Resetips - Cannes - Le Petit Paris

Mot kvällningen av vår andra dag i staden började vi röra oss mot hotellet igen men innan läggdags måste ju ett par resenärer ha i sig lite middag. Vid Le Petit Paris stannade vi och fick snabbt ett bord sådär på en vardag mitt i veckan. Vår servitör är snart hos oss och tar vår dryckorder samtidigt som han förklarar vad dagens special är. Till våra glas vin, som serveras snabbt, får vi lite gott stekt bröd med örter och tapenade att mumsa på medan vi läser igenom menyn.
 
Ingen av oss väljer dagens special utan hittar istället kycklingbröst med kokos över sötpotatismos och John Dory fisk med svamp och gnocci. Bara av att tänka tillbaka på dessa rätter så vattnas det i munnen på mig så ni kanske förstår att de smakade riktigt gott?! Väldigt vällagade och inte de vanliga turisträtterna är vad som serveras här till ett vettigt pris för att vara franska rivieran.
 
Efter vår måltid bad vi sedan om notan och när vår servitör kom tillbaka hade han även med sig en ros. Rosen var till mig och notan till sambo, säga vad man vill om fransmännen men när det gäller betalning av nota så är de lite gammaldags och ser det som ytterst underligt om det inte är mannen som betalar.
 
Rosen var vacker och luktade väldigt gott så nog kände jag mig lite extra uppvaktad när vi en stund senare lämnade restaurangen både mätta och belåtna. Skulle vi äta här igen om vi åker tillbaka till Cannes? Absolut! 
#1 - - Henrik Olsson:

Klart att mannen ska betala! :P

#2 - - Linda:

Men åh så gott det ser ut!! :-)

#3 - - Znogge:

Så otroligt god kycklingrätten lät! Ett bra val och helt i min smak :D Fransmän är alltid fransmän...

Kram

#4 - - Netti Starby:

Allt ser verkligen galet gott ut! <3 Kramis

#5 - - Carolina Thoor:

Låter som en toppen restaurang! Och vad trevligt att de kom ut med en ros till damen, det är inte dåligt. Säg vad som helst om gammaldags, men jag uppskattar då man får fina kärleksbrev, då killen öppnar dörren till mig då jag ska till bilen eller igenom en annan dörr osv osv. Det är så fint med gammaldagsa tiden och att få en ros visar verkligen uppskattningen på det! :D

Sv; ja, det är jätte bra. Något man bör göra oftare, oavsett omständigheterna! Ja, det är jätte skönt att jag är på bättringsvägen. Imorgon och ända till fredag så kommer jag att arbeta och sedan ledig tills på tisdag igen, så det här hoppas jag på att klara av! :)

Ja, det är jättefint. Det känns extra säkert just nu i Stockholm känner jag. Igår då jag åkte till ett shopping centrum så stod det en polis bil och typ fem-sex poliser där. Det känns skumt, samtidigt som det känns betryggande och dem ska absolut hyllas!

#6 - - Linnéa:

Mm så gott, längtar efter lunchrasten nu <3

#7 - - Sandra:

Ser jättegott ut, och gud så trevlig personalen verkade, fin ros du fick :) kram

#8 - - Annie:

Vilken vacker ros! ;)
Underbart med blommor tycker jag ;)

Sv: Nu har vi kommit hem :)
Vi har varit på weekend i fjällen ;) Storhogna som tillhör Vemdalen ;)

Kramar

#9 - - marianne cargus:

New York-New York och Ke petite Paris...de har valt bra namn på sina restauranger ;)

Sötpotatis med kokos? Hmmm

Jag gjorde ju nest bara roliga saker på min söndag så då räknas det som en lat dag

Kram

#10 - - norrsken emmis:

gu va smarrigt de såg ut!

ha en bra dag

#11 - - Bella:

Vad gott allt ser ut, allra helst brödet på första bilden!

Svar: Brödet var verkligen jättegott!😀
Kattis

#12 - - elin:

Sv: Åh tack så mycket , detsamma! :)

#13 - - Gabriella :

Ser såå gott ut!!

#14 - - madabouttea.se:

Åhh så gott det såg ut!

#15 - - Linda:

Ah men gud vad grymt, vilken upplevelse & maten såg supergod ut!
Svar:Ja svårt att veta, men på något sätt så kanske vi skulle kunnat ha förhindra detta, jag vet inte =( Hoppas vidare på ett tryggt Sverige!
Det hade varit grymt så gjorde jag med en annan bloggerska jag aldrig träffat. Jag & min fästman åkte till London och vips så var hon & hennes man där också. Vi blev vänner för livet. Vilken upplevelse! Så varför inte egentligen! Vi bokat & så möts vi i....?

#16 - - Heléna:

Maten ser helt underbar ut och det är ju aldrig fel att få en ros efter maten ;) Hoppas du har haft en bra start på veckan och får en mysig kväll finaste Kattis <3 Kramar <3

#17 - - Days by Johanna:

Bra restaurang. Gillar när man får in dricka snabbt, haha. Och nått tilltugg till :) Maten ser riktgit god ut så förstår ni vill äta där igen. Och kul med rosen!

Vinsten kom idag <3 Tack! <3 Kommer ett inlägg på bloggen om det i veckan.

#18 - - Fanny:

åh vilket ställe!! <3

#19 - - NICOLE:

Härligt att ni blev nöjda! :)

#20 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Verkligen spännande maträtter :)

#21 - - Christine - 29°:

Wow så gott det ser ut. Och kul med rosen / notan. :)

#22 - - Sussi:

Men vilken trevlig restaurang. Sån där specialbehandling som att få en ros gör mycket för en gäst :)
Jag tycker det är många ställen utomlands fortfarande som nästan alltid ger notan till mannen. Även här hemma i Sverige lever det kvar på en del ställen..

Svar: Jo så är det nog, det lever kvar på många ställen!
Kattis

#23 - - ullie:

men va gulligt o fin ros
åh får mej att längta efter semester
Detsamma till dej raraste o kramar