Resetips - Barcelona - Nyårsfyrverkerier

...och rakt in i ett gäng lyckliga tonåringar som även de var försenade till fontänen. Överallt runt omkring oss var det glada människor och plötsligt är det en tjej som utropar "Happy New Year" då klockan precis slagit 12. Människor börjar hoppa och kramas och överallt hörs glädjetjut och man kan inte annat än dras med i detta och så plötsligt hörs de första smällarna av fyrverkerier. Vi tar rygg på ungdomarna som vet precis åt vilket håll vi ska för att hinna se och nu verkligen bubblar det av lycka på insidan när vi halvspringande kommer närmare och närmare.
 
Detta är absolut inte mina bästa bilder på fyrverkerier men känslan jag får när jag ser dem och minnet av glädjen gör dem till de vackraste.
 
Detta skådespel håller på i nästan 15 minuter och varje smäll känns i hela kroppen. Jag lider verkligen med djur som är så skotträdda att dessa dagar är rena helvetet för dem. Jag själv finner fyrverkerier som något vackert och facinerande vilket gör att jag gillade att jag inte såg några privatpersoner som smällde egna smällare överallt utan det verkade vara bara det organiserade som gällde.
 
När det slutat smattra på himlen började alla röra sig mot de många nyårsfester i centrum men vi kände istället för att promenera runt lite. Aldrig tidigare har jag varit på en plats med så mycket folk samtidigt där alla verkar glad och ingen är intresserad av att mucka gräl, imponerande! Barcelona på nyår är minst sagt en häftig upplevelse.
 
30 kommentarer publicerat i Spanien
Taggar: Barcelona, Firande, Fyrverkerier, Nyår, Tips
#1 - - Days by Johanna:

Så härliga bilder, bra fångat!

Ja att folk orkar, men det är inte kul när de drar in massa andra som kanske inte vill eller orkar bry sig. Anmäl till bloggportalen och anmäl till polisen, tillslut kommer personen ha så mycket på sig att den åker dit för det.

Svar: Tackar!☺
Kattis

#2 - - JoJo:

så fina bilder du har fotat :D

Svar: Tack snälla!☺
Kattis

#3 - - Sussi:

Det är det skönaste med glädjedagar som nyår. Just att det sällan blir bråk. Spike är inte speciellt skotträdd men när det sätter igång det värsta vid tolvslaget så får han hålla sig inne.

#4 - - A M:

Ååååh, vilken känsla det borde ha varit när hon skrek Gott Nytt År! :D
sv: jag med!! :(

#5 - - sandra*:

Fina bilder, och så mysigt det låter :D låter som om det var en jättebra stämning så som det ska vara när man firar in det nya året <3

Svar: Tackar så mycket!☺
Kattis

#6 - - Znogge:

Så härligt med en positiv känsla kring tolvslaget. Här brukar mycket urarta tycker jag... Tyvärr.

#7 - - Natalia:

Gud så fint :D

#8 - - Linda:

Magiskt :-)

#9 - - Jessica Högberg:

Vilken härlig nyårsafton!!

#10 - - Henrik Olsson:

Jag är personligen ingen stor vän av fyrverkerier - oavsett hur vackert det än kan vara :P

#11 - - deninrekampen:

Sv: Vet inte om jag mår bättre så sett.. Men saknade bloggen och märkte att det gjorde mitt måeende liiite värre av att inte ha detta att pyssla med.. Skönt att rensa tankarna via bloggen, men absolut skönt med en liten paus :)

Jobbigt att huvudvärken kom tillbaka, kanske behöver fler omgångar? något som klämmer eller så?

Kram!

#12 - - marianne:

Jag bubblar också när jag ser dessa foton, fyrverkerier är vackert, ni hade ett fint nyårsfirande.

Vi brukade alltid åka in fyrverkerikvällar på vattenfestivalen i Sthlm...
så himla skönt att det var så organiserat. Som djurägare är det toppen när det skjuts under en kort tid, istället för att allmänheten skjuter i veckor runt nyår. Man kan förbereda sej för en orolig stund, samt ge lugnande om man vill.

