Le Vieux Port i Cannes

eller den gamla hamnen kan vi också säga. Efter att ha fyllt våra magar med burgare och öl så behövde vi självklart gå ner maten och tog därför en promenad för att titta på de stora och dyra båtarna.
 
För en liten stund fick jag för mig att en båt ska jag spara till och investera i så jag kan bo där och sedan glida runt från hamn till hamn och njuta. En stund senare gick vi förbi ett par som slet med sitt underhåll av båten och lite vågor rullade in. Där och då insåg jag att jag kommer inte gilla att ta hand om båten eller att sova med sjögång men jäklar vad jag gillar att strosa runt och titta på dessa vackra skapelser.
 
Vad skulle du tycka om att leva på en av dessa båtar?
#1 - - åsa i åsele:

Oj big no no ;-) jag blir typ sjösjuk på en brygga... jag har dessutom nån dum fobi som säger hjälp jag drunknar då jag befinner mig på båtar större än en eka :)

Men jag kan hålla med Dig att det är skoj att gå runt å kolla på fina båtar då vädret är soligt å varmt.

#2 - - Henrik Olsson:

Den stora vita båten på översta bilden hade jag nog trivts på :P

#3 - - Sara Ekman:

De är så fina de stora båtarna!! :)

#4 - - marianne:

Absolut att jag skulle kunna tänka mej att spendera livet på en sån stor och lyxig båt, glida in i hamn efter hamn och stanna så länge det kändes bra, men inte skulle jag slita med underhåll...det skulle någon annan få göra....haha

Men bortsett från dessa fantasier så älskar jag att gå i hamnar och titta på båtar.

Kram

Svar: Haha jaaa!😀
Kattis

#5 - - Linda:

Wow, det skulle vara helt magiskt!

#6 - - Netti Starby:

Åh det hade varit helt underbart. Jag bor i Askersund då det är många som äger båtar och blir så avis på alla båtägare varje sommar. Kramis

#7 - - Biggeros:

Ja, jag tror att man vänjer sig att bo på en båt. Det hade nog inte varit så tokigt=)

#8 - - Bella:

Så fin miljö, älskar hamnar!

#9 - - Hanna:

det gjorde de :D
åh får lusten att fota lite när jag ser dina bilder!

#10 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

åh vad vackert! jag skulle kunna tänka mig att leva på en av båtarna, i typ en vecka eller så.. hah.

#11 - - Erika:

Det hade varit häftigt men jag blir lätt sjösjuk så det hade inte varit så bra ;)

#12 - - Tilda Barkselius:

Men så härligt det ser ut!

#13 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Jag blir så himla lätt sjösjuk så jag hade nog inte gillat det , haha ;)

#14 - - Ida:

Sååå fint!! :)

#15 - - Moa Kandelin:

Åh så fint!

#16 - - Linnéa:

Wow, lyxiga båtar... Är ingen båtmänniska direkt, men en kompis till mig bodde i en segelbåt för några år sedan. Och det var mysigt att sova över där :)

#17 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

jag är tyvärr sjösjuk, men ååååh vad det annars skulle vara drömmen! Totala drömmen!

#18 - - Annie:

Hehe det skulle jag nog tycka var helt ok ;) dock inte för alltid men ett tag ;)
Jag är uppvuxen på båt i sthlms skärgård-så det ligger nära mig :)

Fina bilder! :)

Kramar

#19 - - Linda:

Dessa som äger båtarna har förmodligen ngn som tar hand om dem åt dem, samt att de bor ju säkert inte där alltid, dom är nog sällan på båten. Då dom har en lyxvilla någonstanns,hehe. Jag är båtmänniska och skulle definitivt kunna tänka mig en sådan där lyxyacht. Har båt idag, fast i mycket mindre size;)
Svar: Hihi ja det gör du definitivt*S* Vem vet, vi kanske möts i framtiden,kanske på ett resmål?! Hur ballt hade inte det varit?! Min vän som jag åker till Milano med är just nu i Nice o gottar sig;) Tiden går ju alldeles för fort när man är iväg helt klart!
Oh Greece,härligt!

#20 - - Sussi:

Jag tror inte sjölivet skulle vara något för mig heller men min sambo skulle med glädje sälja huset och flytta till en båt. Där får man bromsa lite haha

#21 - - Days by Johanna:

Läcka båtar. Hade nog kunnat tänka mig någon dag eller så, men inte ha en själv med underhåll å allt..

Svar: Ungefär samma som jag då!☺
Kattis

#22 - - Anonym:

Jag tror det hade varit coolt o bo på en sån båt :D

#23 - - Mirjam Therese:

Jag är tyvärr ganska rädd för kallt vatten så isåfall skulle jag nog få bo i min båt på en varm plats :) Men då kunde det nog vara mysigt ett tag :)

#24 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Jag skulle nog bli galet sjösjuk ;). Men ser fint ut :D

#25 - - Natalia:

Skulle verkligen velat göra det ;)

#26 - - Heléna:

Så härligt att strosa runt nere bland alla stora båtar :D Jag skulle gärna fara iväg på långsemester med båt, men dock inte bosätta mig i en :D Hoppas du har haft en riktigt härlig dag finaste Kattis :D Kramar <3

#27 - - Fanny:

åh den dagen man har råd med en sån båt.... ;) Men så fina bilder!

Svar: Eller hur, den dagen!😀
Kattis

#28 - - Henriette Thorkildsen:

Så utrolig fine bilder! :-D Ser fantastisk ut!

Svar: Tack så mycket!☺
Kattis

#29 - - Petra:

sv ja det ska bli roligt kommer uppdatera sen när jag har varit där

tyvärr har min helg varit fruktansvärt dåligt hoppas din helg varit bättre ä n min

#30 - - ulllie:

oj vilka b[tar det 'r som n'r vi varit i sm;gen o i bland vid halmstad j;sses vilka b[tar .