Resetips - Karpathos - Diafani

En liten by vid kusten som du både kan köra till och åka färja till från Pigadia och som jag definitivt tycker ni ska besöka om ni är på Karpathos. Detta blev vårt andra stopp på bilturen under tredje dagen.
 
Nere vid hamnen finner ni denna skulptur av en kvinna i traditionell huvudduk som dag ut och dag in sitter och väntar på att de som en gång emigrerade från ön ska komma tillbaka till sina familjer.
 
Glöm inte att ta med badkläderna hit för vattnet är fantastiskt att bada i och det var skönt svalkande denna dag när vi hade temperaturer på 33 grader. Men vattnet räckte inte helt utan vi beslöt oss även för att besöka en av serveringarna nere vid vattnet när vi ändå var här.
 
#1 - - Netti Starby:

Så himla fint och där skulle jag mer än gärna vilja bada! :-D Kramis

#2 - - Annie:

Kul att du visar upp så mycket, för oss som inte varit där ;) *ler* :)
Så fina bilder du tagit :)

Sv: Tack så mycket<3

Kram

#3 - - Sara Ekman:

Så fint :)

#4 - - Linda:

Det ser så himla härligt ut!

#5 - - Natalia:

Åh så fint :)

#6 - - Jessica Högberg:

Älskar Grekland men det var länge sen jag var där... kanske blir det höst semestern...

Svar: Tycker jag absolut du ska göra!☺
Kattis

#7 - - Pink Unicorn Metalhead:

Tack så mkt :)
ååh vad mysigt det ser ut där !

#8 - - Bella:

Vilken vacker plats!

#9 - - MALIN:

Det ser otroligt vackert ut :) Kram

#10 - - CAICAIS:

Skulle inte tacka nej till en resa dit!

#11 - - Erika:

Ja det ser ut som ett väldigt fint ställe :)

#12 - - My Nordqvist:

Så fint :D

#13 - - NICOLE:

Ser verkligen otroligt vackert ut :)

#14 - - elin:

Fina bilder!<3

Svar: Tackar!☺
Kattis

#15 - - Linnéa:

Härliga bilder :p

Ja, jag och min syster är verkligen ett med varandra <3

#16 - - Asylmamma:

Åh vad vackert det är i Grekland! Och sån vacker staty! Ständigt aktuell💕

#17 - - Linda:

Herregud, blir mer & mer sugen på Grekland måste jag säga!!
Svar: Hehe avskyr tält och lära och sunk,haha. Europe är bra! Light version som förslag som mina är lagom. Kul när städerna vaknar till liv över sommaren!
Kommer nog bli LindaMarie, har ju redan LMevent.se, blir nog bra =)
Åh kul jag håller absolut tummarna för er!

#18 - - Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

Man blir verkligen sugen på att boka en resa när man läser om er resa :)

#19 - - Gabriella :

Såå vackert!!

#20 - - Ida:

Så fint :)

#21 - - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

Vilka vackra statyer och fina miljöer :)

#22 - - Norahsmamma:

Vad härliga tips du ger och tack för fin kommentar hos mig:)

#23 - - Ida - foto & häst:

Åh så vackert :)

#24 - - Emilia:

Bra tips och coola skulpturer!

#25 - - ullie:

oj vilka underbara bilder ja tack snälla det går framåt men ja jag ska lyssna för nu har ja jäkla ont när ja gått massa idag =) kramar

#26 - - Linnea Aurora:

Skulpturen på kvinnan som väntar! Älskar den!

Svar: Ja den gillade jag också skarpt!😀
Kattis

#27 - - marianne:

Vilken fin kvinna som sitter tålmodigt och väntar,
och så härligt med den värmen.....vattnet ser inbjudande ut.
kramm