Halvårsresumé 2 2016

Nu när ni fått följa med på nyårsfirande i Barcelona så passar det väl utmärkt med en resumé över 2016 års andra halvår. Jag vet att vi redan är mitt i januari men bättre sent än aldrig? Vill ni läsa resumén över första halvåret så kan ni kika här.
 
Vi tar vid där vi avslutade i förra resumén och kastar oss in i juli som innebar fortsatt högt tempo på jobbet med flera jobbresor ner till Kalmar. Suget och behovet efter semester och ledighet blev allt starkare men innan dess njöt vi av fint väder på fisketurer med båten, att få återse ett av favoritbanden live på hemstadens festival, besök i somriga Uppsala för att fira en av kusinerna födelsedag och slutligen fick vi prova på att vara tonårsföräldrar.
 

Slutet på juli kom och jag gick så äntligen på en efterlängtad 3 veckors ledighet som inleddes med besök av mina två kusiner från Grekland. Tillsammans turistade vi i Gävle, badade, åt god mat och spelade massa PS3 och nog var man slut efter att den veckan var över men vi växlade direkt över till årets bästa resa: Kefalonia!
 
Grymt nöjda med resan och med en enorm längtan tillbaka avslutades årets sommarsemester med ett par lugna dagar hemma innan jag började jobba igen i mitten av augusti. På bara ett par dagar var jag uppe i tempo igen och det var återigen dags för arbetsresor och ett allmänt fart och fläng. Detta var första gången jag reflekterade över hur trött jag var så snabbt efter en semester, men jag ställde in siktet på oktoberresan och körde på och hann även med en shoppingtur med mor min i slutet av sommaren. I mitten av september kom så verkligheten ikapp mig och slog mig med en slägga i huvudet...under alldeles för lång tid hade jag nu varit för stark och envis så jag blev sjukskriven för stress. Jag har aldrig tidigare skrivit ut detta här eftersom det har varit en rätt jobbig tid med en hel del ny självinsikt och ifrågasättande som jag såhär i efterhand kan säga fått en positiv utkomst men jag hade gärna fått dessa insikter på ett mer hälsosamt sätt. Totalt sett blev det lite mer än två månaders hel sjukskrivning och jag är nu tillbaka på jobbet på 50 % men det är absolut inte lätt. Jag tänkte inte gå in nå djupare på detta nu men är det någon av er som har en fråga eller två kring detta så ställ den så ska jag försöka svara.
 
September rullade förbi och äntligen var det dags för den efterlängtade resan till Parga där både luft- och vattentemperatur var över förväntan. Resten av månaden ägnades mycket åt att försöka återfå lite balans i livet och det innebar ganska många promenader med kameran i handen.
 
 
Helt plötsligt var vi i november och höst gick snabbt över till vinter och sedan tillbaka till höst igen, vi firade fars dag i Sthlm med musikal och bocken här i Gävle brann samma kväll som den invegs. Detta var även månaden när jag började jobba 25 % vilket innebar många trötta dagar igen.
 

Väl i december drog jag igång en julkalender här på bloggen och vi åkte på julmarknad i Sigtuna, firade jul med sambos familj, jag började jobba 50 % och drog iväg till Barcelona för att fira nyår!
 
Så summerat kan vi väl säga att detta året har haft både upp- och nedgånger men jag skulle fortfarande säga att det varit övervägande positivt. Vårt mål att åka utomlands minst 5 gånger klarade vi och jag har verkligen lärt mig vart min gräns går och blivit tvingad till en del eftertanke vilket har varit nyttigt.
 
Det ska bli spännande att se vad 2017 har att bjuda på och självklart har jag en del mål med detta året också men jag kommer nog behålla dem för mig själv ett tag till. Jag kan däremot avslöja att vi har två resor redan bokade, två planerade och en ligger fortfarande på ritbordet. Jag hoppas ni vill fortsätta följa med här även under 2017 och ha en bra start på årets tredje vecka.
31 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: 2016, Barcelona, Behemoth, Kefalonia, Parga, Resumé, Sigtuna, Tillbakablick, Uppsala
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Verkligen så kul att få se! :)

#2 - - Hanna:

Roligt att läsa!

#3 - - Emma :

MAssa skoj :D

#4 - - Znogge:

Efter att ha läst om ditt år så tycker jag nog att det positiva har övervägt. Hoppas 2017 kommer att bli minst lika bra. Resor är alltid berikande och även här är två inbokade. Själv snickrar jag på en tredje men den är bara på planeringsstadiet än så länge.

#5 - - Annie:

Så härligt att få följa med i dina resor och höra om dem ;)
Vad kul med kusinbesök! :)

Kramar!

