Gammalt och nytt i en salig blandning

En skön och rätt oplanerad helg i förberedelsernas tecken har börjat och jag tänkte njuta av lugnet medan jag visar er lite mer av min hemstad när den för en gång skull fick bada i solljus tidigare i veckan. För er som inte känner till Gävle så bra så rinner Gavleån genom en salig blandning av gamla och nya byggnader som alla är vackra på sitt sätt. Har ni inte listat ut det än så är olika typer av arkitektur något jag gillar att fota!:)
 
Medan ni har en härlig helg så kom även ihåg att det närmar sig sista chansen att vara med i tävlingen, imorgon kl. 12 dras vinnaren. Släng in en gissning HÄR om du inte redan gjort det.
 
Det nya Gävle strand i fjärran och en av de äldre slottliknande byggnaderna längst ån.
 
Gävle strands stolthet som tornar upp sig och inhyser restaurang, Waynes, närbutik och hälsocentral på markplan. Lägenheter emellan och högst upp en bar som bjuder på en rätt häftig utsikt över Gävle.
 
28 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Byggnader, Gavleån, Gävle, Helg, Sol, Vinter
#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Fina bilder på fin stad!

Svar: Tackar så mycket!:)
Kattis

#2 - - Jessica Högberg:

Vackert, kan tänka mig att utsikten är lite läcker.

#3 - - Julia Svensson:

Såå fina bilder!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#4 - - Heléna:

Underbara bilder och Gävle är en så fin stad! Jag har faktiskt bott på gamla Grand Hotell innan det brann ner - vackert hotell, men flera av mina kollegor hade problem med att det spökade på deras rum under natten så de sov inget vidare. Länge sedan jag var i Gävle nu, så jag kanske ska ta och övertala min andra hälft att årets roadtrip ska genomföras med Gävle som ett av stoppen under resan :D Kram och ha en fin helg <3

#5 - - Liene Svärd:

sv: Ja, har varit riktigt härligt att gå till praktiken igen :D

Fina bilder.

Svar: Tackar!:)
Kattis

#6 - - Znogge:

Gävle har jag aldrig varit i än så länge. Det var en lite annorlunda byggnad där vid ån men utsikten är säkert inte fel!

Trevlig lördag!

#7 - - Boel:

Gävle är fint :) Super fina bilder!

Svar: Tackar!:D
Kattis

#8 - - Henrik Olsson:

Härliga bilder - men det ser kallt ut! :P

Svar: Tackar...och ja det var rätt kallt för händerna kan jag avslöja!:P
Kattis

#9 - - My:

Fina bilder :D

Svar: Tackar!:)
Kattis

#10 - - Linnéa:

Så himla härliga bilder där <3

Svar: Tackar!:)
Kattis

#11 - - Bella:

Fina bilder!

Svar: Tackar så mycket!:)
Kattis

#12 - - marianne:

Ligger det gamla huset på södra skeppsbron? I så fall...tornet som man ser till vänster, står det eller har stått Gevalia på det ner mot stationen?
Attan jag måste komma iväg och hälsa på k´min gamla barndomsstad ;)
kram

Svar: Hehe det är bara att komma hit! Bilden är tagen på andra sidan ån, alltså hade jag Gevalia i ryggen när jag fotade!:)
Kattis

#13 - - Erika:

Vilka superfina bilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#14 - - Annie:

Hehe jag känner till gävle väl ;)

Bra inlägg och fina bilder du tagit! :)
Hoppas Du får en fin helg iaf<3

Kramar

#15 - - Natalia:

Så fint!

#16 - - Frida:

Tack så mycket :)
Jag har också slutat med både rökning och snus, Rökning för väldigt längesedan men snus var ganska nyligen. Jag har varit snusfri i ca 6 veckor nu :)

#17 - - Gabriella :

Så fint!!

Svar: :D
Kattis

#18 - - Zyllah:

Verkligen snygga bilder!! <3

Svar: Tackar!😀
Kattis

#19 - - Sara Ekman:

Gävle har jag aldrig besökt :)

Svar: Kanske dags snart!;)
Kattis

#20 - - Sarah:

viist är dom =) tack ska du ha

#21 - - Ida:

Så härliga bilder! :D

Svar: Tackar!:D
Kattis

#22 - - deninrekampen:

Sv: Sömnen har blivit lite bättre, hoppas det håller sig så och att jag kan somna ytterligare tidigare, håll tummarna!

Hur mår du? kram

Svar: Skönt att höra!:) Jag har också fått sova bättre på senaste så mår bättre och bättre!:) Kram
Kattis

#23 - - ullie:

hi hi ja va där 98 i den högsta snön som varit . allt stod still snön gick upp till fönstren på husen man gick som i en vit korridor de sköt snön framför sej gick inte ploga gick inga bilar eller bussar ja då va ja där o såg inte massvis utav staden hi hi

Svar: Haha ja det måste ha varit en upplevelse!:)
Kattis

#24 - - Linda:

Härliga bilder!!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#25 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Vackra Gävlebilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#26 - - NICOLE:

En fin stad, även om jag bara varit små snabba visiter där:)

#27 - - Therese:

Jätte fina bilder :D

Svar: Tackar!:)
Kattis

#28 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så fina bilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis