Resetips - Cannes - Eglise Notre Dame d'Esperance

Cannes är ju som bekant känt för sin filmfestival och kärleken till film och konst kan ses överallt i staden som t.ex. på busstationens vägg nedan. Hur snygg är inte denna målning?
 
Mitt emot stationen hittar du en backe som leder upp mellan husen och jag tycker definitivt att du ska låta musklerna jobba och ta dig uppför.
 
Varför? För att få njuta av denna utsikt så klart!
 
Här uppe hittar ni kyrkan Notre Dame d'Esperance som är vacker att besöka och det finns även ett museum här uppe, men allvarligt, vem vill gå inomhus när du kan kika ut över staden och njuta av solen istället?
 
#1 - - Biggeros:

Jag kommer ihåg den fina fasaden på buss stationen och tog mig uppför backen. När min mor och jag var i Cannes så regnade dessvärre. Inget bra fotografi väder÷( Alla motiv blir så mycket bättre när solen tittar fram såsom dina bilder//kram

Svar: Så trist när det är dåligt väder när man besöker sånna här ställen, sol och blå himmel gör verkligen mycket för bilderna!☺
Kattis

#2 - - Bella:

Det ser helt underbart ut!

#3 - - Frida:

Nej eller hur! :)
ååh vad fint det ser ut, har inte varit där ännu men det är med på min lista över ställen att besöka :)

#4 - - Lillgarden:

WOW vilka bilder!

SV: Tack! Hoppas han var nöjd lilla killen! Är så svårt att få till det som dom önskar.
Ha en fortsatt fin vecka!

Svar: Tack!😀
Kattis

#5 - - elin:

Sv: Tack så mycket! jag slapp dock inte undan magsjukan , bara några timmar efter låg jag också där med honom. Vilket kändes otroligt jobbigt. Ingen av oss mår fortfarande bra men nu kan vi i alla fall stå , gå och dricka , så vi får i oss lite , så fina bilder du tar!

#6 - - Christina:

Åh så fint det ser ut där :)

Svar:
Kattis

#7 - - Emma @ Beauty Boulevard:

Åh det ser helt underbart ut!

#8 - - NICOLE:

Men alltså.. hur fiiint :)

#9 - - Natalia:

Så vackert :D

#10 - - Netti Starby:

Åh vilka härliga platser och målningen är jättefin! <3 Kramis

#11 - - Henrik Olsson:

Ja, med sådan omgivning är man ju hellre utomhus än inomhus! :P

#12 - - Gabriella:

Såå himla fina bilder!!

Svar: Tackar!
Kattis

#13 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Åh så mycket intressant! 😄

svar: Tack för ditt stöd och din omtanke! Blir glad av att du inte mår dåligt av min blogg. Tack för att du läser 💞 Det betyder så mycket!

#14 - - Carolina Thoor:

Härliga tips! :D

Sv; ja, det är en underbar dag som ej firades mer än att jag låg utslagen i soffan tyvärr :/ vi får ta igen dagen! Dock trodde inte Niclas på mig då jag sade det eftersom att han förknippade det med alla hjärtans dag xD
Tack ska du ha. Det hoppas jag med <3

#15 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Alltså åh så vacker stad!

#16 - - Tilda Barkselius:

Men gud så fint det ser ut!

#17 - - Annie:

Verkligen snygg målning och tjusiga bilder! :)

Sv: Aha då har vi samma period ;) Ja det påverkar varandra liksom.
Något bättre iaf :)

Kramar

#18 - - Linnéa:

Wow, sååå härliga bilder <3

Svar: Tackar!😀
Kattis

#19 - - Anonym:

Väldigt snygg!!!!! :)

#20 - - Days by Johanna:

åh härliga bilder och nej då vill man inte gå inomhus! :)

Svar: Eller hur!☺
Kattis

#21 - - Petra:

sv blir så himla trött på mitt sömn problem måste sova tack så mycket får hoppas det blir en bra resa trotts mitt sömnproblem

#22 - - JoJo:

du tar så mycket fina bilder :)

Svar: Tack snälla!☺
Kattis

#23 - - madabouttea.se:

Åhh så fint!

#24 - - Carro:

Cannes ser sjukt fint ut!:)

#25 - - Amanda CL:

husmålningen va så cool!!!
Måste åka dit någon gång :)

sv: tack <3 <3<3

kramar

#26 - - Sara Ekman:

så fint :)

#27 - - Heléna:

Underbara bilder och vilken fantastisk utsikt! Hoppas du har haft en härlig dag fina Kattis och får en underbar dag imorgon :D Kramar <3

#28 - - Ida:

Så himla häftiga byggnader!! :)

#29 - - åsa i åsele:

Väldigt fina bilder.

Svar: Tackar!😀
Kattis

#30 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Målningen är verkligen riktigt fin :)