Stadsträdgården och minigolf

Vi gick som sagt vidare mot Uppsalas stadsträdgård efter slottet och jag måste säga att jag gillar denna park starkt. Den känns väl omhändertagen och det fanns många platser att sitta ner på och njuta av en fika. Kolla även in den stilige herren med hatt som så fint poserade för mitt foto. Nej, jag känner honom inte men han gjorde sig bra på denna bild.
 
Vi träffade även på en av Uppsalas mer kända invånare, Pelle Svanslös, i parken.
 
Så avrundade vi parkbesöket med en runda minigolf och herren som är fullt fokuserad på sin puttning är min far. Han var snäppet vassare på banorna denna dag och vann med några slag men skyller på att det var första gången jag spelat på denna bana som innehöll allt från loopar till väderkvarnar och broar. Efter slutförd runda började våra magar kurra och vi begav oss tillbaka mot de centrala delarna för lite sen lunch.
 
#1 - - Znogge:

Åh, klart att Pelle Svanslös ska ha en staty där! Så fin :D

Kram och god söndag!

#2 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Det var länge sen man spelade minigolf! :P

#3 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Vad fina bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#4 - - Sussi:

Välkommen till min hemstad :) Stadsparken är faktiskt väl omhändertagen. Uppsala Kommun satsar stort på det. På vintern brukar dom ha snöröjningen i form av häst och plogblad i parken. I år dessutom har Uppsala kommun som tema på växterna i stan. Ätbart. Så det växer persilja, gurka och annat spännande i rabatterna. Lite kul.

#5 - - Sussi:

Välkommen till min hemstad :) Stadsparken är faktiskt väl omhändertagen. Uppsala Kommun satsar stort på det. På vintern brukar dom ha snöröjningen i form av häst och plogblad i parken. I år dessutom har Uppsala kommun som tema på växterna i stan. Ätbart. Så det växer persilja, gurka och annat spännande i rabatterna. Lite kul.

Svar: Aha det förklarar en del av grönsakerna vi såg i vissa krukor!😀
Kattis

#6 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Åh så fin Pelle var som staty då :D

#7 - - elin:

Åh så kul med minigolf!<3

#8 - - Linnea Kinis:

jättefin park :)

#9 - - Linda:

Åh så mysigt :-D

#10 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Gud så trevligt ni haft det då :D Bangolf har jag inte spelat på flera år.

#11 - - Bella:

Uppsala har otroligt fina parker! Hela Uppsala tycker jag är så himla mysigt och fint faktiskt, måste nog erkänna att jag föredrog att ha den staden som min hemstad ;)

Svar: Kan förstå det!☺
Kattis

#12 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Vilken mysig park! Hoppas du har en skön helg! Kram

#13 - - Frida G Svensson:

jag kan inte ens minnas senast jag spelade minigolf! måste nog göra det snart! så himla roligt ju!

Svar: Eller hur?☺
Kattis

#14 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Men så mysigt :)

#15 - - Netti Starby:

Det är verkligen fint i Uppsala! :-D Kramis

#16 - - Sara Ekman:

Minigolf är så kul :)

#17 - - Sarah:

Så fint de va där o så himla roligt me minigolf :)

#18 - - Johanna Utterberg:

Så härliga bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#19 - - Carolina Thoor:

Alltså fan vad roligt!! Förra lördagen var jag och min kille i Uppsala och då gick vi genom stadsträdgården för att sedan spela på exakt samma minigolf bana. Vad fasiken är oddsen?! ^^,

Sv; ja, riktigt underbart. Det trista är bara det att jag inte kan använda dessa på min hud då jag är starkt nickelallergisk. Men dem ska absolut in i vitrinskåpet!! :D

Det var så roligt så, så det är inget att tacka för! Håller nu bara tummarna :D när tillkännager du vinnaren?! :D

#20 - - Ida Gratte:

Nej så mysigt!! Sv: tusen tack snälla du!

#21 - - Angelix:

fina foton

Svar: Tackar!☺
Kattis

#22 - - Annie:

Fina bilder!

Sv: Ja , goa Ceasar har fått somna in hos veterinärn :(
Känns tungt.

Kramar

Svar: Tack och beklagar verkligen sorgen!
Kattis

#23 - - Gabriella :

Åh så fint och mysigt!!

#24 - - Gabriella :

Åh så fint och mysigt!!

#25 - - Hanna:

ja hon har vart super snäll som hjälpt till de behövdes verkligen :)

#26 - - Liene Svärd:

sv: Den är lite cool :)

Fina bilder.

Svar: Tackar!☺
Kattis

#27 - - MALIN:

Så himla mysigt med minigolf :) Kram

#28 - - ullie:

ja men idag sa de det är undervattnat va säger man för lite vatten hur fasen kan det va det me detta skit väder o regn suck brandfara hit o dit struntar ja i vart är min sommar??
Håller tummarna för en bra morgon dag nu då man kommer ju snabbt in i det som sagt va kram kram

#29 - - Marianne:

Det är evigheter sedan jag var i parken, ser ut som ni hade det riktigt fint där...

Jo det finns många olika förklaringar på varför leget inte är med...oftast "ligger det i bilen" och de går ut för att hämta det men kommer inte tillbaka...haha
Kram