Resetips - Barcelona - Font Magica de Montjuic

Tillbaka i Barcelona och vi vaknar upp till en solig nyårsafton som än så länge är rätt oplanerad (väldigt olikt mig för övrigt men jag övar lite på att ta dagar som de kommer). Efter en god frukost på hotellet så beslutar vi dock att ta en promenad till den magiska fontänen i Montjuic eftersom det är där de stora fyrverkerierna ska vara på kvällen och jag vill inte leta i mörkret. Det visar sig inte vara det minsta svårt att hitta dit och förberedelserna är i full gång inför kvällens festligheter.
 
Vi tar vägen förbi Plaza España.
 
Som ni ser på bilden ovan var redan avspärrningar på plats och fyrverkeripjäser utplacerade. Kommer ni hit måste ni gå hela vägen upp (finns rulltrappa delar av vägen) och se utsikten över torget och staden som på bilden nedan. Högst upp kan ni även besöka nationalmuseet och sedan knalla vidare mot Poble Español eller Olympiska stadion.
 
#1 - - Jessica Högberg:

Ser värt ut att gå upp för alla trappor!!

#2 - - Hanna:

Ja men precis :)

#3 - - LIL BABUSTYLE - Chronic pain warrior:

Vilka fina bilder! Skuöle vilja fira nyår i Barcelona 😄

#4 - - elin stridh:

mums ju :D

#5 - - Frida:

Tack så mkt, jag mådde mkt bättre redan dagen efter :)
Visst är han :D

#6 - - Amanda:

Åh vill så gärna åka till Barcelona!

#7 - - Anonym:

Underbara bilder! :)

Sv: Tack så mycket<3

Kram*

#8 - - Annie:

Jag råkade klicka lite för fort ;)
Det var jag som vart "anonym" ;)

Fina bilder iaf! :)

#9 - - Moa:

jag vill verkligen till barcelona, kanske blir en visit där någon gång i livet hehe. jag har föresten en ny bloggportal jag hoppas du vill fortsätta följa mig där <3 http://nouw.com/moamedalicia

#10 - - Znogge:

Spännande att få fira nyår i en storstad utomlands. Barcelona verkar bara trevligare och trevligare :D

Ha en bra kväll!

#11 - - elin:

Sv: Ja men visst är dom snygga!! :)

#12 - - Erika:

Så vackert där är! :)

#13 - - Anonym:

man blir väldigt sugen nu när det är så kallt i Sverige :P

#14 - - NICOLE:

Skulle lätt kunna ta dagen som den kommer i den där staden ;) Verkar såå fint där!

#15 - - A M:

Underbart, jag verkligen kika in på dina tips innan jag far till Barcelona nästa gång! :D Glömmer saker så fort hehe... Spontana och oplanerade grejer är kul!
sv: Äsch då, slit på dig en klänning och öva! ;)

#16 - - Days by Johanna:

Så härliga bilder och förstår du ville gå dit i dagljus för hitta dit i mörker sedan :)

#17 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Vilken utsikt och jag kan tänka mig att det blev en magisk fyrverkerishow :)

#18 - - JoJo:

så fina bilder! :)

sv; åh tack, kul att du gillar den! :) dom har så himla fina nyanser på deras produkter!

#19 - - Sarah:

aaaa det är alltid kul =)

#20 - - Julia Persson:

Så underbara bilder du tar!

Svar: Tack så mycket!☺
Kattis

#21 - - Tilda Barkselius:

Himla härligt när en helt oplanerat lyckas hitta jättetrevliga ställen :)

#22 - - ullie:

åhh såå otroligt fina bilder o så fint!
ja du det är livsfarligt nu va det nere på nolan i gen allt börja smälta regnet kom o nu kl 22 det fryser igen suck !

#23 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Vilket vackert land det ser ut att vara :). Så fin stad :)

#24 - - MALIN:

Ser så vackert ut! Älskar Barcelona! Kram

#25 - - Sara Ekman:

så fint! :)

#26 - - sandra*:

Vilka fina bilder, och fontänen ser sååå fin ut!!

#27 - - Henrik Olsson:

Magiskt!! :)

#28 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Ser ut att vara en fantastiskt vacker stad :)

#29 - - Linda:

Åh så vackert!

#30 - - Natalia:

Så vackert!

#31 - - marianne:

Jag ser inte vad folk har för kläder och undrar över vädret?
Hur är det med fyrverkerier? Sker allt under organiserade former, eller är det som här att även privatpersoner skjuter?