Fotoutmaning - Rörelse

Tidigare denna månad så kom härliga Amanda på en fotoutmaning där hon kommer på ett tema varje månad så får vem som helst tolka det temat med en bild inom 20 dagar. Den 25:e varje månad presenterar sedan Amanda både sin egen tolkning och alla andras. Jag tänkte direkt att det skulle vara jättekul att utmana sig själv lite varje månad och funderade länge på hur jag ville tolka temat för april: Rörelse.
 
För bara någon dag sedan satt jag hemma i soffan på kvällen i full mysdress och hör plötsligt hur det viner i hela huset av vinden ute och då slår det mig: Vad uppstår ute när vinden viner på det sättet? En jäkla massa rörelse så klart. Jag bor ju i kuststaden Gävle som mer ofta än sällan är vindigt så det var inga större problem att gå ut med kameran dagen efter för att försöka fånga lite rörelse.
 
Ut begav jag mig med växlande vindar som inte riktigt ville blåsa som jag hoppats men i bilden ovan kan du ana viss rörelse i grenarna i bakgrunden. Jag gick en bit till och när jag nådde vassen kom ett par riktiga kastvindar så jag antar att bilden nedan är den som blir bästa bidraget, för det går väl inte att missta sig på rörelsen i vassen eller de två doppingarna i bakgrunden som simmar/rör sig framåt i vattnet? Är du med i denna roliga utmaning? Om inte så hinner du fortfarande!:)
 
#1 - - Bella:

"Som mer ofta än sällan är vindigt" haha nu satte du ord på mina tankar, att fota outfitbilder igår i vinden var fruktansvärt svårt.

Svar: Haha kan tänka mig det!:P
Kattis

#2 - - Sara Nord:

Hej Kattis!
Hoppas allt är bra med dig denna fina Söndag?! :)
Jag har en Q&A på min blogg och skulle bli super glad ifall du ville gå in där och posta någon fråga till mig. (a)

#3 - - Znogge:

Precis samma rörelsefenomen kom vinden med här i går. Plötsligt smällde det i terrasstaket och trädgårdsdörren slog. Men eftersom det var på kvällen så blev det inget förevigande ;-)

Kram och trevlig söndag!

#4 - - Linda:

Åh vilken rolig idé :-)

#5 - - Netti Starby:

Kul utmaning och jättefina bilder! <3 Kramis

Svar: Tackar!☺
Kattis

#6 - - åsa i åsele:

Meen ooo har Ni knoppar som strax brister å blir löv?

Rörelse, jo jag ser verkligen hur vassen "blåser" och de stackars pipparna måste ju frysa i det kalla vattnet.

#7 - - Biggeros:

Här kan man inte ta mista på att det är rörelse i vassen och även doppingarna som skymtas i bakgrunden=)

#8 - - NICOLE:

Vilken rolig utmaning, och fina tolkningar du gjort! :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#9 - - Julia Persson:

Vackra bilde!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#10 - - Days by Johanna:

Vilken rolig utmaning, skall kika in den! Tycker du lyckades bra med bilden :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#11 - - A M:

Älskar ljuset i bilderna!
sv: Ja det är viktigt!
Kram

#12 - - Henrik Olsson:

Det är alltid något speciellt med närbilder :)

#13 - - Henrik Olsson:

Det är alltid något speciellt med närbilder :)

#14 - - Sussi:

Fina bilder. Rörelse kan vara svårt att fånga i en stillbild, men du gör ett bra jobb med det :)

Svar: Tack så mycket!:)
Kattis

#15 - - Linnéa:

Ok, jag har aldrig varit i Frankrike, men Paris står på min lista - kan dock ingen franska :).

#16 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Vilken kul utmaning! ♡ hoppas du haft en skön helg!

#17 - - Annie:

Alltså dina bilder, du fotar så bra :)
Riktigt fina och dem säger så mycket ;)

Ja vi bor ju verkligen i en kusstad, har blåst rejält här hos oss till och från i några dagar ;)

Min helg har varit super bra, kommer snart upp om helgen ;)

Kramar

Svar: Men tack snälla!:)
Kattis

#18 - - Natalia:

Jättefina!

#19 - - marianne cargus:

Kul med liknande utmaningar och visst ser jag rörelse i sista bilden...
Jag funderade i januari då jag först läste om fotoutmaning, om jag skulle vara med men bestämde mej för att inte stressa mej med ännu en sak...

Men så trist med avbrott i solen, jag tror inte det regnat något här, men det mulnade på och solen gick ock gömde sej under dagen.

Ha en härligt avkopplande kväll,
Kram

#20 - - Jennifer Queen:

Fina bilder :)

Svar: Tackar!
Kattis

#21 - - Ida:

Så snygga bilder!! :)

#22 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Verkligen vackert :). Perfekt när man bor så där om man vill ha vind och rörelse. Fast har varit en del här med de senaste dagarna. Det är man ju inte så van vid :)

#23 - - Linda:

Idag har det varit alldeles fantastiskt väder här på västkusten! Vi har varit ute & fixat hela dagen!
Svar: Ja det kan man verkligen säga;) Har du idéer på ett gemensamt inlägg, maila gärna också;) Ja Milano får inte missas ;)

#24 - - Gabriella :

Åh så rolig utmaning, fiiina bilder!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#25 - - Erika:

Så perfekt till temat och väldigt fina bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#26 - - Veiken:

Snygga bilder och bra tolkning kanske ska hoppa på den utmaningen! v temat. Om jag kommer ihåg det...

Svar: Ja det tycker jag!:)
Kattis

#27 - - Tilda Barkselius:

Åh så fint!

#28 - - ulllie:

hihih ja denna himla blåst o storm är verkligen rörelse fina bilder som alltid
Tack vännen förkylningen är lika hemsk idag men tagit det rätt lungt kramar o fin måndag

#29 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh så kul att du ville vara med, jättehärlig tolkning! :)

Svar: Tack, kul att du tycker det!:)
Kattis

#30 - - Heléna:

Så härlig tolkning av Amandas utmaning :D Ska bli roligt att se hur många som har gjort den sedan. Har förutom ditt och mitt bidrag bara sett Mirres också :D Kramar <3