Resetips - Cannes - Plages du Midi

Cannes är ju som bekant en kuststad som också är en populär badort på sommarhalvåret. Den mest kända och populära stranden är den som sträcker sig längs den berömda strandpromenaden La Croisette som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Men är du sugen på att bada så skulle jag rekommendera att du istället tar dig väster om gamla hamnen till Plages du Midi.
 
Denna strandsträcka är populär bland Cannes egna invånare och priserna för att hyra solbädd är billigare här, likaså mat och dryck i de närliggande restaurangerna. På bilderna ser ni främst delar av den första stranden på denna sträcka, som ligger närmast hamnen och har fått namnet Plage de l'Abreuvoir. Härlig sandstrand med klart vatten som tyvärr var lite för kallt när vi var på plats men stranden var utmärkt för lite soldyrkan.
 
En liten varning bara om du är rökare, i Cannes är det förbjudet att röka på stranden och du kan få böter om du bryter mot detta. Dock inte helt fel när man slipper lägga handduken på fimpar kan jag tycka.
 
Nämnde jag förresten att denna strandremsa även är en utmärkt plats att bevittna solnegången ifrån såhär på våren? Vart skulle du helst befinna dig ikväll och se solnedgången?
 
#1 - - FREEDOMtravel:

Fint! Vi bodde på en camping i Cannes när vi var där, med kort bussavstånd till stan och stranden. Men att man inte fick röka där visste jag inte ...

Svar: Nä det visste inte jag heller tidigare men de har tydligen börjat införa det mer och mer nu.
Kattis

#2 - - Corina:

Sv: Det gjorde inte ont eftersom att de la på Embla salva innan. men helt ärligt så ångrar jag mig djupt, var mer nöjd som jag var.
ha en fin dag

#3 - - My:

Vad fint :D

#4 - - Linda:

Vackra bilder!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#5 - - Jennifer Queen:

Åh dit vill jag :D Så fint och härligt det ser ut :D

#6 - - Natalia:

Vi ska åka till Kefalonia :) Vart ska ni åka? :DD

#7 - - elin:

Sv: Allt löste sig med mobilen till slut , skönt! Så himla fina bilder , hoppas du får en toppen bra torsdag<3

#8 - - A M:

Ser fantastiskt ut, tack för tipset!
sv: Verkligen! :D
Kram

#9 - - Sara Ekman:

Så fint! :)

#10 - - Bella:

Åh vilken vacker plats!

#11 - - Hanna:

hehe ja det håller jag med om, men det är så det ska vara, övningar ska inte va lätta hehe :D

#12 - - Petra:

sv inlägget kommer upp på bloggen i helgen tror jag. håller på att skriva det nu.

hoppas du också fick en bra påsk helg

#13 - - Netti Starby:

Oj vilken vacker strand! <3 Kramis

#14 - - Katta:

Så vackert!!

#15 - - Amanda CL:

Ser jätte fint ut!

I Tokyo var det förbjudet att röka på en del gator, jag tycker det är bra att folk inte röker på stranden
kram

#16 - - Gabriella :

Såå fin strand!! Nu så längtar man verkligen till varmare tider!

#17 - - NICOLE:

Såå vackert!

#18 - - Angelica:

Ser himla vackert ut!

#19 - - elin:

Hoppas du får en toppen bra kväll<3

#20 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Borde vara rökförbud på alla stränder :D

#21 - - Annie:

Härliga bilder!

Sv: Tennstopet blir det på lördag ;)
Är inte så förtjust i Mathildas faktiskt, har lite dålig erfarenhet av det stället.
Var också sugen på Pinchos men dit går nog jag o sambon själva en annan kväll ;)
Tack för tipsen ändå! ;)

Kramar

#22 - - Linda:

Åh vackert!!
Svar: Åh ja såg att du har hängt med på insta! Så nu jobbar jag på lite inlägg;) Absolut!Skickar ett mail till dig!

#23 - - Erika:

Superbra med rökförbudet faktiskt :)

#24 - - Henrik Olsson:

Vattnet ser onekligen inbjudande ut! :P

#25 - - Veiken:

Jag tycker att det är helt OK med rökförbud på en strand. Om det finns flera stränder kan man ju dela upp stränder för rökare och ickerökare. Synd att vattnet var lite för kallt att bada i. Medelhavet är underbart när det är tillräckligt varmt! :)

#26 - - marianne cargus:

Åh det var en av de bästa sakerna du berättat om....rökförbud på stranden...alltså kan småbarn gräva och leka utan att riskera att hitta äckliga fimpar...det borde införas på alla stränder.
Angående solnedgången så har jag ju min paradisstrand vid Tannishus på Jylland.

Ja jag blir heligt förbannad på detta matande och tyvärr kan jag inte komma på någon lösning...att inte bli respekterad gör mej mest ledsen...

Hoppas du har en skön kväll
Kram

#27 - - Linnéa:

Hihi oh ja, skohyllan blev superlyckad - imorgon ska jag röja bland skorna med :P

#28 - - Tilda Barkselius:

Men så härligt det såg ut!

#29 - - ullie:

har du badat där ? ser ju underbart ut o kan man inte vinna massa pengar o kunna åka? suck
fin fredag söta du kramar

#30 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Kanonbra inlägg! :D

Svar: Tackar!:D
Kattis

#31 - - madabouttea.se:

Ser så fint ut!

#32 - - Mie Evnice:

Ser superhärligt ut! Och vad skönt att man inte får röka där så slipper man alla fimpar!