Resetips - Cannes - Marché Forville

Ni kanske förstår att vi behövde gå ner maten lite efter lunchen i förra inlägget så vi började utforska gatorna en liten bit in från strand- och hamnpromenaden. Plötsligt fann vi oss svänga runt hörnet på en större byggnad och sedan stå mitt i denna marknad full av folk och färska råvaror.
 
Hur många av er blir lite sugna på att laga lite mat nu med dessa grönsaker? En mumsig grönsakssoppa kanske?
 
Eller en paj med dessa bär kanske till fredagsmyset? Själv har jag redan varit vaken länge tack vare en flock fåglar som älskar att ta en skrikande tur runt gården varje morgon vid 4 så det kan bli en tidig kväll för egen del. Har ni någon plan för er fredag?
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

man blir verkligen verkligen sugen på att laga mat av det här inlägget :) Så härliga råvaror!

#2 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh rena drömmen att få gå runt på sånt där :)

#3 - - Bella:

Vilken mysig marknad, blev så sugen på jordgubbar nu!

#4 - - moa:

altså wow, vilken marknad ni har hittat. helt underbar allt ser så fräsht och gott ut. :) önskar dig en trevlig fredag finaste Kattis! <3

#5 - - Linnéa:

Åh totalt livsfarligt med sånna marknader, särskilt om man är hungrig :-)

#6 - - Znogge:

Matmarknader är verkligen en njutning för själen! Vi är hemma igen från London men Husse har feber och ont i magen så hur det ska gå med morgondagens middag återstår att se...

kram och trevlig fredag!

#7 - - Hanna:

det är så skönt med rutiner tycker jag !:)

#8 - - Netti Starby:

Allt ser verkligen fräscht ut och ha en mysig fredag! <3 Kramis

#9 - - Biggeros:

Visst är det något speciellt att kolla in alla färska grönsaker och frukter. Jag brukar ta mig tid och kolla in vad jag ska köpa med mig ge. Även färsk fisk är en hit=) Du får ja en riktigt mysig helg finis=))kramiz

#10 - - Biggeros:

Hem* ska det ju vara=) Jag och mitt tangentbord är inte alltid överens/ kram

#11 - - åsa i åsele:

Meen så mmumsigt :) inbjuder verkligen till handling... skulle önska jag hade tillgång till denna där affären just nu :)

#12 - - marianne cargus:

Det ör fantastiskt att se dessa matmarknader utomlands, där finns det både tid och kunskap att använda sej av detta utbudet...visst bkir man sugen!!

Inte kul med högljudda fåglar i gryningen...här har vi tranornas trumpetande, det är bara fint de första gångerna eftersom det betyder vår, men nu kan de få vata tysta haha

Hoppas du får en lugn kväll utan fågelsång,
Kram

#13 - - NICOLE:

Frukt och grönsaker är ju något helt annat utomlands, så gott :)

#14 - - Ida:

Men gud vad härligt, massa färsk frukt och bär :D

#15 - - Gabriella :

Åh så mycket gott!!

#16 - - Moa Kandelin:

Vad fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#17 - - carolines:

Åh vilka härliga bilder!

Svar: Tackar!😀
Kattis

#18 - - Sussi:

Så mycket gott det fanns där. Ibland är det riktigt kul att bara gå och ta in alla färger och former på allt gott på marknader..

#19 - - Days by Johanna:

åh härligt med färska råvaror. Min brevlåda är inte snäll, jag vill ju ha din fina post nu ju haha. Den envisas med bara lämna tråkig reklam till mig haha

#20 - - Anonym:

Älskar frukt och grönt utomlands! Så mycket godare! :D

Svar: Eller hur? Så mycket trevligare smak utomlands!☺
Kattis

#21 - - Amanda:

Åh vad härligt det ser ut! :)

#22 - - Julia Persson:

Åh så mycket gott!

#23 - - ullie:

åhh där skulle ja velat va!
ja men gud du kan ju fatta att ja va lite stolt faktisk o kanske det händer igen Tack för goa tryckningen oxå kramiz

#24 - - Emma Engström - Skönhetsbloggare hos Beautyboulevard:

Men åh vad mysigt! :D

#25 - - Mie Evnice:

Wow vilken fantastisk marknad! Den hade jag gärna velat besöka :)

Svar: Skulle vilja handla där varje dag!:P
Kattis