Seg start på veckan

Äntligen börjar denna första arbetsvecka närma sig sitt slut och jag hoppas jag kan avsluta den bättre än den började. Måndagen var verkligen en sån där riktig skitdag rent ut sagt som inleddes med alldeles för lite sömn natten innan. Den dåliga sömnen ledde till att jag kände mig sjuk när jag vaknade med ont lite överallt och motivationen att ta mig någonstans var på noll. Med självförtroende och ork kört i botten kan jag ju säga att jag ganska tidigt den kväll gick och lade mig med en känsla av värdelöshet...men så plingade det plötsligt till i mobilen. En mycket god vän som studerat ett år i Asien hörde av sig och ville ses över lunch på tisdagen och genast vände humöret.
 
På tisdag morgon var det betydligt lättare att vakna till och 11:30 möttes vi upp för en låååång lunch med god pizza och prat om allt mellan himmel och jord. Vi var kollegor som blev goda vänner och nu för tiden pluggar hon på annan ort men minst en gång per år ser vi till att ses och det är lika roligt varje gång. Dagen avslutade sedan jag och sambo med en trevlig promenad i solnedgången.
 
På jobbet är det väldigt segt denna vecka då vi endast är halv styrka på plats och jag har väldigt svårt att hålla fokus och motivation uppe när det är så lågt tempo. Flera av er påpekade snällt i måndags att det kan vara skönt att återgå till rutiner efter semestern men jag måste säga att jag gillar mina semesterrutiner bättre. ;)
Gårdagen segade sig fram och sedan blev det en löprunda efter jobbet, ikväll är planen att kolla in Gävle stadsfest efter jobbet. Hur står det till hos er? Ni har väl förresten inte glömt bort att vara med och gissa i Souvenirtävlingen? Den pågår till på söndag.
30 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Foto, Lunch, Mat, Pizza, Sandviken, Solnedgång, Vardag
#1 - - Netti Starby:

Jag har känt exakt likadant den här veckan. Knappt kunnat sova och känt mig jätte sjuk. Men inatt har jag äntligen sovit och idag är alla jobbiga symptom borta. I måndags var det fullmåne och jag skyller på det! :-D Kramis

#2 - - Emma:

Så hungrig jag blev nu!

sv; Jo de kändes så tur man har massa fett som tog de värsta haha! :)

#3 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Skönt att första veckan snart är slut :). Min första vecka börjar på måndag :)

#4 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag gillar också semesterrutinerna bättre, men ska försöka tagga till. Oroar mig inför morgondagen innan den ens är här. Jag hoppas att det ska bli okej :)

#5 - - Linnea:

mums med pizza!!

#6 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Ibland är det segt att komma upp, men en pizza kan alltid göra saker och ting bättre! :)

#7 - - Alva Berg:

Pizzan ser underbar ut! kramar<3

#8 - - Bella:

Men gud vad gott! Vart är det där?

Svar: Kanalkiosken i Sandviken!:)
Kattis

#9 - - elin:

Åh vilken fin bild vid havet/sjön!<3

Svar: Tackar!:)
Kattis

#10 - - Annie:

Kul att läsa om hur du haft det :)
Tråkigt för dig med sömnen och känslan av värdelöshet, hoppas det känns bättre nu<3

Jag sov som en kratta inatt, så förstår vad du menar .. jag blir som en zombie när sömnen inte är bra.

Sv: Tack för omtanken, känns som en dipp nu. Trist när man mått bättre .. men men får kämpa på :)

Kramar

#11 - - Julia:

Tråkigt med en seg start ;)

#12 - - Amanda:

Den dära pizzan såg gudomlig ut!

#13 - - åsa i åsele:

Förstår Dig, absolut.

Det blir kanske bättre när Du kommit in i vardagsrutiner å alla är tillbaka på jobbet så det blir som vanligt.

Eller så är det bara så att denna vecka är en vecka då många är låga ;-)

Lågtryck gör ju oss tröttare, segare å svårt att vara fokuserad.

#14 - - znogge:

Den första arbetsdagen brukar vara värst men sedan är man snart inne i vardagen igen tycker jag. Hoppas avslutningen blir behagligare!

Kram

#15 - - Carolina Thoor:

MYsigt! Skönt att en gammal vän kan göra dig så glad. Hemskt då man känner så..<3

Sv; haha oohja! Tvål är verkligen min grej. Allt som doftar är jag så förtjust i. Love tvål och älskar att testa nya märken osv osv :D
Haha, nej det gör man inte ^^,

#16 - - Amanda:

Så god den pizzan såg ut<3

#17 - - Pauline Hurtig:

vad goda pizzorna såg ut!

#18 - - linda:

Gott med pizza! :)

#19 - - NICOLE:

vad tråkigt att det har börjat så :( Men hoppas det bara blir bättre nu. Mumsigt med pizza :)

#20 - - Gabriella :

Åh såå gott med pizza till lunch!!

#21 - - Linnea Kinis:

gott med pizza!

#22 - - Johanna Utterberg:

Skönt med långlunch och att tisdagen blev bättre än måndagen! :D

#23 - - marianne:

Kul att träffa en vän som man inte träffat länge, förstår att det var lättare att komma igång på tisdagen, har du flextid eftersom du kan ta lång-lunch?
Solklart att semesterrutiner är att föredra...haha...men om man nu inte kan ha semester året om, så kan det ju vara skönt att komma in i Jobbrutinerna ganska snabbt.

Jag kanske har frågat förut, men isf har jag glömt svaret...ungefär var i Gävle du bor? Är det på Brynas?

Kram

Svar: Flex? Yes! Brynäs? Yes!☺
Kattis

#24 - - Erika:

Usch, ingen drömmåndag precis :/ Hoppas den blir bättre nästa vecka ;)

#25 - - PhotoJelly:

Haha, semesterrutiner tycker jag också väldigt mycket om ;)
Kram!

#26 - - Sarah:

Så mysigt du hade me din vän o vilken fin bild på solnedgången :)

#27 - - ullie:

ja du kan tänka mej det känns sådär . den 21 börjar ja efter etthalv år undrar hur det kommer kännas. vill försöka även massa värk
pizza är så gott o se en vän så härligt kram på dej

#28 - - Sara Ekman:

Åh vad god pizzan såg ut!

#29 - - Åsenslantliv:

Så mumsigt med pizza!

#30 - - Anita:

Gott med Pizza!!