24 sanningar - Lucka 21 - Ingen kolsyra tack!

Kolsyrade drycker är verkligen inte min grej och framförallt inte läsk, med undantag för avslagen Fanta då. Sedan barnsben har jag valt drycker utan kolsyra för att undvika den hicka som nästan alltid dyker upp efter att drycken druckits upp. Dessutom upplever jag att jag lurar magen att bli mätt fortare om jag dricker något med kolsyra till maten och det vill jag inte, luft står man sig inte länge på. I tonåren glömde jag dock bitvis bort detta i samband med att öl och cider klev in i mitt liv men idag är jag åter i landet utan kolsyra...nästan. Det klart att det slinker ned en öl till en burgare ibland men annars är mina favoritdrycker vanligt kranvatten och VitaminWell. 
 
 
17 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Dryck, Foto, Frost, Jul, Julkalender
#1 - - Znogge:

Jag tycker man blir väldigt däst av kolsyrade drycker så vatten blir alltid utan. Dock tycker jag mycket om Pepsi max...

Kram

#2 - - Netti Starby:

Jag dricker inte heller så mycket kolsyrade drycker eftersom då rapar jag hela tiden :-D Kramis

#3 - - Angelica Wåhlin:

Åh, en annan dricker bara VitaminWell med kolsyra, haha ;)

#4 - - åsa i åsele:

Kolsyra verkar vara en sån sak som man antingen är för eller mot :)

Elin har en kompis som inte dricker kolsyra å det blir problem t ex på lokala bion som IOGT driver då det enbart säljs kolsyrad läsk, inte ens MER säljs där.

Själv skulle jag aldrig dricka Fanta, varken med kolsyra eller avslagen ;-)

Ha en fin torsdag, kram

#5 - - Julia:

Kolsyrade drycker är inte heller min favorit. Älskar vatten<3

#6 - - Frida:

Ja det är ju de :)
ååh jag som älskar kolsyra! Fast jag dricket inte läsk, men jag skulle inte klara mig utan min soda stream hemma :D

#7 - - Marianne :

Läsk går bort här också, ja i princip allt smaksatt vatten...med eller utan kolsyra.
Här är vi åtminstone olika haha

Kram

Kram

#8 - - JoJo:

och jag älskar att dricka loka och nocco! :D haha! men vitamin well är också gott. :)

#9 - - Emelie Eriksson:

Åh jag är helt tvärtom, hellre mycket kolsyra än ingen, i typ allt :D

#10 - - Linnea Kinis:

dricker typ heller aldrig kolsyrat!

#11 - - NICOLE:

Kolsyrat (Sodastreamat) vatten är min last hihi ;D

#12 - - Amanda CL:

för mig är det typ tvärtom :P förutom riktigt kallt isvatten ibland :P fast när jag var liten tyckte jag inte om sockerdricka för att det var för mycket kolsyra men alla andra läsker gick bra :P

#13 - - Gabriella :

Åh jag som lever på kolsyrat vatten!!

#14 - - Louise:

Haha själv kan jag inte leva utan cola zero bland annat! :D

#15 - - Linnéa:

Hihi, ja 5 dagars underbar ledighet, eller ja har en massa att göra här hemma :)

#16 - - Jessica Högberg:

Du får dricka stout och creamy ale till burgaren, mycket lite kolsyra=)

Svar: Mycket bra idé!!:D
Kattis

#17 - - Sara Ekman:

jag älskar allt med bubblor typ :P