#13 - - Annie:

Härligt med glada människor överallt ;)
Sånt smittar av sig :) *ler* ;)

Härliga bilder!

Kramar**

#14 - - Carolina Thoor:

Alltså du måste skämta?! Dina bilder på fyverkerierna är ju rena rama magiska jämfört med mina! Såg du dem jag lade upp förra veckan? Alltså vilken skillnad, haha! Men jag tycker inte om fyverkerier. Människor som är fulla och det känns som om alla inte jämt har kontroll. Men det här verkade verkligen maffigt och det hade kanske till och med jag kunnat njuta utav - då det är organiserat och som du säger har dem stor kontroll på vad dem gör. Att det inte är en massa privat personer som smäller hit och dit. Men en av det värsta med fyverkerierna tycker jag är att det går genom hela kroppen. Det är sådär äckligt läskigt och högt smäller det, gång på gång. Otäckt måste jag få säga - men som sagt så lät den här upplevelsen magnifik!
Nästa nyårsafton kanske jag och min pojkvän är ute på resande fot och hoppas att jag kommer att få se något såhär fint då! :D

Sv; hehe okej! Äsch då, jag tror inte att tulpanerna blir så ledsna ;)

Nja, alltså det är inte riktigt planerat dock. Men vi funderar på att göra en jorden runt resa :)

#15 - - Carolina Thoor:

Alltså du måste skämta?! Dina bilder på fyverkerierna är ju rena rama magiska jämfört med mina! Såg du dem jag lade upp förra veckan? Alltså vilken skillnad, haha! Men jag tycker inte om fyverkerier. Människor som är fulla och det känns som om alla inte jämt har kontroll. Men det här verkade verkligen maffigt och det hade kanske till och med jag kunnat njuta utav - då det är organiserat och som du säger har dem stor kontroll på vad dem gör. Att det inte är en massa privat personer som smäller hit och dit. Men en av det värsta med fyverkerierna tycker jag är att det går genom hela kroppen. Det är sådär äckligt läskigt och högt smäller det, gång på gång. Otäckt måste jag få säga - men som sagt så lät den här upplevelsen magnifik!
Nästa nyårsafton kanske jag och min pojkvän är ute på resande fot och hoppas att jag kommer att få se något såhär fint då! :D

Sv; hehe okej! Äsch då, jag tror inte att tulpanerna blir så ledsna ;)

Nja, alltså det är inte riktigt planerat dock. Men vi funderar på att göra en jorden runt resa :)

#16 - - Therese:

Så härliga bilder :D

Svar: Tackar!😀
Kattis

#17 - - Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★:

Fyrverkerier så otroligt vackert <3

#18 - - ullie:

oj men va fina hörde att det varti väldigt speciellt ser ja ju nu me på dessa bilder så fint

#19 - - NICOLE:

Åh det måste vara en upplevelse kan jag tänka mig :) SV: kul att du tycker det :D Många som blir förvånade över det när de ser bilder med oss på bloggarna :) Det skiljer ju bara två år på oss.

#20 - - Carro:

åh så vackert! lite mer än vad jag såg i år haha..

#21 - - Julia Svensson:

Åh så fina bilder!

Svar: Tackar!☺
Kattis

#22 - - N:

Bra tips :D

#23 - - Gabriella :

Såå fina bilder!!

Svar: Tack snälla!☺
Kattis

#24 - - MALIN:

Såååå kul att fira nyår i Barcelona! Kram

#25 - - Ida:

Gud vad snygga bilder, duktig du är!! :)

Svar: Tack snälla!😀
Kattis

#26 - - Tilda Barkselius:

Gud så häftigt!

#27 - - Josefin:

assåå ååååh så härlig blogg! Och så fina bilder, vad har du för kamera/objektiv? :) Nu har du en ny följare haha! Kram

#28 - - Jasmine:

Låter som ett trevligt och lyckat nyårsfirande - kul!

(Sent) Svar: Tack för kommentaren.

Kram

#29 - - Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

Vackra bilder :)

Svar: Tackar!☺
Kattis

#30 - - my:

Vad intressant att läsa :D