24 sanningar - Lucka 7 - Älskar att simma, hatar att duscha

Att simma är verkligen mitt favoritsätt att träna på och jag önskar att jag gjorde det oftare men det är så frustrerande trångt i simhallen oftast att man lessnar ur. Trots få tillgängliga banor är det alltid några som envisas med att simma i bredd och prata vilket gör det svårt för övriga att hålla någon form av tempo. Men nu var det ju inte meningen att jag skulle sitta här och bli upprörd över detta utan tanken var att beröra det faktum att jag älskar att vara i vatten men hatar att duscha. Finns det något tråkigare än att duscha? Och efter duschen måste man fixa håret, här funkar det inte att låta håret självtorka för då blir det kaos. Min korta frisyr måste fixas direkt vilket betyder att en dusch innebär merjobb också. Ibland blir man så torr efteråt att hela kroppen måste smörjas och ja, det har faktiskt hänt att jag undvikit någon aktivitet för att också slippa duschen efter. Men oroa er inte, jag håller god hygien och duschar med tillräckligt intervall även om jag vissa dagar måste tvinga mig själv till det.
 
Okej, riktigt så illa är det inte men jag tycker verkligen att det är ofantligt tråkigt att duscha och önskar ibland att jag slapp. Det är dock inte bara av ondo utan det har visat sig att jag tänker väldigt bra i duschen också vilket har genererat många bra idéer och lösningar på problem. Vad säger du om en dusch, hit eller diss?
18 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 24 Sanningar, Jul, Julkalender, Simma, Tomtar
#1 - - Anita:

Föredrar dock badkar... Dusch är inte alls lika trevligt :(

#2 - - Znogge:

Jag håller med dig till 100% ! Duscha är tråkigt men jag gör det naturligtvis ändå. Simning är perfekt motion!

Kram

#3 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag hatar att duscha, gör det så snabbt som möjligt för att bli ren, men sedan vill jag bli torr och klädd så fort som möjligt igen. Simma är jag också lite rädd för, men bada på grunt vatten kan jag tycka är kul..!

#4 - - Angelica :

Åh, jag gillar inte att simma alls faktiskt :(

#5 - - moa:

haha ja det är faktiskt inte så kul att dusha, jag tycker den jobbigaste biten är när man ska ut från dushen och det blir kallt. kram fina Kattis <3

#6 - - Sara Ekman:

Simma och bada är så härligt :)

#7 - - åsa i åsele:

Oooo :D tack för ett skoj inlägg, en rolig sanning :)

Jag fryser ju ofta å kan duscha bara för att bli varm... helst badar jag i skållhett vatten i badkaret :)

Så för mig är en dusch nödvändig för välbefinnandet :)

kram

#8 - - Jennifer:

Intressant inlägg :)

#9 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Jag gillar inte heller att duscha faktiskt :P

#10 - - Johanna Utterberg:

Haha jag tycker det är så himla skönt!! ;)

#11 - - My Nordqvist:

Haha jag älskar känslan efteråt men kan hålla med om att det är jobbigt själva proceduren;)

#12 - - Annie:

Kul att läsa! :)
Jag gillar nog egentligen att duscha, men tvättar jag håret så blir det mycket jobb haha ;) Har ju långt hår, så det blir en hel del inpackningar, mycket balsam och så. Och föna håret är ett måste iaf halvdant annars tar det så lång tid att torka. Men så tvättar jag bara håret var 5-7 dag ungefär ;)

Sv: Vad trevligt det låter! ;) vad ska ni se för film? :)

Kramar

#13 - - NICOLE:

Haha där är jag tvärtom ;D

#14 - - Boel:

Vi är motsatser där, jag älskar att duscha haha!

#15 - - Linnéa:

Haha, nä det är inte direkt min typ av musik heller, men jag bara nynnar på den om o om igen :)

#16 - - Ullie:

underbara tomtar försöker kommentera kunde inte igår testar nu igen

#17 - - Marianne:

Men duuuu....haha
Simma I bassäng. ..håller med, trots "snabba banor" ska det pratas och hindra andra.
Men dusch...där är jag precis tvärt om, en dusch på kvällen, sen är dagen gjord...haha

Kram

#18 - - Pauline:

jag gillar också att simma, gör det alldeles för sällan