Bästa söndagen på länge

Det var igår det, vi startade med att spela badminton med två vänner och jäklar vad roligt vi hade, skrattmusklerna fick precis lika mycket träning som övriga muskler kan jag säga. Efter spel i en timme var vi alla hungriga så då åkte vi vidare till Söders Källa här i Gävle som numer serverar brunch på söndagar...behöver jag säga mer!?
 
Vi började med surdegsbröd, mjukost, charkuterier och kikärtssoppa.
 
Sedan chorizo, potatistortilla, stekt svamp och tryffelaioli...men lite torkad dragon över. Till det drack vi en härlig juice gjord på bland annat citron, mynta och honung.
 
Som avslutning blev det amerikanska havrepannkakor med rostad mjölkglass och blåbär...nom nom nom säger jag bara!
 
Efter detta kanske ni kan tänka er att vi kände oss både mätta och trötta så resten av gårdagen blev hyfsad slapp hemma i soffan men det tyckte vi att vi gjort oss förtjänta av! Hur var er helg!??
 
Glöm heller inte att vara med och gissa i tävlingen för att ha en chans att vinna en souvenir från Palma. Och som vanligt får alla som svarar rätt även en länkning! Tävla HÄR!
 
26 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Badminton, Brunch, Helg, Mat, Söders källa
#1 - - Amanda:

Åh vad härligt! Allt ser super gott ut :)

#2 - - znogge:

Men så gott det såg ut och ett trevligt upplägg av söndagen!

#3 - - marianne cargus:

Åhh vad kul att spela badminton :) man får lite ont i rumpan av det...hehe
Men rostad glass? Hmm allt ser supergott ut.

Ja gasklockorna vet jag var de låg.
Magnus är förståndig, lägger se inte i brudarnas trams ;) Nu men han är låg i rangen och går hellre undan än bråkar om sin plats...
Kram

#4 - - Ellen Gräntz:

Så roligt med badminton! Det har jag inte spelat på hur länge som helst. Och så goda pannkakorna såg ut, mums!

#5 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!!

#6 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

men guuud så avundsjuk :D YUMMIEEE!!!

älskar badminton också :D

#7 - - Erika:

Men vad mumsigt med brunch :)

#8 - - Carolina Thoor:

Men åh fy vad gott! Avis här :O

Sv; ja, det håller jag verkligen med om :)

Ja, Barcelona skulle både jag och Niclas vilja besöka. Så det är ett bra resetips!
Okej, tack för tipset om jobbiga turister. Även fast jag själv då är en turist i landet, så vill jag slippa dem jobbiga turisterna, hihi! Men ja, Colusseum skulle jag verkligen vilja besöka och någon kyrka i Rom, t.ex. den där påven är balsamerad som man kan gå och titta på. Låter häftigt faktiskt! Vet inte mer vad vi skulle då göra om vi skulle åka till Italien dock, Niclas har ännu inte sagt något han mer än gärna skulle vilja göra där. Men sola och bada är inte direkt något vi tycker om, men att bo längst kusten och gå härliga promenader - absolut! Vi tänkte åka en långhelg i mars i så fall :)
Paris då? Vad sägs om Paris? :)

#9 - - Photo by E M E R E L L A:

Tack så mycket :) Åh så gott det där såg ut :)

#10 - - GETINSHAPE:

Ser jättegott ut! :D Låter som en härlig söndag :)

#11 - - Linda:

Åh badmington som är sååå himla roligt!
Svar:Ja gör det premiär ikväll så det får inte missas! Ja det var synd verkligen. Hihi varsågod!Tack snälla, jag är väldigt mkt nöjdare med hur min blogg ser ut nu;)

#12 - - Emma :

oh ser spännande ut :D

#13 - - NICOLE:

Men gud så trevligt! :)

#14 - - Annie:

Åh vad mumsigt! ;)
Ser gott ut ;)

Aldrig varit där faktiskt ;)
Vi var på Sarahs i fredags, gillar det stället :)

Kramar

#15 - - trisiaa:

Åh så mysigt!

#16 - - Heléna:

Det ser fantastiskt gott ut! Jag har valt dig till Veckans Blogg hos mig den här veckan för jag tycker du har en så fin blogg som jag gärna delar med mig av till de av mina besökare som fortfarande inte har hittat hit till dig :D Grattis och ha en riktigt fin kväll :D Kram <3

Svar: Tusen tack för de fina orden och att du valde just mig!😀
Kattis

#17 - - Gabriella :

Åh såå underbart!

#18 - - Jeanette:

Men så gott det ser ut :)

#19 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Åh så härligt och gott :D

#20 - - My:

Åh vad gott :D

#21 - - MALIN:

Allting ser så himla gott ut :) Kram

#22 - - ullie:

åhh men ja om du sett ja älskar me gå i väg på såna där ställen o mysa så himla härligt

#23 - - Josefine:

Mums!!

#24 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Pannkakorna så inte helt fel ut! :)

#25 - - Kaffehörnan:

Helt fantastiskt du haft, ser mycket gott ut

#26 - - FREEDOMtravel:

Vilka godsaker! :)