Dumma mej 3

Det var alltså Dumma mej 3 som jag och bror såg i Uppsala och det var länge sedan jag skrattade så mycket på bio som jag gjorde till denna. Kombinationen av skämt för barn och vuxna i dessa filmer är oslagbar. Som vi vet från förra filmen så har Gru och Lucy nu gift sig och Gru arbetar numer för den goda sidan, till Minionernas förtret. När 80-tals skurken Bratt dyker upp blir det kämpigt för Gru och hela familjen ger sig ut på en resa som leder dem till hans okända tvillingbror Dru. En bror som vid första anblick verkar väldigt framgångsrik men det ska visa sig att de båda bröderna har mer gemensamt än Gru först trott. Förutom alla skämt så bjuder filmen på klassiker som "Bad" med Michael Jackson och "Take on me" med A-ha vilket verkligen gjorde filmen ännu bättre enligt mig. Filmen är fortfarande inte bättre än första men absolut sevärd om man gillar denna typ av humor och jag kommer garanterat att se den flera gånger framöver. En stark 4/5 får denna barnfilm för både stora och små av mig.
 
Nu kanske ni undrar varför jag åker till en annan stad för att gå på bio och i detta fall är det för att SF i Gävle har slutat visa denna film med engelskt tal och jag vägrar se den på svenska.
#1 - - Natalia:

Vad roligt ;D

#2 - - Amanda Jona [FOTOGRAF]:

Jag är liiiite besatt av minionerna så det är verkligen märkligt att jag inte sett denna än, måste ta och göra det snarast!

Svar: Ja iväg och se den nu!☺
Kattis

#3 - - Eva`s blogg:

roligt :) med bio o låter mysigt att åka till öarna :) jobba extra är alltid lättare då man får ett extra klirr i kassan :)

#4 - - Netti Starby:

Åh jag älskar dessa filmer och den där vill jag se! :-D Kramis

#5 - - Hanna:

jag vill lätt se filmen, dom är ju så roliga ju!

#6 - - MALIN:

Haha jag gillade också den! Kram

#7 - - elin:

Åh måste se!<3

#8 - - NICOLE:

Men vad roligt! :D

#9 - - Emma :

åh den vill jag se :D

#10 - - Bella:

Åh, måste se den!

#11 - - Henrik Olsson - Föreläsningar:

Jag vill se den! :)

#12 - - Znogge:

Visst vill man ha det engelska talet. Vi väljer aldrig med svensk. Här blir det eventuellt bio i morgon. Husse och några till ska iväg men jag vet inte om filmen är något för mig...

Kram

#13 - - Asylmamma:

Men vad mysigt! Tycker jättemycket om den första filmen även om det var länge sen jag såg den😍 Har missat både tvåan och trean så det verkar att jag har mycket kul framför mig!

#14 - - Linnea Kinis:

åh den där måste jag se :)

#15 - - Hanna:

Vad mysigt med bio! :)

#16 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Har inte sett en enda Dumma Mej film 🙈

Svar: Nämen! Dags att börja kola då!😉
Kattis

#17 - - Johanna Utterberg:

Åh vad skoj, jag måste se den!! :D

#18 - - Sandra SG:

åh den filmen måste jag se! Får nog vänta dock tills man kan se den hemma, gå på bio med bebis är nog svårt.

sv: tack så himla mycket! :D

#19 - - Gabriella :

Åh så roligt!!

#20 - - Marianne :

Man kan ju faktiskt åka till en annan stad och gå på bio för att man vill gå tillsammans med din bror (i ditt fall) som bor där?!

Det är väl det som är lite av mitt problem, om jag nu kan säga så, att jag kan vara ganska slängd i käften och gillar att skoja....även vissa kvinnor kommer gärna till min kassa för att skämta, karlar förstår inte sånt...misstänker jag...

Hoppas du har en härlig helg
Kram

#21 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Har faktiskt bara sett den första filmen :)

#22 - - Jessica Högberg:

Faktiskt inte sett någon av dom

Svar: Nämen, dags att börja titta nu då!😉
Kattis

#23 - - My:

Åh den måste jag se :D

#24 - - ullie:

ojdå min lilla som tjatar om denna får väl bli den me sen då :)

Svar: Jajjemen, den får ni se till att se!☺
Kattis

#25 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Åh, vad kul att du var så nöjd med filmen :D Jag har inte sett någon av dem :O

#26 - - Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

Åh vill se den :)

#27 - - NICOLE:

SV: ja det var riktigt härligt alltihop :) Hoppas du har en härlig söndag!

#28 - - Linnéa:

Hihi tackar, blev väldigt nöjd med väskan, kanske blir till att göra en till :)

#29 - - Denise:

Åh denna måste jag se! :D

#30 - - linda:

måste se :)

#31 - - Pauline Hurtig:

åh vill se :D

#32 - - Biggeros:

Jag gillar dessa gula figurerna minionerna=D
Många gånger gör sig det engelska talet bättre på tecknade filmer. Varför inte gå på bio i en annan stad för en gång skull. Ha en bra kväll🤗

#33 - - Erika:

Den här vill jag se :)

sv. Det stämmer, mini kom i förra veckan :D