helt sjukt att någon sånt här hände, förstår inte hur en person kan göra såhär...

#27 - - Erika:

Helst sinnessjukt :/ Men så rätt det du skriver, vi får inte bli rädda. Tillsammans är vi starka!

#28 - - buroyfoto:

Nydeligt bildet! Ønsker deg en god helg og en fin påske! :)

#29 - - Photo by E M E R E L L A:

Vilken underbar bild :)

Och ja det är så tragiskt det som hänt i Stockholm...

#30 - - marianne cargus:

Det är så fruktansvärt att jag inte ens finner ord....jag kan liksom inte få in det i min hjärna, att någon kan göra något så hemskt...hur någon som gör en sån sak, fungerar....är den alldeles hjärntvättad för ingen kan väl vara så ond?!

Önskar dej fortsatt fin helg

#31 - - Johan:

Jag kan bara hålla med dig. Det är hemskt och att det ens får förekomma... Det har ju existerat tidigare också, men på senare år har det eskalerat känns det som. Sedan blir det ju lite extra känsligt när det är i Stockholm, eftersom vi, som du säger, har en annan personlig koppling dit jämfört med typ Paris eller London.

SV: Jag var väldigt nere hela första halvan av den här veckan. Hade inte lust att göra någonting, var lättirriterad och nej, det var inte kul helt enkelt. Nu känns det dock bättre. det går åt rätt håll kan vi säga :)

#32 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Det är verkligen så hemskt!

#33 - - Linda:

Ja detta är rent för jävligt faktiskt! Hur skall världen bli?!
Svar: JA eller hur denna ständiga taskiga attityd och uthängande är inte roligt! Skall det vara så svårt att vara vänligt inställd!
Jamen gud eller bokade tillsammans och vi möts i Lissabon, typ!

#34 - - Carolina Thoor:

Ja.. Jag bor ju här och då nyheten nådde mig kände jag ingen direkt skräck, mest ledsamhet då jag även läste nyheterna igår att den 11 åriga flickan som då försvann i samband med dådet, är nu funnen död efter att lastbilen kört över henne....

Sv; ja, det är ju så underbart! Man måste ha en garderob som anpassar sig efter oss kvinnor med mycket saker och kläder, hihi!
Åh tack fina du <3

#35 - - elin:

Sv: Åh så roligt , den serien är ju så bra!

#36 - - Carro:

jag blir också arg!! arg över att terrorist-svin håller på att förstöra hela världen och sätta skräck i folk! jag som älskar att resa känner nu för tiden en rädsla, det är hemskt..