Långfredag och lite tvål

Första lediga dagen av en långhelg och festligheterna startade redan igår men mer om det en annan dag. Idag tänkte jag visa er priset i souvenirtävlingen för Cannes som nu har anlänt i södra Sverige hos Johanna. Jag valde ut ett par tvålar till henne med lavendeldoft som är ett kännetecken för hela Provanceregionen. Tvålarna pryds av en syrsa som även det är ett kännetecken för regionen och stora delen av Medelhavsområdet, ni som besökt Medelhavet kommer nog ihåg lätet av från dessa djur stora delar av dygnet.
 
Jag hoppas tvålarna kommer till nytta och kan njutas av och till er andra önskar jag en riktigt Glad Påsk med precis det ni önskar och behöver oavsett om det är vila, god mat, festligheter eller godis!
 
#1 - - Znogge:

Kan känna doften av dem! Vilken trevlig vinst :D

Önskar dig en fin långfredag!

Kram

#2 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Så otroligt tjusigt :) Fint gåvotips. Hoppas du får n fin långfredag. Kram

#3 - - Petra:

sv det är inte omöjligt om boxen finns i ullared eller någon annan stans.

Än så länge kollar jag på datorn det funkar också.

#4 - - Linnéa:

Haha, ja tydligen gör han det :)

Fina tvålar <3

#5 - - åsa i åsele:

Så fin gåva :)

Jag hoppas Din Påsk blir precis som Du önskar :)

Glad Påsk!!

#6 - - The Queens Diary:

Glad påsk :D

#7 - - Netti Starby:

Åh vilken fin tvål och jag önskar dig en glad påsk! <3 Kramis

#8 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★:

Verkligen jättefina :D.

#9 - - carolines:

Åh dessa såg jag på hennes blogg. Vart lite fundersam oc undrade vart jag sett dessa förut! ;) Fin gest av dig!

#10 - - elin:

Sv: åh tack så mycket , ja men det får vi verkligen göra , ha nu en riktigt bra påsk<3

#11 - - Annie:

Å jag såg det hos Johanna ;)
Så fin present hon fick av Dig<3

Glad påsk till dig<3

#12 - - Moa Kandelin:

Så söt!

#13 - - Johan:

Cikadornas ljud är så härligt tycker jag :)

SV: Det är verkligen mycket minnen! Nostalgi och jag äälskar det!
Tycker också barnprogrammen var bättre förr, men tror du inte att det beror på att vi var små då, det var liksom program av vår tid? Barnen idag hade säkert tyckt att det vi tittade på var asdåligt, iaf mycket av det, om man bortser från alla odödliga klassiker :)

Kul att du hjälpte till att fylla i! Kunde du alla de, eller kollade du upp dem?
Mjölktandsmössen, just det, så hette det jag! När du droppade namnet minns jag det!
Det var Chipmunks! Hade jag sett hade jag lätt tagit den, för jag minns typ hur de såg ut, Alvin var min favorit.
Duckula har jag nog aldrig sett...
Inte Tiny toons, Starzinger, The Mask, Små egna och Felix och Fenix heller...
Babar, Batman, Biker mice, X-men, Gustav och Tom & Jerry borde jag ju ha klarat... Hade jag nog också tagit om jag hade sett... Zoo olympics, var det det där som var på Lilla sportspegeln ibland, med djur som tävlade och Jacob Hård var kommentator, eller var det något annat? :P
Vad var Silverfang för något? Det tror jag inte att jag minns...


#14 - - Christina:

Älskar doften av lavendel på tvålar, luktar så fräscht :)
Hoppas du har en fin påsk :)

#15 - - NICOLE:

Så gulligt :D Hoppas du har en härlig långfredag! =)

#16 - - Carolina Thoor:

Jag såg den på Johannas blogg, så himla fint pris!

Sv; ja, det är nackdelen. Då vi verkligen är i behov utav hjälp. Eller jag snarare. Men det får hållas. Killen mår idag bättre & är lite mer vaken, så det är skönt! :)

Kul att du tycker om min påsklista! Tack ska du ha, hoppas att du också kommer att ha en underbar påskafton & påskhelg! :D

#17 - - Carolina Thoor:

Jag såg den på Johannas blogg, så himla fint pris!