#6 - - Jeanette:

Intressant inlägg :)

#7 - - marianne cargus:

Att bli frisk efter utmattningssyndrom går ju tyvärr inte lika fort som läkare och fk tycker, så fortsätt att tänka på att inte stressa...
Fem utlandsresor på ett år?! jag som inte ens kommit upp till Sthlm och barnen mer än en gång i år...
Klart jag hänger kvar här hos dej under 2017....det är härligt att få följa med på dina resor och se alla dina vackra foton...:)

Svar: Mmm dom verkar tro att man blir frisk på några veckor barar!
Kattis

#8 - - Linneas:

​Gud vilka fina biler! Vilken talang du har!!! Kolla jättegärna in min youtubekanal, hade varit kul att följa varann! KRAM https://www.youtube.com/channe...​

#9 - - Therese:

Härlig resume och fina bilder :D

Svar: Tackar!☺
Kattis

#10 - - Matilda Berlin:

Men asså wow vad mycket du har hunnit med! Kram fina

#11 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Vilket underbart halvår ni tycks ha haft :)

#12 - - NICOLE:

Så himla härligt inlägg! =)

#13 - - Erika:

Gud vad roligt med alla resor! :)

#14 - - Carolina Thoor:

Alltid roligt att läsa en årsresume :D

Sv; hihi! Tackar ska du ha. Det gick jätte bra kändes det som :D

Ja, det ska bli riktigt grymt att få åka jorden runt. Jag hoppas verkligen att vi kommer iväg på en sådan resa, inom kort. Eventuellt under min födelsedagsmånad i år åker vi. Spännande! Borta i en sex månader. Då har man nog fått nog och bara längtar efter Sverige. Men det tror jag att jag kommer att göra efter en månad också haha. Jag är en människa som känner stor saknad för människor xD

#15 - - Days by Johanna:

Låter som et perfekt 2016,

#16 - - Anonym:

mycket trevligt inlägg :) får jag fråga vad du jobbar med? kramis . <3

Svar: Absolut! Jag jobbar som projektledare inom stål/gruvindustrin.
Kattis

#17 - - moa:

glömde registrera mitt namn i mitt tidigare inlägg :D

#18 - - Julia Svensson:

Åh så fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#19 - - Gabriella :

Åh såå fina bilder, du verkar verkligen ha haft ett jättebra år!!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#20 - - Boel:

Låter som att 2016 var ett bra år, hoppas 2017 blir minst lika bra :)

#21 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Så kul att läsa! Många fina bilder!

Har också behövt sjukskriva mig en gång... Var hemma från september-juni... Det var jobbigt och ville bara ut i praktik. Så nu gör jag tre dagar i veckan. Klarar knappt av det, men jag försöker.

#22 - - Sara Ekman:

Fina bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#23 - - CAICAIS:

Så mycket intressant som hänt!

#24 - - trisiaa:

Åh vilket härligt år!

#25 - - Ida Lindborg ♡:

vilket härligt inlägg!

#26 - - N:

Härligt inlägg :D

#27 - - Beatrice:

Men alltså, dröööm! Vill också åka utomlands så ofta som du! Kramis.

Svar: Det är rätt härligt faktiskt!☺
Kattis

#28 - - ullie:

ja du tro det eller ej denna tjocka mamman har tränat både trupp gymnastik och rytisk sportgymnastik med träning typ 5 ggr / vecka inte dåligt sen blev ja sjuk o slutade men hade barngymnastik tyvärr synd det inte är något här runt nu o de större som är här har typ 2 år vänte kö så hon tränar hemma o älskar det ändå TUR

#29 - - MALIN:

Jättekul att kolla tillbaka på året :) Kram

#30 - - Linnea Aurora:

ÅH, två resor bokade- så kul!!!

#31 - - Johan:

Din stress har du inte skrivit så mycket om här på bloggen, men det kan jag förstå på ett sätt. Jag tycker dock sådant är väldigt intressant och jag skrev ju min C-uppsats om det i våras. En av frågorna jag ställde till mina intervjuobjekt då var om hälsa har samma betydelse för dem nu som innan de kraschade, så jag ställer samma fråga till dig nu, har din syn på din egen hälsa och vad som ÄR hälsa förändrats efter att du blev sjukskriven? Prioriterar du annorlunda på något sätt nu jämfört med innan och hur har sjukskrivningen liksom påverkat dig själv och synen på dig själv som person?

SV: Haha, samma sak här, jag kände igen ganska mycket av det du skrev om i den här resumén :)
Och ja, förra året var ett bra år. Det hände ganska mycket, mer än under 2015 och det var i stort ett bättre år än 2015 tycker jag nog :)

Jamen ellerhur! Jag promenerar alldeles för lite här hemma. Skulle gärna göra det mer, särskilt när det vankas vår, men jag ska försöka lära mig någon slinga jag kan gå på egen hand utan att gå med någon :)

Och jag håller definitivt med om promenad vs buss för att se och upptäcka städer. Man missar väldigt mycket intryck när man sitter på en buss...

Det är det verkligen, jag älskar katter! :)