24 sanningar - Lucka 3 - Jag älskar eld

Första advent idag och dags att avslöja en tredje sanning om mig själv. Som ni säkert förstår av rubriken så handlar det om min fascination av eld. Jag skulle nog vilja påstå att det är tur att jag har en stark ovilja att skada någon annan för annars hade det nog varit möjligt att jag blivit pyroman. Så länge jag kan minnas har jag älskat att skapa, leka med och titta på eld. När grannens hus brann ner förra vintern stod jag ute i kylan i över en timme för att titta på lågorna. Självklart tycker jag det är hemskt vilken skada elden kan orsaka, tro inget annat, och jag har full respekt för dess kraft. Men det är ju också lite den kraften som gör det häftigt.
 
I nacken har jag sedan många år tillbaka tatuerat in det kinesiska tecknet för eld, många har sett det men få känner till dess betydelse. Jag är själv född i vattnets tecken så många tycker det är lite underligt men det är alltid roligt att få folk att undra lite ibland också! Någon som kan gissa vilken helg på året som är min favorit förresten?
19 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Advent, Eld, Foto, Jul, Julkalender, Ljus
#1 - - Netti Starby:

Jag tycker att det är läskigt med eld men levande ljus är mysigt :-D Kramis

#2 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Eld är ju så kraftfullt och så okontrollbar. Själv är jag livrädd för eld men älskar tända ljus. Har ett traumatiskt minne från en jul när min systers hår fattade eld :O

Ha en fin första advent Kattis!

#3 - - Znogge:

Valborg gissar jag spontant. Har varit med om en brand i mitt föräldrahem och det tog lång tid innan jag hämtade mig mentalt efter den.

Kram

#4 - - Linnéa:

Härligt inlägg :)
Kanske julen är bäst då med tanken på alla tända ljus m.m :p

#5 - - Jonna Elb:

Så roligt att läsa! <3

#6 - - Alice Lindström:

Intressant att läsa :)

#7 - - Jennifer:

Härligt inlägg :D

#8 - - NATALIA:

Roligt att läsa :D

#9 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Eld är alltid roligt :)

Här hemma jobbar ju kaminen ordentligt, och på våren är det aldrig fel att kunna vara ute och värma sig bredvid en brasa med ris! :)

#10 - - Annie:

Så kul att läsa! jaha vad häftigtl att du har det tatuerat, det visste jag nog inte ;)
Härlig bild på ljuset :)
Hm svårt .. men jag gissar på Valborg :)

Kramar!

#11 - - Emelie Andersson :

Så kul med dessa sanningar tycker jag :)

#12 - - Anita:

Kul att läsa :D kram

#13 - - NICOLE:

Kul att läsa =) Det brann dock hemma hos oss när jag var liten så jag tycker det är obehagligt med eld :) men så är jag ju sambo med en brandman så jag känner mig trygg ;)

#14 - - Sara Ekman:

Ja eld är verkligen mäktigt!

#15 - - Carolina Thoor:

Även fast elden är otäck (jag menar jag blir alltid extra nojig ''har jag släckt ljuset?'') så kan jag ändå förstå din fascination :)

Sv; ja, men visst. Det var då inte dåligt att se på Scorpions :D

#16 - - Louise:

Jag har aldrig hört om nån som är så fascinerad av eld förut, men de är ju faktiskt fint att titta på om det inte skadar nån annan :)

#17 - - ullie:

ja du ja fasineras oxå utav det faktiskt samtidigt som det är läskigt o i bland väldigt tragiskt tyvärr ändå lite som ett gift ibland som om man vill se andras olycka eller nåt

#18 - - Marianne:

Utan att läsa de andra kommentarernamn så säger jag valborgsmässoafton!
Eld är fascinerande, jag kan fängslas av den på håll men har stor respekt och kommer jag för nära är jag lite rädd för den. ..just för dess stora kraft,
en brasa i kaminen ger både välbehag och rädsla/oro.
Kram

Svar: Klart det är valborg!😀
Kattis

#19 - - Pauline Hurtig:

Min sambo gör också det medans jag är jätterädd. Tände min första tändsticka på mellanstadiet, när läraren tvingade mig för att han visste att jag var så rädd.