Resetips - Palma de Mallorca - Pärlor

Vidare gick vi och svängde ner på Placa de Cort där detta magnifika olivträd stod omgiven av kafeér och Palmas konsulat. Just olivträd hittar ni många av i denna stad och flera stycken av dem av lika häftiga stammar som detta.
 
Den vackra konsulatbyggnaden med små gothiska detaljer.
 
Visste ni att Mallorca är känt för sina vackra pärlor, både äkta och falska? Längst hela shoppinggatan Carrer de Sant Miquel kan du köpa vackra smycken med dessa pärlor och vid torget Placa de Cort hittar du museet som berättar allt om pärlans historia och tillverkning på Mallorca och längst in finns självklart pärlor att köpa.
 
26 kommentarer publicerat i Spanien
Taggar: Consell Insular, Foto, Olivträd, Palma, Pärlor, Resa, Tips
#1 - - Henrik Olsson:

Vilka läckra pärlor! :)

Det är något jag velat testa på att fiska!

#2 - - Moa:

Åh så fin bild på pärlorna, dom kan inte bara så billiga? Kram ❤

#3 - - Natalia:

Hoppas ni får en fin dag idag :)

#4 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh verkar härligt sen vilket olivträd :D

#5 - - Linda:

Åh, pärlörhängen vore inte helt fel :-)

Svar: Verkligen inte!☺
Kattis

#6 - - Julia Svensson:

Såå bra tips!

#7 - - Therese:

Mallorca vill jag gärna åka till :)

Svar: Kan varmt rekommenderas!:)
Kattis

#8 - - Bella:

Fina bilder!

Svar: Tackar!:D
Kattis

#9 - - znogge:

Ja, det visste jag faktiskt men ännu har det inte blivit någon affär. Vackra bilder som vanligt!

Kram och ha en bra dag :D

#10 - - Moa:

Vad fint halsband!

Svar: Verkligen!:)
Kattis

#11 - - Ida:

Älskar Mallorca, det är såå fint!!

#12 - - Linnéa:

Åh, blir bara mer o mer intresserad av att resa dit :)

#13 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

åh vadjqg saknar Mallorca!

Svar: Förstår det!:)
Kattis

#14 - - MALIN SUNDIN - MOM TO BE:

fina bilder

Svar: Tackar!:)
Kattis

#15 - - Julia Persson:

Va roligt :)

#16 - - Sussi:

Åhh Mallorca var det många år sen jag var till sist. Då var jag ung och den resan kanske lite mer gick i festandets tecken haha

Svar: Hahah några sånna resor har jag också i bagaget!:P
Kattis

#17 - - NICOLE:

Häftigt med olivträd :D

#18 - - marianne cargus:

Oj vilken stam!!! Det ser ut som trädet nästan dött och tagit ny fart flera gånger....fattar du hur jag menar? Haha
Huset får mej att tänka på ett schackspel...av någon anledning ;)
Fick du med något fint pärlhalsband hem?

Det finns många hästar som blir slagna till lydnad och de har ju minne som sitter i resten av livet...
Kram

#19 - - Gabriella :

Såå fina bilder!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#20 - - MALIN:

Palma är så himla fint! Kram

#21 - - ullie:

Visste inte det där o mpärlorna men ack så fina de e

härligt träd i början där

Fin Fredag kramar

#22 - - Heléna:

Vilket magnifikt olivträd!!! Lite större än mitt som jag har här hemma... hahahaa... Jag fick en avi med posten idag med paket från dig så jag hoppas jag hinner hämta ut det imorgon efter jobbet :D Kram <3

#23 - - Erika:

Gillade verkligen trädet :)

Svar: Jag med!:D
Kattis

#24 - - Sara Ekman:

så vackra pärlor!

#25 - - J:

Så fint!!

#26 - - Johan:

Köpte du någon pärla då? :)

SV: Ja så är det ju, köper definitivt din teori också. Det finns många infallsvinklar på det där, men givetvis är måendet i stort också en viktig faktor i det där.

Intressant... ja, kanske, iaf för utomstånde utan lagsympatier, men varken moringar eller leksingar vill nog ha ett sådant derbykval...


Svar: Nää pärlshoppandet överlät jag till andra!😛
Kattis