Resetips - Barcelona - La Central

Efter många timmar av promenerande bestämde vi oss så till slut att börja vända tillbaka mot hotellet och valde då att svänga ner längst Via Laietana. Längst denna gata finns en hel del restauranger och barer och självklart började våra magar påminna oss om att middag vore fint innan dagens avslut. Ni som har följt med här ett tag vet att jag är lite svag för hamburgare så när vi passerade La Central blev det en tvärnit och snabbt beslut om middagsmat.
 
När du kliver in på La Central får du en penna och ett formulär som du ska fylla i för att välja vad du vill äta. Här kan du välja vilket bröd du vill ha, mängden strips, hamburgarens fyllning, typ av dricka osv. Skålen ovan är 250 g strips med extra ost som var perfekt att dela på för två personer.
 
Hamburgaren var riktigt god med bland annat svamp och ägg på och till den serverades en mozarellastick med blåbärssylt (?), man tror först inte att det ska fungera med det gör det.
 
Mätta och väldigt belåtna efter denna måltid var det verkligen dags att ta sig tillbaka till hotellet och vid det här laget hade vi klarat av över 25 200 steg vilket ungefär innebär en promenad på 16,4 km. Jag kan avslöja att under denna resa promenerade vi över 1 mil varje dag, älskar verkligen att se en stad till fots! Men här slutar alltså vår första dag i Barcelona och 2016 års näst sista dag.
#1 - - Anonym:

åh va gott :D

#2 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

härligt

#3 - - Sarah:

aaa det är det

#4 - - jessy:

Men tack för matinspo till middagen haha! Blev jätte hungrig nu :D

#5 - - Annie:

Jag har faktiskt aldrig varit i Barcelona, men blir lite sugen när jag ser dina bilder! ;)
Verkar vara ett härligt resmål ;)

Kram*

#6 - - elin:

Sv: Ja men visst är det! Men åh tack så mycket , vad glad jag blir :)

#7 - - Erika:

Wow, det såg verkligen gott ut :)

#8 - - A M:

Men guuuuud så gott!
sv: Håller med! :D

#9 - - Julia Svensson:

Åh vad gott!!

#10 - - Emma :

åååh mums

#11 - - Elsa:

Mm vad gott! :)

#12 - - Natalia:

Blir alltid så hungrig när jag besöker din blogg haha ;)

Svar: Haha kan bli så ibland!
Kattis

#13 - - hanna:

ja men tycker det är viktigt att man vet helheten :)

Svar: Helt rätt!☺
Kattis

#14 - - sandra*:

Men gud det är livsfarligt att kolla på dina bilder när man e hungrig nu blev jag ännu hungrigare, får hoppas maten är klar snart haha, Nej men såg gott ut, jag älskar verkligen hamburgare :)

Sv ; Så jobbigt att du ska dit på torsdag, hoppas det går bra för dig då!, Min kompis gjorde en operation så var dramatiskt haha, usch tandläkaren är så hemskt att gå till tycker jag :( så läskigt! kram

#15 - - HTTP://nouw.com/carroat:

Mums!!!

#16 - - Marianne :

Burgaren ser god ut, jag gillar också burgare, när vi var i London åt jag en varje dag...till de andras nöje;)
Att gå är bästa sättet att se en stad så jag förstår att det blev många mil och sköna skor...

#17 - - MartinaOlsson:

sv; tackar! :)

#18 - - Znogge:

En riktigt bra och vällagad hamburgare tackar jag inte nej till! Jag ser gärna också en stad till fots för man hinner uppleva mycket av stadens atmosfär.

Svar: Verkligen!☺
Kattis

#19 - - JoJo:

men omg vad gott det där såg ut! :D

sv; roligt att du gillar den! :)
ja, jag älskar pingviner!! skulle vilja ha en egen xD haha!

#20 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Så mycket god mat det verkar vara där :)

Svar: Vi hittade massa god mat!☺
Kattis

#21 - - Gabriella :

Men åh sååå gott!!

#22 - - NICOLE:

Hamburgare är alltid en bra idé ;) :D SV: tack för pepp! Min skoluppgift blev klar nu ikväll så det är ett orosmoln mindre! Och ja, det hoppas jag på. Kram

#23 - - Tilda Barkselius:

Men gud så gott det såg t, och vilken underbar idé till en restaurang!

#24 - - Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Vad roligt att man själv får fylla i :D

#25 - - Amanda:

Så härligt och gott!!

#26 - - deninrekampen:

Sv: Tur jag inte är ensam om det! Jag går ju hemma, så finns inte mycket för mig att hitta på :/ men försöker sysslesätta mig så gott jag kan ändå :) Men imorgon är det onsdag, då har halva jobb veckan redan gott för sambon! :)

Jo det gick bra igår, tränade och kom iväg till ssk :) Idag har jag varit på akupunktur :)

Allt bra med dig?

man blir inte lite hungrig av dina bilder hihi

Kram!

#27 - - MALIN:

Allting ser verkligen så himla gott ut :) Kram

#28 - - Lena i Wales:

Det var längesedan jag var i Barcelona, men det är en fin stad och mycket att se. Och du verkar verkligen ha gått omkring mycket, oftast det bästa sättet att se en stad.
Det måste var varmt för björnen på Zoo där!

#29 - - Linda:

Gud vilken härlig mat!

#30 - - Sara Ekman:

mums :)

#31 - - Jessica Högberg:

Vilken fin reseskilldring du gör!!

Svar: Tack så mycket och vad roligt att du tycker det!☺
Kattis

#32 - - Ida Lindborg ♡:

åh vad gott!!

#33 - - Lillgarden:

WOW så gott det där såg ut!

Sv: tycker året börjat helt okej minsann.
Skolan har börjat för dom små och livet rullar liksom på!

Ha en fin dag!

#34 - - Johan:

Kul rej att man själv får skräddarsy sin egen meny sådär, kan tänka mig att det uppskattas av många :)

Men shit vad ni gick mycket! Jag håller dock med. Att upptäcka en stad till fots är nice. Man kan ta in intryck med hörsel, lukt, smak och känsel på ett annat sätt då och det blir extra bra för mig som ju inte ser. Då är typ guidade bussturer och liknnande inte jättekul, får inte ut så mycket av det. då är det bättre att strosa omkring sådär :)

SV: Det var det verkligen! Det hände mycket förra året och nu kan du läsa om andra halvan också, som du kanske har lite bättre koll på än den första :)

Jag älskar ju katter, så det var verkligen inte mig emot att han fick flytta in hos oss :)