Halvårsresume 1 2017

Såhär i semestertider tänkte jag att det var dags att titta tillbaka lite över det gångna halvåret trots att vi redan nästan lagt hela juli bakom oss. Jag njuter just nu av två veckors ledighet på hemmaplan och det var just med ledighet som detta året inleddes, fast då i Barcelona där vi firade ett härligt nyår. Under årets första månad fortsatte jag arbeta 50 % och för första gången på länge började jag känna att viss energi återvände.
 
Februari anlände och dagen efter Alla hjärtans dag bar det av till Palma för att möta våren i Medelhavet och vilken härlig resa med solsken vi fick på en ö jag själv aldrig tidigare besökt. Strax efter hemkomst var det sedan dags att fira både min och sambos födelsedagar vilket vi inledde med ett spabesök. Jag fick även fina gåvor av vänner och åt mycket god mat.
 
Mars bjöd på ännu mer energi vilket innebar lite kompisdejter med mat och bio samtidigt som jag även insåg hur lätt det är att få bakslag om man tror sig orka allt för mycket under för kort tid. Man lär sig något nytt hela tiden och efter lite extra vila tog jag och sambo en spontan tripp ner till Medelhavsmässan där vi impulsbokade en resa till augusti, vi kunde helt enkelt inte motstå det aktuella priset. Nöjda med vårt kap bar det sedan av ännu längre söder ut till Cannes.
 
Cannes visade sig vara en fantastiskt trevlig stad som visade sig från sin bästa och soligaste sida när vi var där och fyllde på med ny energi hade nu börjat arbeta 75 %. För att orka och även lagra energi inför kommande 100 % blev resten av årets fjärde månad ganska lugn. Dock fick vi möjligheten att agera födelsedagspresent till en god vän i form av middagssällskap vilket vi inte vill tacka nej till.
 
I maj återgick jag till 100 % på jobbet och jag ska inte hymla med att det var kämpigt och det tog många veckor innan jag hittade en fungerande rutin för min nya vardag. Helt ärligt är jag inte säker på att jag ännu funnit en stabil rutin utan får ofta stanna upp och påminna mig själv om vad som är viktigt för att inte falla tillbaka i gamla mönster. Maj var dock inte utan ljuspunkter utan vi hade möjligheten att fira både en 30-åring och en 40-åring under denna månad och Gävle bjöd på flertalet fina dagar vädermässigt.
 
De fina dagarna blandades med mindre fina dagar under juni men det hindrade oss inte från att spendera mycket tid utomhus innan vi äntligen begav oss iväg till vackra Karpathos. Ni som läst bloggen senaste månaden vet precis hur fin ön är och att vi stortrivdes.
 
Sammantaget har jag lyckats fylla årets första sex månader med mycket positivt som varit till stor hjälp för min återhämtning. Det har varit ett halvår av utveckling och frustration samtidigt som jag njutit av det goda livet har att bjuda på. Hur skulle du summera ditt första halvår av 2017?
#1 - - Znogge:

Vilket bra första halvår du har haft! Det mest positiva här är definitivt att en liten väntas :D

Kram

#2 - - Annie:

Bra inlägg! kul att läsa om ditt halvår! :) Fungerar det bra att jobba 100 %? :)
Skönt för dig med ledigt nu :)

Sv: Ja men ungefär så känner jag med ;) Haha får se om det blir foton, kommer nog ha fullt upp med att bara vara där uppe ;) *ler*

Kram

#3 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag försöker fortfarande återhämta mig... vet inte hur det ska gå detta. HOPPAS att allt går som det ska... shit.

#4 - - elin:

Kul att se och läsa om vad du upplevt!<3

#5 - - åsa i åsele:

Alltför lätt att överskatta sitt mående och överanstränga sig.
Jag tror att har man "gått in i väggen" så är det lätt att åter igen hamna där eftersom kroppens reservenergi är förbrukad.

Mycket fina bilder :)

Svar: Ja det tror jag du har helt rätt i!
Kattis

#6 - - Linnéa:

Sååå himla härligt inlägg :)

#7 - - JoJo:

vilket roligt inlägg! :)

#8 - - Netti Starby:

Vad bra att du återhämtar dig och sånt är verkligen viktigt! <3 Kramis

#9 - - Johanna Utterberg:

Låter som ett riktigt bra första halvår av 2017, kul inlägg!! :D

#10 - - MALIN:

Vad kul :) Du har hunnit med en hel del! Kram

#11 - - NICOLE:

Det låter ju som du haft det riktigt bra :D Så härligt! Jag tycker min första del av året också har varit riktigt bra, jag är så nöjd! examen, förlovning och allmänt glatt :D

#12 - - Gabriella :

Roligt inlägg!!

#13 - - Natalia:

Så fint :)

#14 - - Linnea Kinis:

åh herregud, tänk att det gått mer än 6 månader av detta år :ooo
:)

#15 - - Sandra SG:

sv: tack så jätte mycket, vårt lilla mirakel tittade ut i tisdags så inte hunnit besvara din kommentar förens idag!

#16 - - Eva`s blogg:

gud ja vilken lyx :) att kunna vara ute mkt är ju underbart :) fin kväll <3

#17 - - Sara Ekman:

Massor med härligt :)

#18 - - Marianne :

Du har verkligen tagit vara på livet, och du har hunnit ta med oss på fyra resor till underbara platser..tack!
Det tar tid att komma igen...och att lära sej att känna när det är läge att slå av på tempot, det är lätt att bli övermodig och bara köra på som förr...man vill inte riktigt erkänna att man inte är i full kondition.
Jag hoppas du har två härliga semesteveckor med göra-vad-man-vill-dagar.

Jag vet inte hur jag skulle summera mina 6 månader,
Jag hade ju ett par härliga veckor på Island och Öland....

Kram

#19 - - Sussi:

Verkligen mycket roligt första halvåret. Många trevliga resor. Hoppas dom kommande sex månaderna blir minst lika bra :)

#20 - - ullie:

tur att det går framåt säger ja till mej själv me var dag ..
fina bilder som alltid o va skönt me sem hemma oxå de har ja o skatterna me lite kan man säga fast ja e sjuksriven orkar ju inte så mycket roligt

#21 - - Johan:

Kul att läsa något sådant här mitt i sommaren! Det brukar ju annars vara vinterdedikerat hos de flesta, att göra resuméer av året som gått... men jag skulle säga att det har hänt galet mycket i mitt liv under det senaste halvåret. Jag har slutfört mina studier, varit på anställningsintervju och fått jobb, separerat med sambon, flyttat, tränat en himla massa och ja, sedan finns det massa småhändelser också, så nog har det hänt saker alltid :)

SV: haha, det är nog fler än du som hade fått vänta på mig vid matbordet :P
Krogen har aldrig varit min grej, så tror nog det går att räkna antalet gånger jag varit ute på båda händernas fingrar, fler är det inte...

Haha, klart du får fråga det, men wow så passande med mitt senaste inlägg då, där hittar du svaren på just det :D