24 sanningar - Lucka 19 - Tid är pengar

Nitton dagar in på månaden och det börjar bli lite svårt att komma på sanningar som jag faktiskt är bekväm med att dela med mig av till er just nu, men några till ska nog gå. Tid är pengar som det brukar heta och jag avskyr att komma försent till något oavsett vad det är och lika illa tycker jag om människor som sätter i system att låta andra vänta på dem. Det är självklart okej att komma för sent ibland om man har en vettig orsak till sin försening och gärna då förmedlar till de som väntar att man är sen. Men att helt strunta i att dyka upp i tid och sedan inte tycka det spelar någon roll säger mig att man har dålig respekt för andras tid.
 
Vissa är tidsoptimister och andra tidspessimister, jag själv skulle kalla mig för en tidsrealist nu för tiden. Jag är noga med att passa tider utav respekt för andra men jag känner inte längre behovet av att vara ute i allt för god tid. Förut var jag ofta ute i så god tid att jag i slutändan alltid fick vänta en stund vilket började kännas onödigt så nu för tiden är jag lite mer avslappnad men kommer alltid i tid när jag själv kan råda över situationen.  
17 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Foto, Jul, Julkalender, Sigtuna, Tid
#1 - - Netti Starby:

Jag tycker också att det är viktigt att passa tider och avskyr att vänta. Kramis

#2 - - åsa i åsele:

Ja huvva för folk som typ alltid kommer försent.
Men att komma för tidigt är ju oxå lite jobbigt, speciellt om man är bjuden en viss tid... det kan vara olägligt att komma en 15 minuter för tidigt till festen.

Tänkte på det igår att Du får verkligen tänka efter för att fixa 24 lagom personliga hemligheter/sanningar.

kram

#3 - - Znogge:

Det är helt enkelt en principsak att komma i tid.

Kram

#4 - - Anita:

Vacker bild!

Svar: Tackar!
Kattis

#5 - - Hanna:

Bra skrivet!:)

#6 - - Julia:

Ha en bra dag<3

#7 - - Annie:

Då är vi lika på den punkten. Jag är oftast ute i god tid-ibland till och med för mycket så jag kommer lite för tidigt-men hellre det tycker jag :)
Gillar inte heller folk som sätter i system att komma sent, har svårt för sånt beteende faktiskt.

Sv: Ja eller hur ;)

Kramar!

#8 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Haha alltså även detta så likt mig. Som jag stör mig på tidsoptimister, är tidspessimist och kommer alltid förtidigt än försent :-o. Stör ihjäl mig på folk som inte passar tiden.

#9 - - Sussi:

Jag gillar inte heller folk som inte kan passa tiden. Jag blir rätt irriterad över det. Tycker det är lite respektlöst när man sätter det i system.

#10 - - MALIN:

Intressant att läsa! Kram

#11 - - Norahsmamma:

Villet bra inlägg och jag försöker alltid att passa tider jag med. Kram

#12 - - Linnéa:

Haha, jag har ju svårt att somna på kvällarna så jag sitter som spikad framför TV:n

#13 - - Sara Ekman:

Jobbar med kunder och kundbokningar och tycker det är såååå tråkigt när vissa trillar in x antal minuter efter utsatt tid utan att ha hört av sig innan och sedan inte ens ber om ursäkt att de är sena :O

#14 - - NICOLE:

Nä fy det värsta som finns är att vara sen! Jag är alltid en kvart tidig, vad nästan det än gäller ;D

#15 - - Marianne:

Nä nu tror jag att jag hoppar över resten av din kalender :D
Ännu en sak vi har gemensamt ;)
Vad är det som gör att vissa människor tycker att min tid inte är lika viktig och värdefull som deras? Att det är ok att slösa bort min tid för att de inte kan planera sin?

Sv: snön håller på att töa bort här, trist!

Kram

#16 - - Angelica Wåhlin:

Håller med dig helt!!

#17 - - ullie:

något ja oxå avskyr.. att inte meddela man kommer eller ja e försenad en halvtimma bara skita i det sååånt är dåligt tycker ja me
jo bätre i halsen idag ja me :D men man vågar inte ropa hej än =) kram