Resetips - Palma de Mallorca - La Seu

Jag vill börja med att varna för en riktig bildbomb i detta inlägg, men det går verkligen inte att bara ta ett foto av denna enorma katedral. La Seu, eller Cathedral of Santa Maria of Palma som den egentligen heter, är en av de största gothiska katedralerna med sina 121 meter på längden, 55 meter på bredden och 44 meter på höjden.
 
Katedralen är byggd på en höjd och blickar ut över Parc de la Mer och Medelhavet och är en symbol för makten och rikedomen hos Mallorcas kristna erövrare.
 
Lokaliserad i stadens gamla delar har denna byggnad blivit Palmas främsta landmärke.
 
#1 - - Linda:

Wow så vackert!

#2 - - Veiken:

Tack för fina bilder. Jag har slarvat bort mina Mallorcabilder.... finns säkert någonstans i fel mapp. Suck!

Svar: Åh nej, så drygt när man tappar bort bilder!:/
Kattis

#3 - - Annie:

Härligt att få se! fina bilder ;)

Och hoppas Du får en fin fredag och helg<3

Kram

Svar: Tack det samma!:)
Kattis

#4 - - Julia Svensson:

Såå fina bilder!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#5 - - Henrik Olsson:

Vilken vacker katedral! :)

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#6 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Tack, ja det är fint idag också, dock kallare än vad det varit sista dagarna. Hoppas på att slippa snö

#7 - - My:

Häftigt :D

#8 - - Ellen Gräntz:

Så häftigt!

#9 - - N:

Ser ut som ett bra resemål :D

Svar: Det är det!:)
Kattis

#10 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh om jag vågade resa känner jag :). Skulle behövas så här i vintern :(

Svar: Det är verkligen en räddning för min del att åka iväg till lite sol på vintern!:)
Kattis

#11 - - freja lindsjö:

så vackert!

#12 - - Sarah:

aa visst är dom =)

#13 - - Znogge:

Älskar bildbombningar från intressanta resmål så bara kör på! Vi tänkte oss en utflykt till Palma i sommar. När vi ändå är på Mallorca liksom...

Trevlig fredagskväll!

#14 - - hanna:

såå fina bilder, vill resa!

Svar: Tackar! Så underbart att resa!☺
Kattis

#15 - - JoJo:

jättefina bilder som vanligt tjejen! :D

Svar: Tackar så mycket!☺
Kattis

#16 - - Therese:

Härliga bilder :D

Svar: Ja visst är dem :D Blir någon blandning av bild 2 och 3 ;)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#17 - - Anonym:

Väldigt vackra bilder:)

Svar: Tackar så mycket!☺
Kattis

#18 - - Lillgarden:

WOW! Blir alltid lika förvånad över vilken byggkraft det funnits världen över!
Magiskt!

SV: Tack, vi är fria från magsjukan men nu har dottern åkt på feber och hosta och den minsta snorar och hostar han med.
Nu vill vi har vår, sol och slippa sjukdom ett tag!

Ha en fortsatt fin vecka!

#19 - - Sara Ekman:

Så fint! :D

#20 - - LIL' BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Underbara bilder! Det var meningen att jag skulle besöka den där katedralen (tror det var den? någon iaf) men mitt ressällskap ville inte så blev inte så... himla tråkigt då jag verkligen hade velat se den och fota massor!

Svar: Tack så mycket men vad trist att du missade den!😐
Kattis

#21 - - Jessica Högberg:

Oh djävlar, ingen liten sak det!

Svar: Hehe nä inte direkt!
Kattis

#22 - - Linda:

Magiskt ställe och så himla vackert på kvällen med!! Tänk att utanför den stora huvudporten hamnade vi oc såg på ett bröllop när vi var där, magisk!
Svar: Jamen eller hur, och det blir extra av allt! Vi har mycket dolt i vår agenda just för att det skall bli en överraskning!

#23 - - Gabriella :

Såå fina bilder!!

Svar: Tackar!:)
Kattis

#24 - - Carolina Thoor:

Tjusig! Jag är då förstås såld haha xD

Sv; åh.. Det låter inte så roligt dock. Men ja, nej det är heller inte kul med att gå runt och tro att andra tror att jag inte tvättar håret haha! Fast egentligen, varför ska man ens bry sig? ^^,

#25 - - Marianne :

Oj vilken otrolig byggnad....förstår att det inte går att välja bland fotona....
Kram

#26 - - Linnéa:

Hihi, ja releasepartyt var riktigt roligt - fick med mig en klocka hem... men den visar jag upp imon :)

#27 - - Angelica:

Vackert!

#28 - - ullie:

håller verkligen me underbara bilder o man vill se alla

nån remiss som va så viktig gjorde han inte han ska skriva den på måndag så ja hoppas inte han glömmer igen. tog lite prover o säger ja har bihålinflammation men fick inte pencilin

#29 - - Tilda Barkselius:

Åhh så fint!

#30 - - Jasmine:

Gud vad jag vill utomlands ännu mer ner jag ser dina bilder!!!!

Svar: 😀
Kattis

#31 - - J:

Spanien är så vackert!!

#32 - - Photo by E M E R E L L A:

Wow vilka underbara byggnader!! :)

Svar: Eller hur!?☺
Kattis

#33 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

det ser helt övermäktigt ut, fast på ett fantastiskt sätt! OMG!