En egen liten vrå

Gårdagen flöt på förvånandsvärt smidigt trots att bussen hem var 45 minuter sen, väl hemma åt vi en snabb middag och sedan begav vi oss ner på stan för att besöka stadsfesten. Ett välbesökt evenemang visade det sig med alla de typiska stånden, öltältet, en scen med trubadur och karuseller. Alldeles perfekt för många men jag själv tyckte nog mest det var trångt och stimmigt så istället gick vi vidare till centrum och köpte en födelsedagspresent vi ska ge bort på söndag. Eftersom det var så mycket folk på stadsfesten så lät jag bli att fota så istället får ni se något jag fixade under min semester, min egen lilla hörna här hemma.
 
Sedan vi flyttade till denna lägenhet för snart 1 1/2 år sedan (mindre än vår förra lägenhet) har jag inte haft ett skrivbord eller liknande plats. Jag har mest suttit i soffan med datorn i knät eller vid köksbordet på hårda trästolar och spridit mina anteckningsblock lite överallt. Jag har sagt och tänkt många gånger att det skulle vara bra om jag har en egen liten plats att vara kreativ på, både för ryggens och skapandets skull, men det har hittills inte blivit av att jag gjort något åt det. Så mitt i min andra semestervecka damp det ner som en blixt från klar himmel i huvudet på mig och jag visste precis hur och var jag ville ha det. Sagt och gjort så tvingade jag med sambo till IKEA dagen efter och inhandlade skrivbord, stol, dyna, lampa och whiteboard. Ni anar inte hur länge jag längtat efter att ha en whiteboard att kladda på när ideérna börjar snurra i huvudet. Minst sagt så jäkla nöjd över min egen lilla vrå och det känns som det kommer gå ännu bättre att skriva nu och äntligen har jag en låda för mina block och pennor. Hur har du det hemma, egen vrå eller datorn i knät?
 
#1 - - Netti Starby:

Vad härligt att du äntligen har ditt efterlängtade skrivbord! :-D Kramis

#2 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Jag har datorn i en liten vrå i min andra hall :)

#3 - - Natalia:

Så mysigt :)

#4 - - elin:

Fin liten vrå!<3

#5 - - Linda:

Vilken mysig vrå :-D

#6 - - Amanda:

Jag har en liten vrå jag också! Det är mitt sminkbord, men har allt smink förutom borstar och spegel i en byrå och använder då bordet som vanligt skrivbord!

#7 - - Znogge:

Så skönt med en egen liten vrå. Vi har ett arbetsrum som tyvärr inte används. På något vis känns det inte så trivsamt...

Kram

#8 - - Bella:

Åh har faktiskt inte varit ner på stadsfesten alls, tycker inte att det är så roligt faktiskt.

#9 - - Annie:

Åh vad kul att få se en glimt från ditt hem :) sånt gillar jag verkligen! ;)
Vilken fin hörna du har<3
Har inte varit på stadsfesten än faktiskt, vet inte om det blir nåt heller, får se ;)

Hoppas du får en fin fredag :)

Kram

#10 - - Norahsmamma :

Vilken mys liten vrå!

#11 - - Amanda:

Såg så mysigt ut<3

#12 - - Biggeros:

Vi har ett kontor men jag sitter aldrig där. Däremot sitter jag i soffan=)
Härligt att du har en egen vrå nu till dig själv. Det är bra att ha även en bra arbetsplats med god ergonomi// kram

#13 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Man behöver helt klart en egen plats där man slipper plocka undan efter sig hela tiden! :)

#14 - - Linnea Kinis:

ja det är skönt att sitta vid ett skrivbord :)

#15 - - Alva Berg:

Härligt att du har fixat en liten hörna till dig! kramar<3

#16 - - Pauline Hurtig:

så skönt att verkligen ha en plats, saknar det nu när vi bor i stugan..

#17 - - Veiken:

Det är så skönt med en egen vrå. Jag sitter för det mesta med datorn i knät, men jag en del andra alternativ! Rätt nöjd som det är just nu! :)

#18 - - Gabriella :

Åh så bra att du nu har en plats att sitta på!!

#19 - - åsa i åsele:

En egen vrå vore ju underbart :)

Jag sitter vid köksbordet... inte det bästa.

Ibland har jag haft planer på ett skrivbord eller rättare sagt ett längre bord där jag skulle kunna ha både dator å symaskin,
där jag kan lämna kvar grejjor å fortsätta dagen efter.

Vi får se om det blir verklighet :)

#20 - - NICOLE:

Förstår att sådant kan skapa stora folksamlingar vilket kan bli jobbigt :( Men det lät som det blev bra ändå :)

#21 - - Liene Svärd:

Tack så mycket :D

Skönt att ha bra plats att sitta på. Själv sitter jag vid ett gammaldags skrivbord, där man har en hylla för böcker framför sig väldigt häftigt faktiskt.

#22 - - Sara Ekman:

Jag har en liten skrivbordshörna, så skönt att sitta där :)

#23 - - Angelix:

åå vad kul för dig!

#24 - - Sussi:

Skönt med en egen vrå. Jag sitter med datorn i knät i soffan.

#25 - - marianne:

Lite mysigt ändå med stadsdel kan jag tycka, men är väl utsvulten på socialt liv eftersom jag bor i skogen.
Vi hade ett litet "kontor" på övervåningen, men han skulle ju göra om rummen där och packade ner och rev väggar och tak och sen blev det inget mer. Vi har planerat så bra hur det ska se ut, men som sagt....
Här i lägenheten har jag tänkt göra en liten hörna, just för att ha allt på plats och inte utspritt, jag klarar inte oordning, då hittar jag inget.

De där styngflugorna är jätteäckliga....och helt onödiga....tycker jag alltså ;)

Kram

#26 - - ullie:

ja men va mysigt o härligt med egen vrå oxå ja sitter som nu oftast i vardagsrummet bredvid tv sådär skoj
fin lördag kramar om

#27 - - Marie:

Snyggt och praktiskt din lilla vrå blev!

Jag har både och.
Har ju en MacBook Air som följer med lite var stans här hemma när jag skriver (soffan, sängen, solstolen, köksbordet). Men så har jag ju "stora" iMac'en som står på ett skrivbord i ett hörn i vardagsrummet. Den används inte allt för ofta, men det händer.

#28 - - Denise:

Lite besviken över att jag inte hann besöka festen innan jag åkte vidare igen. :)

#29 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Det är jättebra med sitt eget space. Jag har själv en liten hörna vid fönstret i vårt vardagsrum, där jag har ett skrivbord att jobba vid. Vilken fin hörna du har. Hoppas allt är bra med dig. Kram