Resetips - Kefalonia - Retseto i Lassi

Som flera av er redan har koll på så åkte vi till Kefalonia även förra året och bodde då i Lassi där en av våra favoritrestauranger blev Retseto. Därför blev detta vårt självklara middagsstopp på väg från flygplatsen till hotellet. Förra året åt vi här två gånger och då såg det ut såhär.
 
För att nästan citera mig själv så är denna restaurang perfekt för att njuta av solnedgången och det var precis vad vi gjorde även denna gång och började med att beställa en grekisk sallad.
 
Sedan beställde sambo in sin favorit, Soutzoukakia, och jag Calamari. Precis som förra året höll maten en hög standard och servicen var toppen. Efter solnedgången kunde vi därför åka vidare mot Lixouri och vårt hotell väldigt belåtna.
 
33 kommentarer publicerat i Grekland
Taggar: Foto, Grekisk mat, Kefalonia, Lassi, Resa, Retseto, Tips
#1 - - Znogge:

Jag hade valt som din make. Det är också en av mina favoriter. Trevligt med ett återbesök och roligt att mat och service höll samma höga klass i år.

Kram och trevlig onsdag!

#2 - - Netti Starby:

Det ser verkligen sjukt gott ut! :-D Kramis

#3 - - Linda:

Alltså gud så gott med en grekisk sallad!

#4 - - Lillgarden:

Allt ser så gott och härligt ut!
Och det vackra vädret och omgivningen gör ju säkert sitt till!

SV: Så härligt med dessa sommarlovsprogram. Man minns själv hur man satt bänkad varje morgon för att titta. Och nu sitter ens egna små bänkade för att titta på sitt.

Ha en fortsatt fin vecka

#5 - - Åsenslantliv:

Så mycket gott! :)

#6 - - Ida Gratte:

Älskar grekisk sallad :D

#7 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Såg gott ut :)

#8 - - marianne:

Klart man åker tillbaka till ett sånt ställe, men det skulle förstås vara jobbigt om det är ny ägare och har blivit sämre...risk man får ta ;)

Jag var mest snorig men värken blir värre med en infektion även om den är liten, sen tror jag att jag misskött mej i veckan, då jag gått väldigt mycket på ojämn sand...så egentligen är det lite självförvållat och inte ett dugg synd om mej...hihi

En fråga....min svägerska och brorsdottern fyller jämt i höst och vi ville ge ett bio- och resturang-besök i Gävle, vet du om det finns något presentkort för eget val av resturang? Det är så svårt när man inte vet vad för sorts mat de vill ha samt inte känner till ställena...

kram

#9 - - Days by Johanna:

åh så gott nu blev jag hungrig!

Drama är jätte kul, alla vågar vara med, vi skrattar och har kul! :)

#10 - - World by Tina:

Tusan va sugen jag blev på en äkta grekisk sallad nu då, det går liksom inte att få tag på samma goda ost eller oliver här. Omöjligt. Eller så är det känslan av att vara på semester som gör det sådär himla gott=)

#11 - - elin:

Bra tips!<3

#12 - - Lillemmish- MODE - INSPO:

smaskens så smarrigt mat :)

ha en toppen dag
kramizz

#13 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Smaskens :)

#14 - - NICOLE:

Kul när en blir så nöjd att det blir återbesök :D Ser gott och härligt ut!

#15 - - Hanna:

Samma här, förkylningar suger!! Jag kan inte baa sitta still hemma 🙄

#16 - - Amanda:

Super kul och bra tips<3

#17 - - Denise:

Oj så härlig utsikt! :)

sv: Ja en massage hade ju verkligen inte suttit fel.. ;/

#18 - - Heléna:

Åhhh - så gott!!!! Jag älskar grekisk mat och nu blev jag ju hungrig igen trots att jag nyligen satte i mig en hel hög med hemgjorda pannbiffar :D Hoppas du får en fin fortsättning på kvällen fina Kattis <3 Kramar <3

#19 - - Natalia:

Gud så mkt god mat :D

#20 - - My:

Gott :)

#21 - - Bella:

Men alltså åhh, blir så sugen på att resa utomlands! Min familj ska dessutom till Spanien om bara några få dagar, lagom avundsjuk kan jag ju erkänna att jag är ;-)

#22 - - Gabriella :

Ser såå himla gott ut!!

#23 - - åsa i åsele:

En fråga, vad skiljer svensk - grekisk mat mest från varandra,
är det kryddning, grönsaker eller?

Om Du skulle säga en typisk grekisk maträtt,
vad säger Du då?

Trist att Du blev dålig, kanske inte helt oväntat,
tänk vilken chock för kroppen... byta värme mot kyla.
Sedan sprids väl baciller lätt då man blir många inomhus tillsammans, vare sig det är kontorslandskap eller skolan.

#24 - - Pauline Hurtig:

åh vad mumsigt det ser ut!

#25 - - Julia:

Åh va gott!

#26 - - Linda:

WOW fantastiskt mat & utsikt!!!
Svar: Ja så jäkla kul, ser fram emot detta. Perfekt tillfälle att ta tag i träningen! Japp vi har en app som verkar bra, glömt vad den hette nu bara,haha. Men man verkar kunna göra mkt i den! Tack för alla grymma tips!
Det lutar åt Pisa men det återstår att se,haha.

#27 - - Carolina Thoor:

Härligt att få återkomma till en riktigt bra restaurang! :D

Sv; ja, det är jätte mysigt faktiskt! :)
Kul! :D

#28 - - Johanna Utterberg:

Alltsåå åh vad gott, nu längtar jag efter Grekland känner jag! ;)

#29 - - Sara Ekman:

Mums :)

#30 - - Ida:

Det där ser fantastiskt gott ut!

#31 - - MALIN:

Det ser helt underbart ut :) Längtar efter Grekland! Kram

#32 - - Ida - foto & häst:

Ser jättegott ut :)

#33 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Det är verkligen något med grekland och dess matkultur :)