Resetips - Palma de Mallorca

Återigen står jag så med båda fötterna på svensk mark och har en trevlig utlandstripp i ryggen. Denna gång var det Palma de Mallorca vi besökte, som många av er redan vet, och det övergripande omdömmet är en mycket trevlig stad som ingen av oss skulle haft något emot att stanna ett par dagar till i.
 
Att ta tåget ner till Arlanda var ett vinnande koncept denna gång och vi hade god tid på oss att checka in och äta lunch innan vi begav oss till gaten. Flygningen ner var behaglig och strax innan inflygningen fick vi bevittna en vacker solnedgång utanför fönstret.
 
Väl på marken igen förundrades vi över flygplatsens storlek men också hur lätt det var att hitta överallt och efter att ha hämtat ut väskan var det enkelt att hoppa in i en taxi och smidigt åka in till staden. Med resväskor kostar det ca 18 euro att ta taxi från flygplatsen till Palma, det går också väldigt bra att ta bussen för 3,50 euro men vi kände oss lite lata denna gång.
 
Vid Placa d'Espanya stannade sedan taxin och vi klev in på vårt hotell för att checka in innan det var dags att hitta en plats att äta middag på. Vart vi åt, hur hotellet var och mycket mer kommer jag berätta om här närmsta tiden, ni hänger väl med?
 
#1 - - Sara Ekman:

Härligt :)

#2 - - Julia Svensson:

Åh så fina bilder!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#3 - - Days by Johanna:

Skönt resan dit gick smidigt, ibland får man vara lat och ta en taxi.

#4 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Underbart att resa runt i världen <3

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#5 - - Moa:

Ser så härligt ut!

#6 - - NICOLE:

Låter härligt :D

#7 - - Carolina Thoor:

Mysigt! Åh Palma skulle jag kunna tänka mig åka till :D

Sv; tack ska du ha! Jag hoppas på det. I mars är det väl lite varmare i London, så hoppas verkligen på att det kommer att bli hur underbart som helst!
Nej, jag förstår inte varför man skulle ha det egentligen. Men men ^^,

#8 - - Julia Persson:

Fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#9 - - Erika:

Härligt, kul att det var så bra! :)

#10 - - Therese:

Så mysigt och fint där verkar vara :)

Svar: Ja jag kände mig lite på sommarhumör även fast det har varit mulet här idag haha. Låter som en bra dag :)

#11 - - marianne cargus:

Välkommen hem igen då ;)
Receptet är utlagt
Kram

Svar: Super! Ska definitivt tillaga soppan här någon dag!☺
Kattis

#12 - - Linda:

Åh så mysigt!!! Vi var o åt på La Perla Emilio Ingrossos restaurang, så himla god mat och Emilio kom själv och serverade oss, bara det var ett hallelujia moment,hehe.
Svar: Ja älskar listor så enkelt när inspon tryter;) Men elelr hur booorde ju inte vara så svårt att hitta ett sådant jobb men man borde ju kunna försörja sig på det också;) Ja, jag med hade jag lätt gjort!

#13 - - Henrik Olsson:

Taxi kan ju vara att föredra ibland även om det är dyrare! :)

Svar: Absolut!☺
Kattis

#14 - - Annie:

Låter som en härlig resa! :)
Underbara bilder ;)

Kram*

#15 - - Photo by E M E R E L L A:

Så härliga bilder :)

Svar: Tackar!😀
Kattis

#16 - - JoJo:

jag gillar dina restips :D

Svar: Tackar, så roligt att höra!☺
Kattis

#17 - - Natalia:

Tack så mycket för tipsen underbara du!
Ska kika närmare på alla ställen du tipsat om! Snällt av dig, tusen tack <3

Svar: Så lite så! Jag hoppas ni hittar något lämpligt!😀
Kattis

#18 - - Tilda Barkselius:

Härligt att det var en stad för er!

#19 - - Linnéa:

Åh, jag är så resesugen just nu, bra tips :p

Svar: 😀 jag är alltid ressugen!
Kattis

#20 - - ullie:

va fina bilder o härligt att allt gått bra på resan
va rädd om er nu då kramar

#21 - - J:

Fina bilder!!

Svar: Tackar så mycket!☺
Kattis

#22 - - J:

Fina bilder!

#23 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så mysigt :)