En del av staden

Dags att kicka igång ännu en vecka, frukost är intaget och snart är det dags att susa iväg till tandläkaren. Jag har haft en liten spricka i en tand i ca 12 år och den har tyvärr spruckigt upp större sedan jag slutade snusa...jag måste alltså laga. Ser inte fram emot det men det måste göras!😐 Tur att man har en härlig helg i ryggen!
 
Ni missade väl inte att jag drog en vinnare i souvenirtävlingen igår? Vill tacka alla som var med och gissade, det var rekordmånga som gissade rätt denna gång!☺ Till er som inte vann kan jag säga att ni endast behöver vänta ca 1 månad på nästa chans så håll ut.
 
Medan jag lider hos tandis så får ni njuta av synen av platsen där magin till era kaffebryggare händer. En plats jag kallade arbete under en period och som tidvis sprider en rätt trevlig doft över staden.
 
 
#1 - - Bella:

Fina bilder! Det är så himla fint där vid GS.

Svar: Tackar!☺
Kattis

#2 - - Linda:

Gud så fint!!

#3 - - Julia Svensson:

Fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#4 - - Henrik Olsson:

Måndagar är ingen bra dag att besöka tandläkare! :P

Svar: Haha ingen dag är en bra dag för tandläkarbesök!😛
Kattis

#5 - - Natalia:

Sv: Ska jag vara ördlig så vet jag typ inte bad jag tyckte om filmen haha! ;) Nä men den var bra, efter att man sett slutet förstod man hela handlingen och insåg att det var en bra film :) Tyckte dock att den var liiiite långdragen, men kanske för att jag var så trött ;)
Tycler absolut att den är sevärd men man har nog sett bättre filmer :)

Svar: Aha då förstår jag, tack för att du delar med dig!☺
Kattis

#6 - - Ida:

Åh vad mycket fint! :)

#7 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Det här ser tusen gånger bättre ut än ett besök hos tandläkaren!

#8 - - Therese:

Du publicerar alltid så fantastiska bilder :D

Svar: VI såg Fifty shades of Darker :D

#9 - - Annie:

Inte kul med tandläkarbesök men tyvärr ett måste ibland :/
Hoppas det gick bra :)

Sv: Ja det tycker jag du ska ;)
Smaken kan ju vara olika också men den blir bättre! ;)

Kram*

#10 - - NICOLE:

Hoppas det gick bra hos tandis =) SV Jo precis Hemmakväll har ensamrätt på att sälja den nu den första tiden =)

#11 - - My:

Hoppas lagningen gick bra!

Svar: Det gick bra!☺
Kattis

#12 - - Zyllah:

Vad jobbigt att ha en spricka i tanden i 12 år. Jag har haft håll i en tand en gång å det var fruktansvärt... <3

Svar: Mjo lite drygt är det men som tur är så har det inte stört nämnvärt förrän nu senaste tiden så därför var det lika bra att laga nu! Men det gick som tur var bra!☺
Kattis

#13 - - Linda:

Fint Gevalia hus!
Svar: Åh så typiskt då! Ja det lär vi säkert göra;)
Tack för länkningen;)
Ja blir ju lite komplicerat när man har fa,ilj, men helst av allt hade jag ju gärna flyttat till en varmare kontinent på heltid!

#14 - - Gabriella :

Ser såå fint ut!!

Svar:
Kattis

#15 - - Linnéa:

Så fina bilder <3

Min vecka består mest av jobb faktiskt, kanske bio nån kväll och sådär. Vad brukar man säga, carpe diem!?

#16 - - Sara Ekman:

Inte kul med tandis :/

Svar: Inte direkt!:/
Kattis

#17 - - MALIN:

Vad fint det ser ut :) Vackert när solen skiner! Kram

#18 - - Erika:

Jobbigt med tanden men skönt att få den fixad :)

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#19 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så tråkigt :(. Inte är det billigt att gå till tandis heller :/

Svar: Nä verkligen inte, jag har som tur är försäkring som täcker detta så behövde inte betala extra denna gång!☺
Kattis

#20 - - JoJo:

hoppas att det gick bra hos tandläkaren :)

#21 - - ullie:

avskyr tandis o går inte dit bara i nödfall .
så fina bilder är ju fin där
fin fortsättning på veckan kramar

Svar: Hehe ja det är inte det roligaste man kan göra om dagarna direkt!😛
Kattis

#22 - - Heléna:

Mitt favoritkaffe :D Hoppas det gick bra hos tandläkaren! Kram <3

Svar: Det gick så bra så!☺
Kattis

#23 - - Photo by E M E R E L L A:

Åh vilka härliga bilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#24 - - Josefine:

Fina bilder!!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#25 - - Carolina Thoor:

Åh spännande att det snart blir en ny tävling hihi :D härligt att arbeta på gevalia. Det skulle absolut inte vara ett dumt arbete :D

Sv; ja, äntligen. Som jag har längtat och väntat! Ja, jag hoppas verkligen på det med :D

Tack, det ska jag vara. Det är vi också för den delen och hoppas att vi snart hittar en lägenhet som passar oss utmärkt! :D

#26 - - Sussi:

Men... vad hände? Jag skulle ju vinna igen?? ;) Får väl ta det nästa gång istället ;)
Hoppas tandläkarbesöket gick bra. Förhoppningsvis behöver du inte lida av sprickan mer nu :)

#27 - - marianne:

Många klagade på lukten av kaffe då jag bodde i Gävle, men jag tyckte det doftade gott :)
Det är inte den skylten jag menar...hihi
Det hus jag tänker på ligger på brynässidan, jag vet ju inte hur det ser ut där idag, men huset hade ett torn....tror det var en klocka på väggen....

Ångesten har löst sej borta och det gick fint att jobba.

Kram

#28 - - Marie:

Oh så fint det verkar