Instax mini 70 - den perfekta resekompanjonen

Sponsrat inlägg
 
Strax innan avresa till Palma fick jag hem ett paket från Fujifilm med en Canary yellow Instax mini 70 som självklart packades ner och togs med på resan. Instax mini är en modern version av polaroidkameran vilket innebär att bilderna framkallas och printas direkt på ett par sekunder. Kameran väger inte mycket och jag bar den i jackfickan under hela resan utan att besväras av det.
 
Instax mini 70 är utrustad med en så kallad selfie spegel som verkligen förenklar när du vill ta självporträtt som jag gjorde här vid stranden i Palma. Tack vare spegeln behövde jag inte chansa på vinkeln och bilden är printad på Fujis monocrome film vilket gjorde den ännu lite mer läcker tycker jag.
 
Fotona finns i flera olika varianter som alla är i perfekt plånboksformat, sambo har t.ex. vår första gemensamma selfie med denna kamera i sin plånbok numer. När du köper film till kameran (10 pack) kan du välja mellan bl.a. standard färgfilm med vit ram, svartvit monocrome med vit ram och färgfilm med den roliga ramen shiny star som ni kan se exempel på här nedan.
 
Kameran har flera förinställda lägen du kan använda dig av som macro, landscape, Hi-key, tvingad blixt och selfie och jag tycker att vissa av dem kräver lite inlärning innan fotona blir som du tänkt dig. Absolut bäst och enklast att använda är selfieläget enligt min mening och sedan får du prova dig fram lite innan du hittar bästa inställningen för tillfället så räkna med någon kastad bild i början.
 
Nu kanske du funderar på vad du ska göra med alla bilder när du skaffar dig din egen Instax mini 70 och mitt förslag är att de som inte platsar i plånboken kan hängas snyggt på väggen eller så skaffar du ett album i stil med det vi köpte i Palma och klistrar in dem där.
 
En sak är säker och det är att denna kamera kommer få följa med på alla framtida fester och tillställningar för hur roligt är det inte att få minnen printade på någon minut tillsammans med vännerna? Och rolig, det är precis vad denna kamera är när du väl blivit vän med den.
 
#1 - - Linda:

Åh vilken ball!

#2 - - Julia Persson:

Åh en sån skull man haft :)

Svar: Ja det tycker jag!☺
Kattis

#3 - - Bella:

Åh älskar sådana där kameror!

Svar: :D
Kattis

#4 - - Moa Kandelin:

Vad fina bilder :)

Svar: Tackar!:)
Kattis

#5 - - NICOLE:

Den verkar ju jättebra :D

Svar: Jätterolig verkligen!:D
Kattis

#6 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Verkar bra :D

#7 - - LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Åh vad nice! Innan min Mallorca resa så köpte jag en (som måste seriöst va världens minsta) kamera. Så himla liten och söt! Dock glömt att gå igenom bilderna i den, haha! Får ta och göra det snart så jag vet om kameran var bra eller inte xD

Svar: Haha klart du måste gå igenom dom bilderna...gört!!:D
Kattis

#8 - - Veiken:

Det låter bra, men känns lite old fashioned. Det är kanske fel tänkt av mig! Du verkar ju gilla den....

Svar: Hehe lite kanske men är som med allt annat att det går i cykler!:D
Kattis

#9 - - Henrik Olsson:

Det hade kanske varit något att skaffa! :)

Svar: Den är rolig!:D
Kattis

#10 - - Mirre- Sweetwords:

Ohh så bra tips

Svar: :D
Kattis

#11 - - Annie:

Kul inlägg! :)
Verkar som en bra kamera ;)
Snygg färg också :)

Sv: Tack! jag känner lika själv och det är såå roligt ;)

Kram*

#12 - - Erika:

Tycker de kamerorna är så häftiga! :)

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#13 - - Hanna:

ja gud, det skulle bli as gott :D

Svar: Eller hur!?
Kattis

#14 - - Julia Svensson:

Såå bra tips!

Svar: :D
Kattis

#15 - - Znogge:

Skulle inte vara helt fel alls och jag har förstått att den blivit väldigt populär :D Fast inför London så är det systemkameran som gäller.

Kram

Svar: Systemkameran följer alltid med även mig!😀
Kattis

#16 - - Angelica:

Åh, vilken kul grej!

Svar: Verkligen!:D
Kattis

#17 - - marianne cargus:

Det känns lite som att backa bandet...;) men visst är det roligt att få fotot direkt, jag saknar att sätta in i album och har tänkt många gånger att jag ska framkalla mina favoriter, men det blir ju aldrig av.

Blöta fötter/skor är otrevligt...ochg kallt

Jag hittar bra i sthlm så även om de bygger om vägarna så tror jag att jag kan hitta alternativa vägar utan gps...Jag vet åtminstone var saker och ting ligger i förhållande till var jag befinner mej, i Gbg är jag totalt vilse...


Kram

#18 - - MALIN:

Skulle gärna vilja ha en sådan! Kram

Svar: Skaffa en!:D
Kattis

#19 - - Anonym:

men gud va kul med en sån kamera :D

Svar: Verkligen!:D
Kattis

#20 - - My:

Åh vad roligt :D Blir sådan härlig känsla när bilderna printas ut sådär på en gång :D

Svar: Verkligen!:D
Kattis

#21 - - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

Kul! Jag har funderat på att köpa en liknande kamera, har ingen sådan, verkligen kul att få bilderna direkt och snyggt format blir det också :) Lite retrokänsla :)

Svar: Ja men skaffa en, det är verkligen kul att få fotona direkt i handen!:)
Kattis

#22 - - Linda:

Men åh en sån vill jag verkligen ha!!
Svar: Ja han är fantastiskt fin, jamen det är det absolut! Det går bra, han har fantastiskt lynne.

#23 - - Natalia:

Så fina bilder!

Svar: Tackar!:D
Kattis

#24 - - Linnéa:

Åh, köpte en liknande rosa kamera till mig själv i julklapp, sååå rolig <3

Svar: 😀 härligt!
Kattis

#25 - - Gabriella :

Åh jag har en liknande som jag verkligen ÄLSKAR, såå roligt sätt att ha kvar minne på!!

Svar: Ja verkligen!:D
Kattis

#26 - - JoJo:

vilken fin kamera. kul att den är i färg också. blir ju lite roligare då :)

Svar: Verkligen!:D
Kattis

#27 - - Sara Ekman:

Åh vad nice :D

#28 - - J:

Bra tips!

#29 - - Moa:

Åh vilken fin och smidig kamera 😍 Letar efter en liknande men det är såå svårt att hitta någon man vill ha 😳

Svar: Verkligen! Kan rekommendera denna om du är ute efter en!:D
Kattis

#30 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Polaroidkamera är så himla roligt att använda. :) så oldschool att titta på bilderna direkt i handen :) Kram

Svar: Jamen eller hur!?☺ Kram
Kattis