24 sanningar - Lucka 13 - Piercingar och ärr

Glad Lucia på er vänner! Idag ska vi prata om piercingar eller hur man på bästa sätt får bestående ärr av en piercing. Idag har jag 9 "vanliga" hål i örsnibbarna samt en Helix och en Tragus piercing i högra örat. Slutligen sitter det även en stav i tungan, men det har funnits fler och framförallt två av dem har lämnat efter sig permanenta märken. Som 18-19 åring piercade jag först ögonbrynet och sedan nedre delen av naveln. Läkstavarna var inga problem och jag var väldigt nöjd tills jag började göra misstag. Mitt första misstag var att byta till nya lite större smycken, en ring i ögonbrynet och en röd hängande sten i naveln. Mitt andra misstag var att kombinera dessa med en stickad tröja...oh yes, ni gissar helt rätt, smyckena fastnade så småningom i tröjan. Det hände inte samtidigt men båda piercingarna slets ut i samband med att tröjan togs av. Ja, det gjorde förbannat ont i båda fallen och det blödde en del men nu har jag istället två charmiga ärr varav det ena hjälper till att forma vänstra ögonbrynet. Kan jag tänka mig att pierca dessa ställen igen? Nä, jag trivs lite för bra i mina stickade tröjor just nu.
 
Så Lucia, något som ni brukar fira? Och har du några tidigare eller befintliga piercingar? 
20 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Foto, Jul, Julgran, Julkalender, Piercingar
#1 - - Znogge:

Hål i örsnibbarna är det enda jag kan bidra med!

God Luciamorgon!

#2 - - Netti Starby:

Aj vad ont och jag förstår att du inte vill ha piercingar på dessa ställen igen. Kramis

#3 - - Travel with Malin:

Haha, oh shit det låter obekvämt! Kör också hellre stickatröja ;)

#4 - - Lena i Wales:

Jag har bara ett hål i varje öra, det är allt.
Önskar dej en fin Lucia!

#5 - - Julia:

Kul läsning<3

#6 - - Emma :

åh de låter inte alls skönt..

#7 - - Alice Lindström:

oj vilken otur!

#8 - - NICOLE:

Ahh ajaj .. Jag gjorde också en sådan sak. Jag hade hål i naveln och skulle ha ett 24-timmars-EKG på mig (ja under 24 h då). Det var som en nättröja och jädrar så det nätet och själva manicken stötte ihop med piercingen alltså. Var bara att ta ut :(

Svar: Ajajaj låter lika behagligt som för mina piercingar :P
Kattis

#9 - - amanda:

Så roligt inlägg, kul att få lära känna dig mer :)

#10 - - Annie:

Vilken fin bild! Verkligen julig ;)
Så roligt att du delar med dig av ditt liv och dig själv ;) Nä jag har inga piercingar och blir nog inga heller. Inte för mig tror jag ;)
Även om jag tycker andra kan va fin i det :)

Kramar!

#11 - - Sara Ekman:

Aj aj måste gjort sjukt ont!! :O

#12 - - Jennifer:

Jag älskar piercingar :D Jag har massa hål i mina läppar efter piercingar :P

#13 - - Linnéa:

Nä uhu, kallt och regnet har vi haft det idag, man vill bara bädda ner sig framför TV:n med något varmt <3

#14 - - emelie andersson:

Jag har haft i örat men använder inte dem alls ;)

#15 - - Johanna Utterberg:

Vad kul och få veta mer om dina piercingar! :) Jag har en smiley-piercing och sen har jag också tragus-piercing i högra örat. Och sex andra vanliga hål i öronen bara. :)

#16 - - ullie:

nej men ja får säga som hästen Bra möte ha ha så söt e han
har kollat på lusse hemma på tv det gick det oxå . vi har större barn nu som inte går längre utan bara tittar o men julspel ska vi på sen
5 hål i öronen har ja räcker gott o väl fniss

#17 - - Anita:

Firar inte Lucia direkt... Åt dock mysfrukost igår :D kram

#18 - - Marianne:

Det blev ingen lucia för min del, såg inte ens ungar med glitter, som man annars alltid ser.
Min piercing sitter i naveln, dessutom lite snett...irriterande faktiskt

Kram

#19 - - Pauline Hurtig:

vad kul att få veta! jag har bara 3 i öronen :)

#20 - - Denise:

Jag har alltid varit för rädd för smärta för att våga pierca mig även om viljan har funnits där, haha! Så jag nöjde mig med fyra hål i öronen, tre i ena och ett i det andra. :)