Resetips - Barcelona - Cal Pinxo

Jajjemensan visst blev det tapas till lunch denna första dag i Barcelona, vi lämnade stranden och gick tillbaka mot Port Vell där vi slog oss ner på restaurangen Cal Pinxo.
 
Vi satte oss i ett soligt hörn av uteserveringen och beställde in varsitt glas Sauvignon Blanc och några rätter att dela på.
 
Tonfisk med guacamole.
 
Cod fish med aioli.
 
Traditionell kryddstark catalansk köttbulle.
 
Kryddig bläckfisk.
 
Patatas bravas (ugnstekt potatis med bravassås).
 
Friterad bläckfisk.
 
Friterad zuccini med söt soja.
 
Var det gott? Väldigt! Skulle jag rekommendera ett besök hit? Absolut, vi gjorde även ett återbesök hit senare under resan eftersom första besöket var så trevligt! Allt var vällagat och upplagt med omsorg och kostnadsmässigt ligger denna restaurang någonstans på mitten av skalan, varken billigt eller hutlöst dyrt.
#1 - - Polly Svensson:

Så himla got allt såg ut. Kram

Svar: Det var ju det också!😉 Kram
Kattis

#2 - - Ida Lindborg ♡:

Så gott!

#3 - - Amanda:

Åh vad gott allt ser ut 😍

Svar: Önskar jag kunde äta det igen!!😍
Kattis

#4 - - Sarah:

åh tack .. måste säga en sak älskar dina bilder på mat ser gött ut alltid =)

#5 - - Marianne :

Bläckfisk är inte min grej, men resten skulle jag lätt kunna smaska i mej...

#6 - - HTTP://nouw.com/carroat:

Men så gott! :)

#7 - - Julia Svensson:

Såå bra tips!

Svar: 😀
Kattis

#8 - - Jessica Högberg:

Vilken härlig start, allt ser gott ut!

#9 - - sandra*:

Så härligt att du blev nöjd med resturangbesöket, eftersom att jag knappt äter skaldjur så tyckte jag inte det såg gott ut, men de rätterna som inte var de såg ju faktiskt gott ut, köttbullar är ju min favorit rätt så de såg gott ut, dock så tycker jag inte om så mycket kryddor :D haha. Men kul att se och läsa mer av din resa verkligen!<3 kram

#10 - - Liene Svärd:

sv: Det var det.

Åh har funderat på att åka dit med familjen i sommar :) så riktigt bra inlägg.

#11 - - LLinda:

Gud så gott med friterad zucchini!

Svar: Såååå gott!😀
Kattis

#12 - - Matilda Berlin:

Men asså, guu vad gott det ser ut!

Svar: Det var jättegott!😀
Kattis

#13 - - Annie:

Ser riktigt gott ut! :)

Sv: Ja samma här ungefär .. man kan äta nästan allt men inte alltid ;)
Kul du gillade inlägget :)

Kramar*

#14 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Vad gott allt ser ut :D

#15 - - my:

Åh vad gott det såg ut :D

Svar: 😀
Kattis

#16 - - elin stridh:

haha jo om jag bara kan bestämma mig så :D

#17 - - Sara Ekman:

Mums :)

#18 - - NICOLE:

Tapas är ju för fantastiskt :)

#19 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Ser helt galet gott ut :D. Underbart att få äta så där :D

#20 - - elin:

Sv: Ja mysigt var det allt och matchen var riktigt spännande! Hoppas du får en toppen bra dag tjejen! :)

#21 - - Henrik Olsson:

Det där ser bara för gott ut! :)

#22 - - Natalia:

Så mumsigt :D

#23 - - Amanda:

Ser riktigt gott ut! Tack för tipset :D