Resetips - Palma de Mallorca - +Natural

I samband med vår incheckning på hotellet får vi även en karta över staden där vår väldigt trevliga receptionist ritar ut lämpliga promenadsträckor samt ringar in sevärdheter åt oss. Efter förfrågan markerar han även ut ett par restauranger i närområdet som vi kan välja mellan eftersom hungern har börjat sätta in vid det här laget. Knappt hinner vi upp på rummet för att byta om lite snabbt innan vi finner oss på väg mot ett av det hetare tipsen ett stenkast bort. Här blir vi dock tvungen att vända i dörren då hela restaurangen är fullbokad för resten av kvällen så vi fortsätter vår vandring lite planlöst och inser till slut att vi gått i en cirkel. Där, på Placa d'Espanya ett par meter från hotellet, hittar vi restaurangen +Natural med en tillhörande uteservering.
 
Här möts vi av en väldigt fräsch meny med mycket grönsaker, det verkar vara deras sallader som gjort dem populära. Till varsitt glas vin väljer vi så en av deras kombotallrikar med en sallad och två varma rätter, i mitt fall en sallad med tomat, getost, äpple och morätter och en kycklingwok med cashewnötter och en laxwok med ananas. Allt gott och lättsmält, trevlig personal och uppvärmd uteservering vilket ger restaurangen 4 av 5 i betyg.
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Gud, vad bra det låter, varför inte 5/5? :-D

Svar: Hehe av den enkla anledningen att jag tyckte det var alldeles för lite ananas i min laxrätten!☺
Kattis

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Låter som en riktigt bra restaurang :)

#3 - - Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna:

Mums det ser gott ut :)

#4 - - Marianne :

Det var ju synd att det första stället var fullt, men jag antar att ni bokade till dagen efter?
Kram

#5 - - Linda:

Åh, bra tips (som vanligt) :-)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#6 - - Johan:

Det lät ju inte helt fel får jag ju säga :)

SV: Det hoppas jag verkligen att vi gör! Hoppas dock att vi kan undvika sistaplatsen i serien, för då tror jag risken är stor att vi får möta Mora i kvalet och ja... du kan ju bara tänka dig de mötena där och då...

Aj, usch, jag nästan ryser bara av tanken på ilningar i tänderna :P

#7 - - deninrekampen:

Sv: Jo men visst känns det verkligen som en milstolpe alltså. Trodde aldrig att jag skulle ha ett förhållande som vara så länge alltså! Vi träffades 4 månader innan jag fyller 18. Och detta året fyller jag 28. Känns helt sjukt!

Får se hur vi firar det, men något måste vi ju hitta på :)

Fast det ser gott ut med maten du la upp så tycker jag den ser läskig ut OM jag fått det. Jag äter nämligen inte lax, inte lärt mig det helt än ;)

Allt bra med dig?

KRam

#8 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!!

#9 - - Annie:

Vad bra med tips från receptionen ;)
Å så härligt det låter! :)

Sv: Tack så mycket!

Kram**

#10 - - Erika:

Det såg väldigt spännande ut :)

#11 - - MALIN:

Skulle sååå gärna vilja besöka Mallorca igen! Kram

Svar: Kan förstå det!☺
Kattis

#12 - - Sussi:

Tur ni hittade en bra restaurang även om promenaden var lite i onödan ;)
Min mage kurrar när jag ser bilden på maten..

Svar: Hihi den extra promenaden är ju bästa ursäkten till att äta lite extra ju!;)
Kattis

#13 - - Moa:

Vad mysigt :)

#14 - - Linnéa:

Haha eller hur, glass är alltid gott :p

#15 - - Natalia:

Jag som är hungrig!!

Svar: Hahaha sorry!
Kattis

#16 - - Heléna:

Så gott det ser ut :D Hoppas ni har det riktigt bra! Kram <3

#17 - - Gabriella :

Åh såå gott, roligt tips!!

#18 - - Amanda:

Så bra tips! :)

#19 - - Anonym:

Ser himla gott ut :D

#20 - - Shahrzad Garoosi:

finaste bilderna

Svar: Tack snälla!:)
Kattis

#21 - - ullie:

Tycker det är jätte bra att de ger kartor o även berättar om bra resturanger mm.
ja du ja vet inte tack ändå men härmapan lär väl fortsätta så ja ja fortsätter väl att inspireras då =)

Svar: Helt rätt!:)
Kattis

#22 - - Henrik Olsson:

Det där såg verkligen gott ut! :)

#23 - - Veiken:

Det är så mysigt att hitta pärlor redan första dagen! Det ser gott ut!

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#24 - - J:

Bra tips!!

Svar: Tackar!:D
Kattis

#25 - - JoJo:

det där ser ju jättegott ut! :D

#26 - - JoJo:

det där ser ju jättegott ut! :D