Sv; ja, det är nackdelen. Då vi verkligen är i behov utav hjälp. Eller jag snarare. Men det får hållas. Killen mår idag bättre & är lite mer vaken, så det är skönt! :)

Kul att du tycker om min påsklista! Tack ska du ha, hoppas att du också kommer att ha en underbar påskafton & påskhelg! :D

#18 - - Biggeros:

Så underbar present Johanna fick. Den ser ut att dofta gott även om jag inte kan lukta hit. Glad Påsk

#19 - - Carolina Thoor:

Jag såg den på Johannas blogg, så himla fint pris!

Sv; ja, det är nackdelen. Då vi verkligen är i behov utav hjälp. Eller jag snarare. Men det får hållas. Killen mår idag bättre & är lite mer vaken, så det är skönt! :)

Kul att du tycker om min påsklista! Tack ska du ha, hoppas att du också kommer att ha en underbar påskafton & påskhelg! :D

#20 - - Carolina Thoor:

Jag såg den på Johannas blogg, så himla fint pris!

Sv; ja, det är nackdelen. Då vi verkligen är i behov utav hjälp. Eller jag snarare. Men det får hållas. Killen mår idag bättre & är lite mer vaken, så det är skönt! :)

Kul att du tycker om min påsklista! Tack ska du ha, hoppas att du också kommer att ha en underbar påskafton & påskhelg

#21 - - Sarah:

nej vad tråkigt när det blev så ... fin tvål

#22 - - Sarah:

nej vad tråkigt när det blev så ... fin tvål

#23 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Såg priset inne hos henne, och sååå fin motivering till henne <3

Angående lakrits är nog sötlakrits favoriten, fast det är svårt att välja >.<

#24 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Såg priset inne hos henne, och sååå fin motivering till henne <3

Angående lakrits är nog sötlakrits favoriten, fast det är svårt att välja >.<

#25 - - Ida:

Så fint! <3

#26 - - Ida:

Så fint! <3

#27 - - Boel:

Åh vilka fina!

#28 - - Days by Johanna:

Jag skall njuta lite av dem först innan jag använder dem, de sitter så fint där. Så njuta och titta och lukta innan de används :) Tusen tack!

#29 - - Heléna:

Så fin vinst hon fick :D Läste på hennes sida hur glad hon blev över den! Hoppas du får en underbar påskhelg finaste Kattis! Glad påsk :D Kramar <3

#30 - - Erika:

Vilket fint pris! och glad påsk! :)

#31 - - Erika:

Vilket fint pris! och glad påsk! :)

#32 - - Erika:

Vilket fint pris! och glad påsk! :)

#33 - - ullie:

mm är lite svag för goa doftande tvålar gärna fina me
GLAD PÅSK till dej vännen kramar

#34 - - Bella:

Åh vilka fina, lavendel låter underbart!

#35 - - Linda:

Åh så fin!!

#36 - - JoJo:

åh så fina! dom kommer hon garanterat bli glad över :D

#37 - - Carro:

så fina!! doftar säkert helt underbart :)

#38 - - Sara Ekman:

så fina! :)

#39 - - Fanny:

åh vilket fint pris hon fick!! Och glad påsk<3

#40 - - Gabriella :

Åh så underbart med doft av lavendel!!

#41 - - Photo by E M E R E L L A:

Vilka fina tvålar och underbara färger :)

#42 - - buroyfoto:

Håper du hadde en fin lang fredag :)

#43 - - Angelica:

Vilken kul souvenir!

#44 - - Anita:

Fina tvålar!

#45 - - marianne:

Dessa tvålar ger dubbel glädje....de är vackra att se på samtidigt som de fyller badrummet med lavendeldoften....jag tycker dina ord till Johanna var väldigt fina...

Hoppas du har en härlig påsklefighet,
kram

#46 - - Amanda CL:

Vad söta! :D